Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Bedankt voor jullie kledingtips voor solliciteren!! Ik heb wat gevonden bij de Hennes. Wijder blousje, blazertje erop en een broek. En nu maar hopen dat ze het niet zien.. haha

Qua vertellen tijdens het gesprek dat ik zwanger ben twijfel ik nog. Aan het einde eerste gesprek of wachten tot een evt 2e. Weet niet zo goed wat handiger is.

@Chybou wat leuk dat je de baby nu kan voelen schoppen!!!

@Maia spannend hoor dat je binnenkort uitsluitsel krijgt van je werk!

@Ingearts gefeliciteerd! En wat heftig voor je man! Geniet van je blauwe wolk!

@Engeltje23 Ik moet ook nog heel veel plassen hoor! Heel herkenbaar, wordt er gek van haha.

@Ladyblond die steken kunnen je banden zijn. heb ik ook en de vk zei dat dat dus de banden zijn.

Zoo ga nu mn sollicitatiegesprek voor morgen voorbereiden.. pff best lastig allemaal!

2. Maia

Maia Niet meer actief

fijn dat je wat kleding gevonden hebt :) en succes met voorbereiden!

3. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @baileyy succes morgen met je sollicitatiegesprek!!

@ingearts wat leuk een jongen, supergaaf!!!

@plassen ik heb er overdag wel last van dat ik veel moet plassen maar 's nachts gelukkig nog maar 1x dus hoop dat het nog even zo blijft hihi

@ladyblond die steken zijn idd je banden, ik heb daar ook een tijdje last van gehad nu gelukkig niet meer. Maar je hoeft je geen zorgen te maken is normaal.

4. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik ben op dit moment samen met vriendlief helemaal in de zevende hemel! Mijn vriend heeft de kleine voor het eerst voelen schoppen. De schopjes zijn voor mij al erg duidelijk, maar voor hem.. Haha hij vond het echt geweldig om de kleine te voelen.

Vandaag wezen kijken bij ons mogelijk toekomstig appartementje. En ik ben er helemaal verliefd op! Erg leuke buurt, en tegen over een basisschool, 10 min. lopen van het centrum af en 5 min. lopen van het station. En mijn nicht woont hier ook in de buurt (haar kinderen zitten op de basisschool tegenover het appartement)

Nu maar wachten en hopen dat mijn vriend snel een baan heeft en dan kunnen we dat appartement met een beetje hoop eindelijk thuis gaan noemen. (nadat het is opgeknapt natuurlijk)

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Dankjullie wel! Het is morgen om 13.00 uur. ben best zenuwachtig. Maar outfit hangt klaar, vragen voorbereid en nu maar afwachten.
    Wel leuk want de baby kriebelt om de haverklap in mn buik hihi. maakt me steeds weer blij!

@Miepkip wat leuk dat je vriend het ook heeft gevoeld!!
    En wat spannend voor jullie woning!

6. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Baileyy, succes straks!

@ Miepkip, super dat je vriend het ook heeft gevoeld :D. Hopelijk wordt dat appartement snel jullie nieuwe thuis.

@ Maia, fijn dat het al weer een stuk beter gaat. En een actieve Flup erbij is altijd fijn natuurlijk ;)

7. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen

@baileyy: succes straks

@miepkip: leuk dat hij het al gevoeld heeft :D en ik duim voor jullie dat het met het appartementje doorgaat!

hier vannacht eindelijk weer lekker geslapen ;) wel weer gek gedroomd en verder net even langs de h&m geweest voor een positiebroek, kan ik weer even vooruit voorlopig.

8. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ baleyy, je moet nu bijna, spannend.... veel succes!

@maia, fijn dat het beter gaat met Fleur, ziek kindje is toch zo naar...en zelf weer lekker slapenis ook wel errug fijn ;)

@miepkip, spannend of jullie dat appartement krijgen, succes!!

En, manlief heeft het hier ook gevoeld!! Gisternacht voor het eerst, toen ik sliep, dan is beebje dus lekker druk, haha, en gisteravond weer een keer, is veel vroeger dan bij Sara, grappig...:)

Vanmorgen wel weer gespuugd, maad had ook vreselijke hoofdpijn daar kwam het denk ik van. Ik heb helaas nog echt vaak veel hoofdpijn, en dus ook wat misselijk, gister bij vk verteld, maar unnen ze niks aan doen, behalve zonodig paracetamol, genoeg drinken en rust nemen, dat doe ik dus.
    Maar ja, neem ik us pcm vanmorgen, ga ik spugen, dat schiet op he..
    Weer genoeg geklaagd, het is gelukkig niet constant en verder gaat het goed!

9. Maia

Maia Niet meer actief

he bah laupio, hoofdpijn kan inderdaad bij zwangerschap horen. Vervelend dat je er zo'n last van hebt.

Maar wel fijn dat je man het kindje heeft gevoeld. Ik denk dat mijn man ook erg blij zal zijn als hij het kan voelen, geeft ze toch ook een prettig gevoel en een gevoel van nu wordt het echt denk ik.

10. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @maia mijn vriend heeft nog steeds niet het gevoel dat het echt is. Denk dat, dat pas echt een beetje doordringt als de babykamer er is en als de kleine er ook werkelijk is.

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Maia, mijn moeder ligt sinds gisteren op de Medium Care :) Dus daar zijn we al erg blij mee! Ze is nog wel erg ziek, maar het kritieke is er af. Dus we kunnen eindelijk weer normaal ademhalen.. Ik ben ondertussen in de zwangerschap afgevallen ipv gegroeid door de stress. Maar, dat kon ik hebben ;)

@ Miepkip; Nee ik heb nog geen blije doos.. Wat zat er allemaal in? Wat ik ondertussen wel weet is dat ik van dat 0% alcohol bier ongelooflijk opgeblazen wordt..

Wat een heerlijk gevoel het kindje te voelen.. Jullie zijn allemaal wat verder dan ik, dus ik voel nog niet zoveel. Heeeeel zo nu en dan een plopje, als ik goed voel..

Gisteren 'one born every minute' gekeken (TLC 21 uur) altijd wel leuk. Alleen kreeg vriendlief hier allemaal enge ideeen over..
    Weten jullie al wat jullie gaan doen? Thuis of ziekenhuis bevalling??

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Godinn, wat fijn dat je moeder van de IC af is. Kan me voorstellen dat dat behoorlijk stressvol is. Hopelijk wordt ze snel beter.

Ik neig nu nog naar ziekenhuis bevalling. Voor mij de 1e keer en ik vind het een prettig idee dat alles dan dichtbij is als er toch iets mis gaat. Of als ik het echt niet meer trek medicatie kan krijgen ;). Mijn zusje heeft afgelopen jaar nogal een heftige bevalling gehad (in het ziekenhuis) en voel me dan denk ik wat veiliger. Maar wie weet, thuis heeft ook zo z'n charmes :)

13. Maia

Maia Niet meer actief

@godin: fijn dat je moeder op de mc ligt! goed nieuws dus.

@bevallen: hier wordt het op indicatie ziekenhuis, i.v.m. de geboorte van Fleur vinden ze het beter als ik voor de zekerheid in het ziekenhuis beval (schoudertje dat vast zat, geen persweeën waardoor ik het en echt op eigen kracht moest doen en waardoor de placenta dus niet goed losliet waardoor ze de navelstreng kapot trokken die sowieso op de vliezen vast zat en niet op de placenta zelf waardoor Fleur had kunnen sterven als dit voor of tijdens de bevalling kapot was gegaan). Dus ziekenhuis it is... wel met de vk, maar zodat de gyn in elk geval in de buurt is.

14. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ godinn,fijn dat het stapje voor stapje beter gaat, wel ook goed voor jezelf zorgen he!!

@ baileyy, hoe ging het???

@bevallen, ik moet ook in t ziekenhuis bevallen, controles zijn voor mij ook in het ziekenhuis, im heb in vorige zwangerschap hellp(zwangerschapsvergiftiging) gehad en heb een rare buik vol verklevingen, maar thuis bevallen lijkt me heel mooi...

15. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik twijfel nog erg tussen thuis en ziekenhuis. Vind beide een fijn maar ook eng idee. Denk dat ik wel een keer langsga (je kan als het goed is kijken naar de kamers in het ziekenhuis etc.) Misschien dat ik er dan een beter gevoel bij krijg?

Heb namelijk vorig jaar nog in het zkh gelegen na een motor ongeluk waar ik wel de nodige dingen en trauma's aan over heb gehouden en ben erg bang dat dat allemaal weer terug komt. :$

16. Maia

Maia Niet meer actief

je kunt inderdaad kijken in het ziekenhuis, ze houden meestal speciale avonden. Ik ben blij dat ik met Fleur in elk geval in het ziekenhuis was, want ik heb nog net niet met spoed naar de ok gehoeven en thuis had dat dus anders kunnen aflopen.

@miepkip: dat is wel heftig zeg.

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Baileyy: En hoe ging je gesprek meis?

@ Laupio: Wat balen van die hoofdpijn zeg! Zeker als je daardoor ook nog moet spugen, knap je niet echt van op zeg maar. Bij mij is het andersom, ik krijg enorme hoofdpijn door het spugen, ben blij dat het nu weer een stuk beter gaat daarmee bij mij.

@ Miepkip: Wat leuk dat je ventje de beeb heeft gevoeld! Nick heeft het ook al een paar keertjes gevoeld hier :)

@ Godinn: Wat fijn dat je moeder nu op de medium care ligt, is het grootste gevaar in ieder geval geweken! Hopelijk hoef je nu niet zo erg meer te stressen en ga je vanaf nu een beetje aankomen.
    Hier wordt het zowieso een ziekenhuisbevalling. Protocol is hier las je overgewicht hebt dat het moet, vind t niet erg, was ook juist mn voorkeur.

@ Maia: Hoest nu met je kleine meid?

Gister is me echt wel een dagje geweest zeg. Met mn opa naar t ziekenhuis geweest en wat een zootje was het daar! M'n opa is slecht ter been en zeer eigenwijs dus wilde geen rolstoel, maar we waren dus eerst op de verkeerde afdeling (opa was ervan overtuigd dat het daar was, maar het was verhuisd ) Dus hierna moesten we van de ene kant van het ziekenhuis naar de andere kant lopen, dit was behoorlijk zwaar voor hem. Bij de goede inschrijfbalie aangekomen zeiden ze daar dat de MRI afdeling nog niet daar zat, maar weer op een andere plek, op een andere verdieping en dus weer aan de andere kant van t ziekenhuis. Opa wilde geen rolstoel nog steeds, maar kon echt niks meer toen we eindelijk op de juiste plek aankwamen. Hierna zn MRI gehad, bleek dat t niet goed gelukt was zonder vloeistof, dus moest hij nog een keer met. In totaal heeft hij een uur onder de scan gelegen. Ben ondertussen dan ook maar gewoon een rolstoel gaan halen, was hij uiteindelijk toch wel blij mee..... nu is t afwachten op de uitslag, krijgen we vrijdag weer en dan gaat hij maandag als het goed is onder het mes.....
    Verder savonds ook nog EHBO gehad van 18.00 tot 22.00, dus was echt gebroken! Vandaag een dagje gewerkt met inval, waardoor de kindjes dus behoorlijk onrustig waren....nu lekker met de benen omhoog en rust........Ben blij dat ik me op t ogenblik zo goed voel, want anders had ik toch echt dingen moeten afzeggen deze week (zijn alleen dingen die niet afgezegd kunnen worden hihi )

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Bevallen: Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Het wordt (zoals het er nu uit ziet) een KS... Die staat gepland voor week 39 (Als ik tenminste niet zelf spontaan eerder beval... Heb zo'n gevoel, haha.)

Ik heb zo nu en dan een harde buik. Tenminste, ik denk dat dat het is. Dan wordt mijn baarmoeder helemaal hard. Dat is echt heel goed te voelen als ik mijn hand op mijn buik leg.
    Het doet niet echt pijn, maar het voelt wel een beetje trekkerig.
    Ik heb gelezen dat het we vaker voor komt met deze zwangerschapsduur.
    Vroeg me af of meerdere meiden dat hebben.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Chybou: Hier nog geen harde buiken, alleen wat bandenpijn af en toe. Heb in het begin wel tijdens de sex onwijze krampen gehad, volgens de vk was dit te vergelijken met oefenweeen, heel apart. Wist me dan echt geen houding te geven, ben blij dat ik dat nu niet meer heb, maar heb het heel lang dan ook niet aangedurfd om sex te hebben...

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik twijfel nog over de thuis of zh bevalling. De vk zegt: Wij hebben net zoveel spullen bij ons en zijn net zo goed voorbereid dan een zh. En mocht het nodig zijn, dan zijn we in 10 minuten in het zh, en anders duurt het ook 10 minuten voordat je op de ok ligt, omdat de kamer/chirurgen etc ook eerst klaar moeten staan. Maar, mijn vriend wil nog steeds graag een zhbevalling en ik graag thuis.

@ Miepkip; dat kan ik me voorstellen... Dat heb ik nu ook wel wat met mams..

@ Chybou; Ooo een vreemd iets, zo'n harde buik of niet??
    Ik kan toch zien dat ik eind Oktober uitgerekend ben en jullie eerder...

Deel Deze Pagina