@girafje Heel erg veel sterkte meid!!! @dalia Jij ook veel sterkte! Je inderdaad even focussen op andere dingen en het dan weer proberen. Sterkte! @ds85 Dat is een goed idee, de foto's ook digitaal!Ze hebben vast de eerste echo toch nog wel in de computer? Ga ik dat de volgende keer ook doen. @maia wat vervelend voor je steeds dat misselijke zeg! Bah niet fijn! Qua kwaaltjes gaat het bij mij wel goed. Afgezien van mijn hoofdpijn, maar dat had ik voor die tijd al. Verder een beetje last van mijn onderrug maar is niet eens zo erg. Gelukkig niet meer super misselijk en de hele erge honger steeds is ook al minder geworden. Wel heeeel veel plassen haha En flinke verstoppingen.
Girafje, wat vreselijk nieuws, je had nog wel zo naar de echo uitgekeken, echt heel naar, heel veel sterkte!
@Girafje Jee wat een verdriet zeg, ongelooflijk. En zo onverwachts. Ik hoop dat je het weekend nog wel even er lekker tussen uit kan. Heel veel sterkte! @All Misschien een rare opmerking, maar iedereen die nu ongerust is...waarom laten jullie niet eerder een echo maken? Anders zitten jullie alleen maar in de stress. Het kost niet veel, en een echo is toch altijd leuk? Het lijkt me vreselijk er pas na 10 weken achter te komen dat het mis is. @Maia Hoe was jouw echo vandaag?
He girafje, wat een vreselijk nieuws.. Heel veel sterkte! Ik geef minnie trouwens wel gelijk, als je je zorgen maakt gewoon vragen voor een eerdere echo en dan desnoods op eigen kosten. Dan ben je in ieder geval gerust gesteld!
@girafje: had ook al in het andere topic gereageerd, maar ik vind het zo ontzettend naar voor je! Heel veel sterkte. @romy: je moet gewoon even googelen op pretecho en dan je woonplaats, dan vind je meestal wel een aantal bureau's in de buurt. mijn echo was goed, weer iets vooruit gezet (over 2 weken termijnecho, dan gaat ze goed meten). Er zat wel wat vocht bij m'n ene eierstok (waarschijnlijk bloed van maandag) en dat ging ze verder met de vk bespreken. Dus misschien wil die dat ik van de week nog een keer kom voor een echo, maar misschien wacht ze de echo over 2 weken af.
@minniemouse Helaas is even een echo voor mij wel veel geld, leef van bijstandsuitkering... Nu ik het verhaal van Girafje lees, ben ik weer onzekerder. Een leeg vruchtzakje, dat kan dus zomaar en dat merk je dus pas bij de eerste echo Je hebt dan dus geen klachten of is dat ook altijd weer anders? Misschien maken we ons ook allemaal wel gewoon te druk doordat we alles lezen? Pff ik weet het niet! Blijf het lastig vinden, en kan de tijd dan ook wel vooruit kijken... @Maia, Fijn dat je echo weer goed was!
@liesblits: dat noemen ze een missed abortion of als het echt alleen een vruchtzakje is wordt het ook wel een windei genoemd. Heb ik vorig jaar gehad. Dan kan je nog heel veel kwaaltjes hebben (ik was vorig jaar aardig misselijk, niet zo erg als nu gelukkig) omdat je lichaam denkt dat je zwanger bent, maar er bij de celdeling iets fout is gegaan waardoor het vruchtje zich niet heeft ontwikkeld en de vruchtzak wel. Vaak komt op een gegeven moment de miskraam wel op gang, maar niet altijd waardoor er dan wordt gekozen voor medicatie of een curettage. Ik ben vorig jaar gecuretteerd.
Dat lijkt me echt vreselijk... Juist omdat je geen klachten hebt als bloedverlies en pijn of zo. Omdat ik denk dat mijn lichaam een grote grap met me uithaalt zit ik de hele tijd maar te denken dat er straks niets te zien is :S Zijn nu al best veel meiden hier met MK toch?? Nooit geweten dat ik het zoooooo lastig zou vinden en zo onzeker zou zijn. Maar ja, misschien komt het ongeloof hier ook wel doordat ik totaal niet bezig was met zwanger worden en het er opeens was.. Ik blijf vol goede hoop toeleven naar de 23e
Hoi meiden, De klap is vanochtend behoorlijk aangekomen zoals jullie wel zullen snappen! Ik had mijn dochter bij mijn zus gebracht en liep terug naar huis toen ik wat nattigheid voelde. Ik dacht aan wat afscheiding en ging snel even naar de wc, omdat ik met een fris gevoel naar de vk wilde. Op de wc een veeg met oud bloed en toen zakte de moed al aardig in mijn schoenen. Gelukkig kon ik meteen richting vk en hoopte stiekem nog op goed nieuws. Gelukkig had de vk waar ik het meeste mee heb dienst en die deed erg enthousiast de deur open voor mij. Ik zei direct dat ik beginnend bloedverlies had en de tranen stonden al in mijn ogen. Ik mocht meteen gaan liggen van haar en ze probeerde eerst een echo via mijn buik. Ze zei meteen al dat het er niet goed uit zag, want ze wilde me geen valse hoop geven. Toen nog een inwendige echo gedaan en daar zag ze een vruchtzakje met een grote van 5 weken. Omdat het al 2 weken geleden fout is gegaan en het bloedverlies al licht is begonnen verwacht mijn vk dat de miskraam niet lang op zich zal laten wachten. We waren al begonnen met de eerste gesprekken in het ziekenhuis we gaan daar nu weer mee verder. Had net vorige week de arts een email gestuurd dat ik zwanger was en heb vanochtend meteen maar een nieuw bericht gestuurd dat ik wacht op een miskraam en graag weer verder wil met de onderzoeken. In oktober heb ik een vroege miskraam gehad, een lichte positieve test en ik was een week overtijd. Dat hebben we in januari niet bij de arts gemeld, want ik was niet echt zwanger voor mijn gevoel. Mijn vk vond het nu juist wel belangrijk om het te melden, aangezien ik nu een duidelijke miskraam heb. Ik hou me nu erg vast aan de gedachte dat het beter is dat het nu al gebeurd en niet dat ik met de 12 weken echo ineens voor een moeilijke keuze wordt gesteld omdat het kindje niet goed is... We gaan dit weekend lekker weg met zijn tweeen en dan maar proberen om dit een plekje te geven.
@minnie ik heb geprobeerd een eerder echo te krijgen maar alles zat al vol op de tijdstippen dat ik zou kunnen dus dan houdt het gauw op dus nog even geduld hebben tot dinsdag
@miekie ik weet niet waar je woont maar in papendrecht kan je altijd binnen 24 uur terecht. Zelf woon ik in n-b maar hier zat het echobureau ook helemaal vol. Als je moet wachten tot volgende week probeer dan te ontspannen.
nou ik moet morgen toch bij de gyn verschijnen. Ze willen het vocht rond de eileider toch voor de zekerheid extra controleren. Dus half 3 heb ik een afspraak. Ben ik net beter gemeld op m'n werk mag ik me weer ziekmelden.. nou ja, bel er morgenochtend meteen wel even over.
Ach Girafje, wat een verdrietig nieuws voor jou! Heel veel sterkte in deze verdrietige tijd. Een dikke e-knuffel voor jou! Dalia
Dag allemaal, Ik ga jullie verlaten. Ik word geen oktober moeder meer, en het leven gaat door. Ik zal jullie wel een beetje blijven volgen, maar ik ga stoppen met berichtjes plaatsen. Ik wens jullie allemaal het allerbeste en ik hoop heel erg dat jullie allemaal in oktober een gezond lief klein babietje in je armen mogen houden! Ik kom nog wel een keertje "langs" als wij hopelijk straks een keer weer goed nieuws te vertellen hebben. Heel veel groetjes, Dalia