Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Miepkip: Natuurlijk wil je vandaag. Rare vraag. Als je had gedacht dat het wel even kon wachten dan had je vandaag toch niet gebeld. Succes! Duimen dat het spierpijn is!
    @Maia: Beterschap meis!
    @Goddin: Welkom!

2. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    He hallo,

Graag wil ik mij hier ook melden!
    Ben nu 12 weken zwanger en alles ziet er super goed uit!
    Wij zijn 26 okt uitgerekend.
    Zelf heb ik al een vraagje, sinds dat ik weet dat ik zwanger ben ben ik al 3,5 kilo aangekomen pas mijn kleding al niet meer en zie al een buikje.
    Kan dit is dit wel normaal?

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ chybou: kan je mij de jongensnamen niet even verklappen dan? Wij hebben wel een meisjes naam Lieke, maar jongens vinden wij weer heel moeilijk haha. Ik was er zelf ook van overtuigd dat t een meisje is bij ond, droom er ook over idd, maar toch ga ik nu ineens twijfelen. Ach nog anderhalve week, dan weten we het ;)

@ maia: wat vervelend dat je nog zo ziek bent meis! Hoop voor je dat je snel opknapt!

@ miepkip: goed dat je hebt gebeld meis, het is niks als je jezelf zo ongerust maakt! Ben je ondertussen al geweest? Hoe was het?

@ ladyblond en goddin: welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Wat betreft het aankomen.... Gemiddeld kom je zown 12 kg aan tijdens je zwangerschap. Als ik het goed heb kom je daarvan 25% aan tot 20 weken ( ongeveer 3 kg dus ) tussen de 20 en 30 weken 50% ( 6 kg ) en dan in de laatste weken weer 25%. maargoed dit is een gemiddelde. Ik ben nu met 14 weken 2.5 kg aangekomen.

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedenavond

Niet zo heel actief geweest hier laatste tijd... sorry!! Nogal veel gebeurd in mijn omgeving...
    Kwaaltjes nog steeds een komen en gaan van, wel erg moe en misselijk in vlagen... lijkt minder te worden...
    Verder voel ik het kleintje goed bewegen, steeds duidelijker! Toch wel heel fijn!! :)

Geslacht: dacht vanaf begin een meisje, maar nu ik een paar keer gedroomd heb over een jongetje weet ik het niet meer... hihih!! Mijn dochtertje was er ook eerst van overtuigd dat er een baby zusje in me buik zat en heeft het nu over een baby broertje... hmmmm zou je iets voelen?

Miepkip: Goed dat je gebeld hebt meis, hoe was het?

5. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    dankjullie wel :) Gelukkig is alles goed met de kleine, hartje klopt en we konden hem zelfs horen bewegen! Ook mijn baarmoeder was goed. Zat op de juiste hoogte (net boven mijn navel) En de verloskundige was erg positief over dat mijn buik gegroeid is.

@ Chybou Ik was vrijdag al gevallen en dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar begon mij vandaag toch wel erg ongerust te maken.

Hier gaat alles gelukkig wel goed, wel veel last van banden, rug en bekken pijn. En verder is de misselijkheid weer weg ''afkloppen'' Nu maar hopen dat het eens echt weg blijft.

Beetje een erg rare vraag, maar hoe zit het bij jullie qua seks:)?
    Mijn vriend heeft wel zin, maar ik heb bijna nooit meer zin. En dus zit ik nu dat ik er helemaal gek van word dat hij voor mijn gevoel zo vaak zin heeft. Dat ik er gewoon echt geirriteerd door word. :(

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Engeltje: Ik vind Lieke ook leuk. Ik vind het alleen zo jammer dat zo veel meisjes het een leuke naam vinden.
    Ik houd mijn namen heel erg geheim... Ik denk ook dat de meeste mensen het nogal apart vinden. Maar misschien wel een leuke tip: Kijk eens op deze site. Hier kan je 5 namen (jongens en meisjes) invullen die je mooi vind, dan zoekt de site naar vergelijkbare namen. Misschien rolt er zo een mooie jongesnaam voor jullie uit?

Miepkip: Fijn dat alles helemaal goed was. Over de seks? :) Dat herken ik niet echt... Ik heb juist regelmatig meer zin... ;)

7. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen.
    Hier wel wat beter maar nog niet geweldig, het is dat ik nu dochterlief heb en er wel uit moet anders was ik toch nog in bed gebleven. maar ja.

@miepkip: fijn dat alles goed was.

@engeltje: lieke heeft bij ons ook op de shortlist gestaan, maar we hebben nu een andere naam in gedachte voor een meisje.
    Voor een jongen zijn we er trouwens ook over uit.

@sex: nou ik merk dat ik wel meer zin begin te krijgen, maar eerst had ik de misselijkheid en de moeheid en dat ik niet meer sliep en nu ziek dus het staat op een laag pitje. Manlief heeft even pech en dat snapt hij wel en als hij aan begint te dringen en ik heb echt geen zin geef ik aan dat hij 2 handen heeft gekregen en dan weet hij inmiddels wel dat hij op moet houden. Maar bij Fleur kwam dat ook goed dus hij wacht geduldig af.

nou hier verder dus niets te melden, mag volgende week eindelijk weer naar de vk, vind het wel lang zo wachten maar het hoort er nu eenmaal bij.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: gelukkig dat alles in orde was met de kleine! Hier net heerlijk seks gehad :) voor het eerst in een maand tijd weer ofzo....:p
    De eerste 2 maanden kreeg ik oefenweeen van sex en dat was echt geen pretje! Nu gelukkig geen last meer en kan iker weer van genieten, merk dat de zin nu langzamerhand pas teruggaat komen ook.

@ chybou: thnx voor die site! Ondanks dat lieke in de top 20 staat, hoor ik die naam hier nooit voorbij komen. Werk zelf al 10 jaar in de kinderopvang en heb nog geen lieke gehad, apart he! Ben er wel blij mee eerlijk gezegd, want ben verliefd op die naam!
    Voor een jongen staat quinten bij ons op 1, maar daar komen er helaas steeds meer van op de creche, waarvan 1 mannetje niet echt leuk is zeg maar..... Ben bang dat als wij die naam gebruiken dat ik altijd die link zou leggen.....

@ super mummy: goed om weer van je te horen! Hoop voor je dat de kwaaltjes snel over zijn!

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Hallo allemaal,

Sorry dat ik zo lang niet ben geweest. Was heel hectisch hier thuis. Ontslag gekregen en andere problemen. Baby groeit gelukkig prima door. Maar veel stress en we zijn er ook niet zo mee bezig geweest nog door alles om ons heen.

@Miepkip dat is schrikken. Fijn dat het allemaal goed is!!!

Over het geslacht. Ik heb echt geen idee wat het gaat worden. Heb wel vannacht gedroomd over een meisje en dat we ter plekke de naam nog moesten kiezen uit 2.. hihi
    Wat lastig zeg die namen.. Iedere leuke naam heeft al iemand in onze omgeving..

Qua klachtjes. Veel zuurbranden. En veel steekjes in de banden, raar gevoel in mijn buik, last van mijn onderrug. Bah niet fijn.

@Miepkip over de seks. Ik heb juist meer zin. Mijn vriend niet echt. Die is veel moe als we in bed liggen en wil dan weer op momenten dat ik te moe ben.. haha

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ baileyy: jeetje meis wat vervelend zeg!! Die stomme crisis ook! Echt de een na de ander raakt zn baan kwijt, niet leuk! Zeker niet nu er een kleintje op komst is! Sterkte!

11. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ miepkip, hier nog eentje die totaal geen zin in sex heeft. Terwijl ik zo erg hoop dat die zin terug gaat komen! Ik weet ook wel waarom ik geen zin had, maar nu meer omdat ik moe ben en graag veel slaap. Verder ook extreem last van mijn darmen!

12. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    hier ook totaal geen zin in sex denk dat sinds dat ik zwanger ben 3 of 4 keer sex hebben gehad, ik kan er niets aan doen maar er is geen enkele haar op mijn hoofd die daar behoefte aan heeft.
    daarbij komt ook kijken dat onze wekker elke dag om 5 uur afgaat ik smiddags een dutje doe en als ik op bed lig gewoon helemaal moe ben.
    gelukkig begrijpt mijn man het enigszins en zeurt hij er niet echt super veel over dus ik ben wel even blij.

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    @Engeltje dankjewel!!

Hebben jullie al voor babykamers enzo gekeken?
    Wij wel. Maar pff moeilijk hoor. We vonden ze best standaard en juist de kamers die we mooi vonden, hartstikke duur.. haha Tja.
    Ook qua aankleding vind ik het best moeilijk ook. Gelukkig nog wel even tijd, maar toch.

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Engeltje: Ik snap je helemaal. Ik werk in het onderwijs en ik heb ook bij veel namen een associatie. Dan kan de naam nog zo leuk zijn, maar als je er een minder leuk kind bij in gedachte hebt wordt het niet wat.
    Zo zijn er namen die Lieve heel leuk vind, maar ik niet omdat ik een kind in de klas heb (gehad) die zo heet.
    Namen zijn afgekeurd omdat ik kinderen in de klas heb gehad die zo heten of omdat ze te populair zijn (in onze omgeving). Denk bijvoorbeeld aan:
    Sascha, Remi, Jules, Mischa, Mika, en Daantje voor de meisjes.
    Marijn, Merlijn, Remi, Jules en Jesse voor de uniseks namen.
    Stijn, Mats, Jurre en Rens voor de jongens.

15. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Welkom godinn en ladyblond!

Hier geen echte verbetering,maar wel weer veel blijer en dat maakt toch alles anders, wel morgen ff urine naar ha brengen, denk dat ik misschien blaasontsteking heb...moet nog veel vaker plassen, voelt wat branderig en heb zeurderige pijn in onderbuik.

Enne, seksen gebeurd hier ook niet, ik heb op de verkeerde momenten wel zin!
    Manlief moet altijd 's avonds afsluiten (cafetaria) dan komt ie zo laat in bed, dan hoeft het niet niet meer hoor!
    En overdag gaat met een kleine ook niet...

@ bailey, balen meid! Hoop dat er gauw oplossingen komen voor jullie en dat je toch wel van je zwangerschap kan genieten!

16. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Dankjewel allemaal :)

Gelukkig maar Miepkip, dat het mee lijkt te vallen! Spannend zeg...

Sex... Nu even niet! haha, ik kan het niet helpen. Manlief is er iets minder blij mee, maar goed, jammer dan!

Mijn kwaaltjes nemen al wat af :) Krijg langzamerhand meer energie. En de misselijkheid wordt ook beter. Wel veel kokhalzen nog. Ben 's avonds wel echt moe hoor...

17. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik heb daar dus ook zoveel last van, ga je 's avonds op bed liggen heeft meneer zin. heb je eens in de zoveel tijd wel zin wil meneer niet.
    Ik vind het idee dat je kind in je groeit en dan seks hebt raar. Ook ben ik bang als ik seks heb dat ik ga bloeden etc.

Hier vandaag een erg rustig middagje gehad. Morgen wel een erg volle dag, maar de rest van de week maar een paar uurtjes dus dat is wel fijn.

Hier kan ik mijn buikje al bijna niet meer verborgen houden, hij begint al lekker te groeien.

18. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @baileyy dat is minder dat je ontslagen bent, maar als je zwanger bent mag je toch niet ontslagen worden? Sterkte iig de komende tijd probeer wel een beetje van je zwangerschap te genieten voor je het weet is het voorbij.

Wij hebben afgelopen weekend een babykamertje besteld deze word geleverd begin juli. Aankleding wachten we nog even mee tot we weten wat het wordt, willen wel wat met blauw of roze gaan doen.
    Hier een foto van het babykamertje:

19. Maia

Maia Niet meer actief

@miekie: mooi kamertje zeg!

@engeltje: hoe gaat het nu met de misselijkheid?

ik heb niks te melden, ben ziek thuis nog steeds, gaat wel langzaam beter maar de zwangerschap zorgt er volgens mij voor dat het even wat heftiger is dan normaal, want meestal sta ik na 2 dagen thuis wel weer te werken, lukt nu echt nog niet helaas. Dus hang nu maar lui op de bank.

20. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben net terug uit Amerika. Heb net even wat gelezen hier en probeer weer een beetje aan te haken voor zover als dat lukt want meestal ben ik een lezer hier.

Babykamer: Mooie kamer op die foto! Wij gaan denk ik voor wit en dan nog een kleurtje erbij. Maar idd afwachten wat het wordt. 28 april pret echo dus dan weten we het!!

Deel Deze Pagina