@stillewens ik draag al positiebroeken met buikband en heb er ook 3 op voorraad dus ik draag ze wel, maar ik loop ook 3 uur achterelkaar op mijn werk dus dat kan het ook wel zijn dus ik ga het even aankijken hoe het verder gaat en anders moeten ze op mijn werk maar kijken hoe of wat. @miepkip wat balen dat je misselijkheid nu toeslaat hoe is je dag verder gegaan? @chybou wat fijn dat alles goed was dat zal inderdaad een hele geruststelling zijn zeg. en je weet al wat het word wat cool ik kan niet wachten dat wij het weten wij hebben de 26 april ook een echo bij de VK mss kan zei het ook al zien en anders de week erop bij de pretecho maar ik hoop de 26e al want dan mag ik alleen en dan weet mijn man het dus nog niet dus kan ik hem gaan verrassen. wil je met ons delen wat het geslacht is van je beebje ik ben nu wel nieuwsgierig geworden.
chybou: wat een fijn nieuws. Ik zou een flesje jip en janneke champagne opentrekken Geniet er maar lekker van!
Dank jullie wel... We zijn na die top echo even lekker gaan eten samen. Wat een enorme opluchting. We weten nu dat alles goed is zonder dat we een VWP moeten laten doen. Ons maakt het niet uit wat het wordt... Als het maar gezond is. Het wordt heel vaak gezegd, maar het is wel waar... We verwachten een dochtertje. Het was nog erg vroeg, maar het was overduidelijk. Ik vind het super dat we het nu weten.
ooo dat is ook leuk nieuws zeg, meisjes zijn erg leuk nou ik heb vannacht eindelijk lekker geslapen, niet wakker geworden omdat ik naar het toilet moest, niet wakker geworden door een man die niet kon slapen enzovoorts, gewoon pas wakker worden van de wekker. Heel fijn. Voel me ook meteen een stuk beter. T is alleen jammer dat ik nu wat keelpijn heb, hoop dat het niet doorzet.
Wat fijn chybou!! En meisjes zijn idd superleuk! Jongens natuurlijk ook, mr heb daar zelf (nog?) geen ervaring mee!
@ChyBou, Gefeliciteerd met de prachtige 20 weken echo! Wat een geruststelling dat er geen zichtbare afwijkingen waren. Nu kun je vast extra genieten. En het geslacht, een meisje, bekend, wat leuk! Geniet ervan. @Maia, fijn dat je een goede nachtrust hebt gehad! Dat is wel zoveel waard. Hier gaat het goed. Gisteren een goede dag gehad en lekker met de kindjes buiten gewandeld/gespeeld. Zondag gaan we naar de familie van mijn man. (Directe familieleden weten het al). Maar dan gaan we het dus zijn oma en tantes/ooms/nichtjes/neefjes vertellen. Spannend toch weer.
@ Chybou, wat mooi dat alles goed gaat en dat je alles al hebt gezien. Wat gaan jullie doen als jullie het geslacht weten? Aan iedereen vertellen of geheim houden? Wij gaan het alleen aan onze ouders en zussen/broers vertellen. Nu maar hopen dat ze het dan ook echt geheim kunnen houden! Hier gaat het vandaag gelukkig alweer beter , Voel me ook stukke beter. Begin alleen wel te merken dat ik echt om de 2 uur iets moet eten want anders gaat het fout. Buikje begint nu echt te groeien als kool Erg leuk z'n groeiend buikje .
Wij hebben ook besloten het geslacht te willen weten en van mij mag iedereen het weten. Mijn collega´s houden een poll dus daar moet ik het wel geheim houden. Ik heb vandaag tegen de kinderen in de klas verteld dat ik zwanger was. Ik had een puzzel gemaakt, waar uitkwam juf is zwanger... Ze moesten heel erg lachen om die zin, maar hadden eerst niet helemaal door dat het ook echt zo was en dat het over mij ging. De reacties daarna waren wel heel erg leuk!!! Ik heb vandaag ook de resultaten van de triple test gehad en die waren ook goed, dus nu mag heel de wereld het weten. En nu lekker genieten
@ Chybou, wat fijn dat de echo goed was! En een dochtertje, wat gaaf! @ Miepkip, in eerste instantie zou ik het wel graag geheim willen houden. Als ik het mijn familie vertel, die kunnen geen geheimen bewaren . En ik denk dat ik het zelf ook niet geheim kan houden. Kon mijn zusje vorig jaar ook niet. Waarschijnlijk krijgt iedereen het dus te horen Mijn buik begint nu ook langzaamaan steeds groter te worden. Kan nog wel mijn eigen kleren aan, maar 's avonds merk ik een flink verschil (waarschijnlijk grotendeels mijn darmen, maar toch!). En ik heb hetzelfde, moet wel vaak iets (kleins) eten, anders word ik misselijk.
Erg leuk, om te lezen wat anderen gaan doen. Ik ben zojuist 2x gevallen! Allebij de keren op kunnen vangen op knieen en handen, maar toch de 1ste keer een knie aan de zijkant van mijn buik gehad, dus ben nu echt ongelovelijk ongerust . Geen bloed verder verloren. En verder ook niet echt wat aan mijn buik te merken behalve dat de schrik er flink inzit. Even kijken hoe het morgen gaat en mocht ik wel last krijgen van mijn buik dan bel ik de vk op. Is toch wat je ongerust maken.. Hoop dat het morgen blijft bij de schrik en pijn aan mijn knieen
Oei miepkip, dat is schrikken, hopelijk gaat het allemaal goed, je kan altijd toch voor de zekerheid ff vk bellen he, als je merkt dat je het niet kan loslaten..je baby zit natuurlijk wel heel goed beschermd, maar je moet je er zelf ook goed bij voelen. Ik wou ff een beetje klagen, zit er een beetje doorheen hier...er is eigenlijk niet echt wat aan de hand, maar ben een beetje gaar en verdrietig. Sara is nu weer ziek, verkouden en koortsig, lang niet zo erg als twee weken terug, maar wel weer hangerig, slechter slapen en dus voor mij vermoeiend, dacht dat ze ook wel ff genoeg ziek was geweest, ben dr een beetje klaar mee. Tweede is datmijn bekken toch wel erg zeer doet en we besloten hebben dat ik iig geen zwaardere klussen meer in huis doe, zoals stofzuigen, dweilen, badkamer soppen ed. Het is natuurlijk heel fijn dat manlief het gaat doen, mar voel me daar ook schuldig over en vind het echt klote dat ik dat soortdingen nu al moet laten, shoppen gaat eigenlijk ook niet, dan moet ik echt de dag erna pijn leiden, het idee dat je dan nog een halfjaar moet vind ik om te huilen. Verder gaat het goed hoor, wat ik al zei er is niet echt wat aan de hand, zit er gewoon ff een beetje doorheen en volgens mij helpen de hormonen ook ff niet mee met het geluksgevoel. En dat terwijl ik zo dolgelukkig ben dat er nog een wondertje komt, wat werkt je lijf en je psysche toch vreemd he... Zo, dat is er ff uit, dat helpt alvast wat, haha, en nu maar hopen op de beloofde zon van vandaag, dat doet al heel veel goeds!
@laupio. Ja klopt, ik bel maandag de vk wel op. Ben zelf ongerust of het wel goed gaat, maar ik vind het geen reden om de vk op de spoedlijn te bellen, omdat ik geen steken in mijn buik heb en geen bloedverlies. En maandag is de praktijk geopend en dan bel ik liever dan even. Wss is het niks, maar mss dat ze zeggen dat ik langs moet komen. O dat is inderdaad wel vervelend. Dat met je bekken komt hier erg bekend voor. En ik voel me er ook schuldig over, maar je moet maar zo denken: Wij moeten 9 maanden een baby dragen, en de mannen niet dus die kunnen ook wel wat extra's gaan doen. Haha gooi alles er lekker uit meid! Iedereen hier zal wel z'n moment krijgen! Hier vanochtend wakker geworden met flink wat spierpijn. Ik gok dat er niks aan de hand is, maar dat mijn banden wel een flinke draai hebben gemaakt, want wat een spierpijn. Verder geen last van het buikje. Ook geen misselijkheid vanochtend ''even afkloppen''!
@ chybou: wat een mooie uitslag meis, wat een geruststelling! En wat leuk dat jullie een meisje krijgen!! @ pleuni: welkom hier! Ik snap je dubbele gevoel helemaal hoor na de uitslag van je combinatietest. Mijn zwagertje is ook gehandicapt en zeker als je dit allemaal van dichtbij meemaakt en ziet wat het allemaal doet met je familie en met hemzelf, dan is het erg moeilijk om een beslissing te maken. Aan de ene kant weet je dat het heel goed kan gaan, maar aan de andere kant weet je ook hoeveel pijn, verdriet en ellende eraan vast kan zitten. Mijn man en ik hadden besloten het weg te laten halen, mocht het echt niet goed zijn. Gelukkig was onze uitslag heel goed 1:18600. Maar wat chybou ook zegt, in principe is de kans bij jullie ook maar heel klein in vergelijking met haar en bij chybou ziet het er tot nu toe ook heel goed uit! Hoop dat het voor jullie ook zo goed uitpakt. @ miepkip: jeetje dat is even schrikken meis! Gelukkig heb je nu alleen wat bandenpijn en geen echte krampen of bloedverlies. Ook fungeert je baarmoeder en het vruchtwater natuurlijk als een goede stootkussen, dus het zal vast wel goed zitten meis! Maar als je het niet vertrouwd, gewoon even de vk bellen hoor, al is t in het weekend! @ laupio: geeft niks hoor! Beetje klagen moet kunnen af en toe! Je lichaam maakt hele veranderingen door, wat op zichzelf al uitputtend zat kan zijn soms en daarnaast ben je al24 uur per dag moeder en dan mag je er best wel eens een keertje doorheen zitten! Doe gewoon effe zo rustig mogelijk aan als het kan, dan voel je je vast snel beter! @ ds: wat een leuke manier om het aan de kinderen uit je klas te vertellen! Je collega was ook zwanger toch? Of is die ondertussen al bevallen? Geslacht wij willen het heel graag weten en hebben daarom een 4D echo gepland 26 april we gaan het ook gewoon gelijk bekend maken, want zit niet echt op neutrale kleertjes te wachten, zeker niet als het een meisje is verder willen wij ook de babykamer ernaar inrichten. Hier nu 4 dagen niet gespuugd! Oh wat ben ik daar blij mee! Krijg weer een beetje energie, kan weer gewoon naar de wc en heb nu t gevoel dat ik er exht een beetje van kan genieten! Heb de kleine ook al een paar keer gevoeld nu, zeker met een volle blaas rond etenstijd savonds. Lijkt wel of ie dan een vreugdedansje doet dat ie eten krijgt haha nee hoor zo goed voel ik het niet, maar is wel grappig dat ik t steeds rond hetzelfde tijdstip voel
@Miepkip: Oei dat was even schrikken. @Laupio: Aai over je bol en komt wel goed, schatje! @Engeltje: Jeeehhh! 4 dagen niet overgegeven. Hoop zo dat het zo blijft. Ik vind het helemaal super, een meisje. Het maakt mij echt niet uit wat het wordt hoor. Maar ik vind het zó leuk dat we het nu weten. Lieve moet even wennen aan het idee. Ze vind het ook super, een meisje, maar had meer het gevoel dat het een jongetje zou zijn.
Had jij er zelf al een voorgevoel over chybou? Bij mij wisselt het zo erg! Het maakt mij ook totaal niet uit wat t wordt, al zou een meisje makkelijker zijn, want we komen maar niet uit de jongensnaam.... Ik zeg nooit meer dat t beter gaat met t spugen! T was weer feest vanmorgen helaas..... Hoop dat t zometeen wel over is, want ga zo lunchen met me mamsie bij mn man in t restaurant.
@Engeltje: Voordat ik zwanger werd dachten Lieve en ik allebei dat het een jongetje zou worden. Eigenlijk waren we daar redelijk zeker van. Ik ging vanaf de 7 weken twijfelen. Ik wist het niet meer zo zeker. Ik droomde steeds over een meisje, dat doe ik nog. Iedereen in onze omgeving denkt iedereen, behalve mijn schoonvader, dat het een jongetje wordt. We kunnen wel 3 zoons krijgen en we hebben voor allemaal een super leuke naam. Maar een meisjes naam... Vinden we erg lastig. We hadden en één, maar mijn schoonzusje heeft haar dochter, zonder dat ze het wist, bijna dezelfde naam gegeven. Dus wij zijn weer hard aan het nadenken en op zoek naar een stoere, vrouwelijke meisjesnaam waar je een dochter mee de wereld in kan sturen. Bijna een onmogelijke opgave. Jammer dat je weer misselijk bent.
Hoihoi! Mag ik me hier ook melden? Wij verwachten ons eerste kindje in Oktober. De uitgerekende datum is 29 oktober. Dus we zijn nu 12 weken zwanger. Heel erg spannend en we hebben er heel erg veel zin in!
@godinn: welkom @geslacht: ik ben erover uit dat ik het wil weten. Heb heel erg getwijfeld, maar ik zou het graag willen weten. Maar heb ook wel besloten dat ik er niet perse een aparte echo voor wil, dus dat we gewoon wachten tot de 20 weken echo en mochten ze het dan niet kunnen zien, dan niet, dan blijft het net als bij Fleur was, een verrassing. hier weinig te melden, ben sinds vrijdag ziek, erge keelpijn, constant hoofdpijn erg moe en weer wat meer misselijk, maar dat zal wel door het ziek zijn komen. Gaat vandaag weer iets beter maar zal wel moeten want morgen is m'n mamadag met Fleur en dan moet ik m'n bed wel uitkomen.
ik heb zojuist toch maar de spoedlijn van de vk gebeld. Erg ongerust over hoe het gaat met de kleine na de val, en wat steekjes in de buik (volgens de vk komt het door de stres na de val) Ik kreeg de keuze of ik vandaag nog of aankomende week wil langskomen, omdat mijn volgende controle pas in mei is. En natuurlijk kies ik dan voor vandaag. Weet wel bijna zeker dat er niks aan de hand is maar ben toch zo erg ongerust dat ik liever wel even langs ga. Dus ik moet om half 8 bij de verloskundige zijn om even naar het hartje te luisteren. Is toch een geruststelling dat je meteen kan langskomen. Haha en ik wou eerst nog wel niet vk op de spoedlijn bellen, omdat ik dacht dat het niet zo erg is, maar ik moet toch maar even voor de zekerheid langskomen. Dus tip voor de rest, ben je ongerust gewoon bellen, beter te vroeg dan te laat bij vk! Wens me succes