Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Dankjewel allemaal!! Heel fijn om al die steunende woorden te horen :) Tot nu gaat het goed, ze is nog niet helemaal bij en ze ligt nog aan de beademing, maar goed, elk stapje vooruit is er één.

Pleuni, wat vervelend zeg... Onzekerheid is een heel vervelend ding..

Maia, hopelijk gaat de rugpijn snel over! En vanavond lekker slapen joh!

2. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ maia, wat een ontzettend gave taarten maak jij!! Is dat hobby of werk?

Veel dames met rugpijn, vervelend he, vandaag ook weer slechte dag qua bekken...

@godinn,hopelijk dan elke dag een stapje beter!

@engeltje, hoest met de misselijkheid?

3. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Hier kan het wel beter. Heerlijk een keelonsteking erbij(hooikoorts), voel me toch nog niet helemaal top dus ga zo nog even slapen, kleine teen ontstoken, rugpijn het is vandaag echt een zeik dagje. Bij deze sorry. Ik zie er wel even tegen op als het nog 22 weken zo moet. Een van mijn zwangerschapsbroeken past niet meer. Schoenen zijn te klein. Het word me soms toch echt allemaal even teveel en vooral nu we ook nog eens in de situatie zitten dat we zo snel mogelijk een (huur)huis moeten vinden.

4. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!

@ds: niet druk maken, nee het is niet goed en ja, het is stom dat je de verleiding niet kon weerstaan, maar ik snap het eigenlijk wel. En ik denk dat je het nu ook niet meer doet ;) en ik ben toch van mening, ja het is niet goed, maar 1 keertje zal niet extreem veel kwaad kunnen, het is wat anders dan wanneer je nu nog steeds veel zou roken.

@laupio: dank je wel. Het is een hobby, ik heb het een tijdje semiprofessioneel gedaan maar het werd me te druk en dan maak je echt een beetje als een fabriek taarten en dat vond ik niet meer leuk. Dus ik doen het nu alleen nog voor bekenden.

@miepkip: beterschap!

ik heb thuis een meisje met waterpokken rondlopen. ze kwamen vandaag opzetten op het kdv. Geen grote verrassing want het heerst al weken en ongeveer iedereen heeft het daar al gehad dus wij zaten al af te wachten wanneer zij het nu eindelijk zou gaan krijgen. ik heb het zelf gelukkig wel al gehad volgens mijn moeder.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: he wat vervelend voor je kleine meid zeg! Het verklaart wel waarom ze vannacht heeft liggen spoken. Zit ze erg onder de bultjes? Sterkte met haar! Weet niet of je al iets in huis hebt gehaald, maar maizena wil ook vaak heel goed helpen tegen de jeuk!

@ miepkip: zo te horen zit je er best wel even goed doorheen meis! Hoop voor je dat je jezelf snel weer wat beter voelt! Naar he die hooikoorts, hier komt ie ook al een beetje opspelen, volgens mij mag je er niks tegen gebruiken nu toch?

@ laupio: het ging vandaag weer wat minder helaas, maar had gister ook een cordon blue op. Dacht dat dat beetje kaas niet zo erg zou zijn, verkeerd gedacht dus. Hoest met jou?

@ godinn: gelukkig dat het nu met kleine stapjes vooruit gaat met je moeder!

@ ds: hmz vervelende situatie meis! Hoop voor je dat je man het je snel vergeeft en dat jij niet zo snel meer in de verleiding komt! Heb zelf nooit gerookt gelukkig, maar wel een neusspray verslaving gehad en weet hoe moeilijk het is om dan van iets af te blijven als je het niet mag! Sterkte ermee!

6. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    mag je geen cordon bleu????
    dat wist ik helemaal niet goed dat ik het nu weet want ik vind het af en toe best lekker..

@miepkip kop op komt allemaal wel goed dipjes horen erbij en hier is de plaats waar je mag komen klagen want dat doen we allemaal wel.

@maia vervelend van de kleine meid hoop dat het snel weer over is maar heb er zelf niet echt ervaring mee heb het vroeger zelf wel gehad dat weet ik door mijn littekens maar kan me het helaas niet meer herinneren.

@pleuni ik hoop dat je partner iets milder voor je is geworden de verleiding is gewoon heel zwaar ik ken het.
    ik kan er nog steeds niet vanaf blijven ik ben wel drastisch verminderd heb overal stickers opgeplakt laat sigaretten extra ver weg liggen zodat ik ervoor moet opstaan en dergelijke maar krijg de knop nog niet omgedraaid en dat terwijl ik weet hoe slecht het is.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ inge: haha zolang je gewoon tegen melkproducten kan mag je gewoon een cordon blue hoor ;)
    Ik ben er een paar weken geleden achtergekomen dat ik steeds moest spugen doordat ik melkproducten kwam, maar een plakje kaas ofzo kon ik toen nog wel tegen, maar nu dus ook niet meer helaas ....:)

8. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    ohhhhh gelukkig ik schok al..
    denk dat vind ik ook lekker mag ik dat nu ook al niet meer.
    maar wat balen zeg maar wel fijn dat je weet hoe het komt natuurlijk.
    zou niets voor mij zijn drink elke dag iets van melk en eet elke dag kaas en dan niet 1 boterham maar best veel.
    heb er net trouwens ook alweer 2 op.
    had honger en denk ga niet snacken normaal zou ik iets van shipt of nootjes of wat dan ook nemen maar neem tegenwoordig maar een snee brood.
    hahhaa
    oh manlief heeft trouwens net een foto van mijn buik gemaakt ik vond dat ik nu echt een zwangerschapsbuik had hahaha

9. Maia

Maia Niet meer actief

nou ja, als dat alles is engeltje ;) denk ik dat je met liefde die cordon bleu laat staan.

thanks voor de tips, het is nog niet erg, een stuk of 10 op haar buik, 2 op haar wang, 1 achter de oor die echt al een blaasje is en nog een paar andere verdwaalde. Dus ga morgenochtend gewoon meteen even langs de drogist.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Haha is dan weer een geruststelling voor je inge ;)
    Gewoon lekker van cordon blues genketen dus!
    Wil je je zwangere buik nog showen aan ons? :D moet binnenkort ook echt een foto maken weer.....

@ maia: ja laat t liever staan dan dat ik spuug, maar melk zit in best veel dingen helaas...... En alleen al toen ik vanmiddag t danoontje van een kindje uit mn groep rook liep t water me al in mn mond! Daarna ging mn collega ook nog eens chocorosijntjes eten en een andere collega een hamkaascroissant.... Best een moeilijk moment dan hoor en ik verlang zo naar kwark en yoghurt op t ogenblik! Maargoed, nog 5 maanden en dan kan ik het misschien weer eten....

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Dank jullie wel voor de lieve woorden J

@ Rugpijn, ik merk dat ik er ook steeds meer last van krijg. Nu heb ik al niet echt een super rug.. Vooral ’s avonds op de bank. Ik voel me echt zo’n omaatje met een kussentje in de rug en amper overeind kunnen komen hihi.

@DS, ik heb ook gerookt vroeger dus kan snappen dat de verleiding opeens groot is. Het is idd stom ;) maar zoals Maia al zegt, als het bij een keertje blijft.. :)

@ Miepkip, he vervelend als je er even doorheen zit. Lekker van je afschrijven hier.

@ Maia, ik zag de taarten ook idd. Super gaaf! Ik maak soms ook taarten, maar ben nog lang niet zo ver als die van jou! Beterschap met de kleine meid.

@ Engeltje, ik denk dat je DS bedoelt in het stukje over roken ;) (geeft verder niets hoor)

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ engeltje, ja dat klopt je mag idd geen medicijnen tegen hooikoorts gebruiken. O ik zou het vreselijk vinden als ik nu ook nog melk producten zou moeten missen.

@ ingearts waarneer show je, je buikje?

@ maia hopen dat ze er niet zo heel veel last van heeft.

@ Ds ik snap jouw verleiding ook wel. Heb er zelf zo nu en dan ook even flink moeite mee. Maar heb samen met mijn vriend besloten dat we er voor eens en altijd klaar mee zijn dus morgen gaat die laatste sigaret eraan. En komt er niks meer van die troep in huis. Want als mijn vriend sigaretten haalt en blijft doorroken blijft voor mij de verleiding ook veelste groot. :$

@ Iedereen, bedankt voor jullie steun. Soms heb je even een dipje en dan voel ik de kleine weer en dan weet ik dat alles goed komt, maar soms moet je gewoon even alles kwijt ;)

Hier net een erg leuk spelletje ontdekt voor vriend/man om te doen. (kan vanaf ong. 4 maand) Hij moet zijn handen erg warm maken en dan op de een kant van je buik leggen. Dan zul je voelen dat het kindje daar heen gaat. En als hij hem dan aan de andere kant legt gaat de kleine daarheen.
    Vond het voor mijn vriend wel leuk. Aangezien de kleine er telkens vandoor gaat als hij z'n handen op mijn buik legt :p

@hier ook weer even een paar foto's gemaakt. Zal deze morgen ook wel even uploaden. Ik zie zelf al duidelijk verschil tussen de foto van vorige week en met deze. Mensen kijken nu ook meteen naar mijn buik als ze me zien lopen.

De kleine is ook lekker actief :)

Zo nu ga ik maar eens lekker slapen. Morgen moet vriendlief op sollicitatie gesprek en vrijdag naar vrienden die in hetzelfde schuitje zaten als ons dus dat komt helemaal goed.

Fijne avond allemaal!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pleuni: hihi, ik denk dat jij ook weer iemand anders bedoelt, want in t stukje over roken staat ook ds ;) Lekker zootje met zwangere dames he :p

@ miepkip: sja tis vervelend, maar t spugen is veeeeeel erger ;)
    Leuk he dat die kleine dan naar je hand toe beweegt, zo leuk dat je er nu al mee kan spelen! Ben benieuwd naar je foto's :)

14. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@pleuni: dank je wel. Maar ik doe het ook al een flink aantal jaren hoor :)

@engeltje: ik snap je helemaal. ik heb het zelf ook met melkproducten, maar dan alleen echt melk/yoghurt waar ik sneller van over m'n nek ga, kaas e.d. is geen probleem en het is zeker niet zo heftig als bij jou. En bij mij is het inmiddels wel weer beter. En die paar maanden vliegen zo voorbij hoor! ;)

@miepkip: dat is zeker een leuk spelletje denk ik :)

@buikfoto's: ik heb er nog een van afgelopen zondag en zondag gaan we de volgende maken. maar mijn buik is weer wat gegroeid want kreeg gisteren wel een aantal opmerkingen erover :)

15. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ engeltje, ugh idd zwanger.. Ik bedoelde Inge haha :D

Ik heb de kleine nog niet gevoeld, maar ga straks als ik thuis kom dat spelletje eens proberen :)

Ik zal dit weekend ook eens wat foto's uploaden. Ga even de buikfoto's naast elkaar zetten en kijken of het verschil al te zien is. Ik merk wel dat ik het echt leuk vind dat ie groeit :). De dagen van buik inhouden zijn voorbij hihi.

Gisteren weer gaan sporten na 2 weken niks doen qua sport (ook ivm die VWP). Ik merk toch dat het steeds zwaarder wordt. Vooral conditioneel.

Op mijn werk krijg ik totaal geen reacties over mijn buik. Ik heb naast ons secretariaat één vrouwelijke collega en een stuk of 40 mannen. Volgens mij durven ze niks te zeggen haha. Ze weten het overigens wel :)

Gaan jullie zwangerschapscursussen oid volgen? Ik zat te denken aan zwangerschapsyoga. Een vriendin van me heeft dat gedaan, en ze zei dat ze daar heel veel aan heeft gehad tijdens de bevalling. Weet alleen niet of ik daarnaast dan nog zo'n puf cursus moet gaan volgen :p

16. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @roken ik kan me voorstellen dat het moeilijk is zelf heb ik ook altijd gerookt tot het moment dat ik wist dat ik zwanger was, ik ben direct gestopt en heb er gelukkig totaal geen moeite mee. Ik hoop dan ook dat het na de zwangerschap ook zo blijft gaan. Succes met het stoppen met roken, denk aan het kleintje!

@zwangerschapscursus ik ga zelf geen zwangerschapscursus volgen ten eerste is dat niets voor mij en ten 2e in mijn omgeving hoor ik meerdere vrouwen erover dat ze helemaal niets aangehad hebben dus ik doe het niet, maar dat is natuurlijk ieder voorzich.

Wat een leuk spelletje om te doen met je baby ik ga het ook eens proberen. Zijn er al veel vrouwen die het kindje voelen of nog niet??

17. Maia

Maia Niet meer actief

@cursus: ik ga nu denk ik ook geen cursus meer volgen. Ten eerste wordt het niet meer vergoed en ten tweede heb ik het bij Fleur al gedaan en ben het meeste nog niet vergeten. Ga denk ik wel nog even bij ons naar de voorlichtingsavond voor hoogzwangeren, die is gratis en daar wordt het meeste ook nog even kort uitgelegd dus dat zal tzt wel zijn. maar verder niet, yoga doe ik thuis en vind het dus wel even goed.

@voelen: ik voel alleen nog plopjes en licht gekriebel, zeker niets vanaf de buitenkant nog dus... komt vanzelf

18. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Spelletje. Via de buitenkant voel je nog niet veel, maar je kan wel iets in je buik drukken en dan merk je dat de kleine wel van kant is gewisseld :p

@ Cursussen. Ik kan vanuit de kraamzorg praktijk met 7 maanden een gratis borstvoedingscursus volgen en ik ga zelf de pufcursus volgen.

@Voelen. Ik voel de kleine ook nog niet via de buitenkant, maar zie wel mijn buik bewegen als hij/zij aan het schoppen is. Ook voelen de plopjes wat harder aan dan in het begin en het gekriebel is ook sterker geworden. Denk ook niet dat het nog lang duurt voordat mijn vriend de kleine ook kan gaan voelen.

Hier gaat alles zijn gangetje. Voel me wel weer wat slechter, maar ben al snel weer vrolijker als ik de kleine voel.

19. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @maia, sterkte met je meissie!

@voele, voel het beebje duidelijk en dagelijks meerdere keren, maar echt naar mijn handen zwemmen doetie niet, zeker te koude handen :) deed Sara overigens ook niet, en ze was altijd gelijk rustig als papa ging voelen, dus die heeft het heel weinig gevoeld toen, misschien heeft ie nu meer geluk!

@miepkip, sterkte meid, we hebben allemaal van die baalmomentjes, maar het doel is zooo mooi!!

@cursussen, heb bij Sara yoga gedaan, beviel me errug goed, maar denk niet dat ik het nu weer doe, is nog maar een jaar geleden..

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.639
    1.443
    113
    @Godinn Hoe gaat te nu met je moeder? Ik hoop dat het al iets beter gaat? Sterkte in ieder geval!!!

@Miepkip Het zit je ook allemaal niet mee he.
    En wat voel jij veel al in je buik!! Ik nog helemaal niks....:(

Heb alleen heel veel last van mijn onderbuik links onderin. Echt niet fijn meer! En mijn rug speelt ook zo nu en dan op. Bah

@PLeuni Wat balen zeg die onzekerheid. Spannend!

Deel Deze Pagina