@spelletje, dat vind ik een leuk spelletje ik ga het zeker ook met mijn man doen hij is helemaal dol en kan ook niet wachten dat hij iets kan voelen. @voelen, zelf voel ik de kleine wel kriebelen vorige week af en toe 1 keertje maar nu al steeds vaker kei lief al begin ik steeds te krabben omdat het n beetje op jeuk lijkt hahaha. het zit wel steeds aan de linker kant vandaar dat ik het herken ook hahaha. @zwangerschapscurses ik heb me wel aangemeld koste 60 euro maar voor mij is het wel belangrijk omdat ik lijdt aan paniekaanvallen en dan ga hyperen enz. dus doe het vooral om ademhaling onder controle te houden. en hier mijn buikfoto's...
klopt inderdaad al een klein buikje hahaha. en ik kan er niet meer omheen mensen zien het ook al duidelijk, vorige week hield ik een tregging voor die ik voor mijn zwangerschap nog aan had denk dat ik aan beide kanten toch wel zo een 3 cm tekort kwam hahaha. @miepkip jij hebt ook al een leuk buikje zeg leuk om zo allemaal te zien. in mijn album staan trouwens nog een paar foto's van eerder daar zie je wel n redelijke groei op
goedemorgen! nou de waterpokjes zijn aardig aanwezig en heb dus een erg vrolijk (maar niet heus) meisje nu naast me zitten. Lekker aan het spoken geweest vannacht. man blijft thuis met haar vandaag, hij kan thuis werken en ik hoef maar tot half 6 te werken ivm dodenherdenking dus dat is mooi want ik ben heel erg moe na een nachtje spoken.
Wat vervelend Maia die waterpokjes!! Kort nachtje heb je dus gehad. Dames, ik denk.... dat ik wat gevoeld heb. Kleine tinteling in mijn onderbuik gisteravond. De plek waar ik ook steeds pijn heb, zo'n druk zegmaar. Vanmorgen was de pijn heel erg. Ik had echt niet veel gedaan, maar kon amper lopen, iedere stap doet pijn. Bah voel meniet fijn. Is dat wel normaal?? Als ik nou heel druk geweest was, maar nee hoor ook niet.
@ Bailley ik denk dat je even contact moet opnemen met de vk of ha Ik herken het totaal niet. maar als het zoveel pijn doet moet je gewoon even bellen. Hier kan het beter. Gisteravond fikse ruzie gehad met vriendlief. Gelukkig wel weer opgelost. Na de ruzie erg ongerust geworden, omdat ik de kleine maar niet voelde. Uiteindelijk (2 uur later) was er een klein schopje te voelen. Ook gaat het ontbijten sinds een dag of 2/3 erg slecht. Kan 's ochtends niks wegkrijgen maar moet wel eten want anders moet ik spugen. Wel heb ik ontdekt dat ik wel erg gek ben op brie op stokbrook haha Dus dat is nu standaard tussen de middag mijn eten. Zometeen naar de stad toe. En vanavond op kraambezoek.
@Miepkip oke dan ga ik dat maar doen. Het is nu al minder maar toch. Balen van je ruzie en dat je daarna zo ongerust bent geweest. Gelukkig weer een schopje. Kleine is vast geschrokken Dames, ik heb jullie raad nodig. Schiet compleet in de stress. Werd opeens gebeld net door een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. En ja hoor, ik mag dinsdag komen op gesprek!! Top natuurlijk want het is een leuke functie. Maar ook hellep en stress!! Want wanneer vertel je dan dat je zwanger bent?? Hoe vertel je dat en begin je erover? Ik heb wel een buik maar ook niet zo van: jeetje die is zwanger. En waar koop je in vredesnaam nette kleding voor sollicitaties? Normaal doe ik een blousje met jasje aan. Meteen gepast, maar helaas: pas ik niet meer. Rokjes ook niet. Spijkerbroek solliciteren kan echt niet.. Pffffffffffff sorry moest dit even kwijt..
@ bailey, wat spannend meid, officieel hoef je het nog niet tevertellen... Maar of je met dat leugentje wil starten is natuurlijk jouw eigen keus, en qua kleding misschien een legging met een leuk jurkje of lange blouse?? Succes iig! Mooie buik ook al miepkip, en je hebt al geluk dat je het beebje nu al dagelijks voelt! Dat hoeft nog niet met deze termijn, dus maak je niet teveel zorgen als je het even wat minder voelt hoor! @maia, sterkte vandaag! Hier een goeie dag vandaag, en veel beweging van t kleintje, heerlijk genieten en Sara kan zich nu tot staan optrekken sinds een paar dagen, ik wist niet dat een mens zo trots kon zijn, haha
Ik zou, denk ik, eerlijk zijn. Ik denk dat, als het echt een leuk bedrijf is, ze die eerlijkheid waarderen. Geeft je meteen ook de kans om ze te laten zien hoe jij in elkaar zit. Stel je voor dat je het verzwijgt en ze nemen je aan... Dat is ook wel een hele vervelende situatie. Ik kan me ook voorstellen dat een bedrijf, hoe leuk en geschikt ze je ook vinden, misschien niet zullen kiezen voor jou. Want laten we eerlijk zijn, je gaat over 18 weken al met verlof, bent dan 16 weken thuis en in die tijd moeten ze weer iemand anders inwerken. Misschien vinden ze dat niet helemaal handig. Maar goed, die keuze moeten zij maken en misschien maak je wel zo veel indruk dat ze je toch willen hebben. Officieel hoef je helemaal niets te vertellen. Wettelijk gezien hoef je pas 3 weken voordat je verlof ingaat je werkgever op de hoogte te brengen. Natuurlijk verteld niemand pas in week 33 aan haar baas dat ze een kindje verwacht! Denk trouwens dat die allang door heeft dat je zwanger bent! Tja, en wat je aan moet? Ik zou denk ik voor een mooi tuniekje gaan shoppen. Jasje er overheen, legging er onder, net schoentje er bij en wat opleuken met een mooie ketting of zo iets.
Ik zou ook gewoon eerlijk zijn bailly is voor je gevoel ook misschien wel wat fijner. maar die keuze moet je zelf maken..
Heb je nu al wel een baan bailey? Denk dat het daar wel vanaf zou hangen of ik het zou vertellen...als je anders niks hebt. Ik ben eigenlijk blij dat ik de keuze niet hoef te maken, ben een hele slechte in niet helemaal eerlijk zijn
Bedankt voor jullie tips!! Per 1 juni is mijn huidige baan afgelopen dmv een vaststellingsovereenkomst na een hoop gedonder er gedoe. Dus anders kom ik in de ww. Ik wil het wel vertellen, ben wel van het eerlijke, en inderdaad ik wil wel voor een bedrijf werken waar dqat gewaardeerd wordt. Maarja hoe vertel je zoiets? En dan in het 1e gesprek meteen of aan het eind of pas het 2e als dat er komt? Kledingtip van een tuniekje met jasje is een goede. Morgen maar eens kijken daarvoor en kijken waar ik een zwangerschapswinkel kan vinden. Is hier in de plaats niet..
Veel tuniekjes wat geen positiekleding is zullen ook passen hoor, wel het proberen waard... Denk dat idd welgoed is om het wel te zeggen, kan daar verder geen echte goede tips voor geven, gelukkig nooit zo'n situatie gehad, gelijk zeggen lijkt me minder verstandig, dan hebben ze meteen het oordeel klaar, als je jezelf eerst goed op de kaart zet en ze zijn al erg in je geïnteresseerd, heb je mogelijk meer kans, dit is wat mijn man zegt, hij is zelf werkgever, dus waarschijnlij k weet hij weet er wel wat van. Maar dan nog, idere werkgever is anders.... dus ook misschien even aankijken hoe de persoon tegenover je overkomt...
@ baileyy: oei wat een lastige situatie zeg, maar ik zou wel eerlijk zijn denk ik en ook gelijk al in het eerste gesprek alsik jou was. Ik heb laatst bij de hema een zwarte stretch rok tot over mn knie gekocht en had laatst een feestje met alle hoge piefen van het bedrijf en heb toen die rok aangetrokken met een truitje en een zwarte blazer erop aan, stond erg netjes moet ik zeggen, misschien is dat ook iets voor jou? @ maia: nou maar hopen dat de waterpokjes snel indrogen dan maar! Op mn werk heerst t ook ineens weer, heb het gelukkig al gehad! @ miepkip: is t wel weer helemaal goed nu met je vriend? Misschien heeft de kleine zich even afgesloten voor jullie en isdie ffies gaan tukken, het zit vast wel goed hoor! @ laupio: oh wat heerlijk om die ontwikkelingen van je kleintje te zien he! Ik ben altijd al trots op de beebjes van mn werk, laat staan als ik strax mn eigen kindje heb!
@Baileyy: Ik zou denk ik gewoon het gesprek in gaan en kijken hoe het voelt. Misschien komt er gaande weg een goed moment om het te vertellen. Anders zou ik tegen het einde, vlak voordat het gesprek af wordt gerond, vertellen dat ik zwanger ban. Ik pas mijn meeste tuniekjes nog. Anders vind ik de H&M een goede plek om een (niet te duur) passend zwangerschaps tuniekje te vinden. Succes met shoppen. Ego: Wij hadden vanavond een mijlpaaltje. Lieve heeft het kindje voelen schoppen. Ze was zo druk bezig dat het met een hand op mijn buik duidelijk te voelen was.