Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen

@miepkip: jeetje zeg, dat is wel balen dat je echt zoveel bedrust moet hebben :( hoop dat dit niet de rest van je zwangerschap is, dat lijkt me echt wel naar, ondanks alles voor het kindje maar toch.

@engeltje: fijn dat je weer bent goedgekeurd.

hier niet zoveel te melden, vannacht lekker geslapen voor het eerst in weken ;) heerlijk hihi.

2. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ chybou, ik vroeg me nog af hoe jij nu al weet dat je een KS krijgt, is wel bijzonder dat zo vroeg al te horen... misschien had je het al verteld en heb ik het gemist?

@engeltje, superfijn dat alles goed is, gtt test lijkt me idd niet zo geweldig, hopelijk ben je iig niet misselijk, dan is het vlgns mij bijna niet te doen..

@maia, fijn dat goed gaat met Fleur, nu ff paar nachtjes bijslapen ;)

@miepkip, heftig hoor, zoveel op bed liggen met deze termijn, ik dacht nog toen ik las van 4 uur in de stad lopen ed, dat is een energiek type, dus kan me voorstellen dat pittig is vr je....ik vind al lastig om rustig aan te doen ivm bekken, maar hele dagen op bed als je je niet echt ziek voelt bah zeg, sterkte hoor, en een luiertaart maken is iig leuk!!

3. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ dankjullie wel.

@laupio klopt haha ik ben iemand die er van houdt om veel te doen, de stad in met vrienden etc. Maarja dat moet nu allemaal even achter wegen blijven. Het is dat het voor een goed doel is.

Hier gaat het hetzelfde als gisteren terug van weggeweest en nu weer rust houden. Hoop dat ik dinsdag bij de echo te horen krijg of er een reden voor is. En anders nog 3 weken vol houden en hopen dat de vk zegt dat ik weer wat meer mag doen.

Ik ga wel morgen naar de ha bellen. Heb z'n vermoeden dat ik blaasontsteking heb. Hoop dat daar de harde buiken vandaan komen en dat het als (het een blaasontsteking was en het afgelopen is) dat de harde buiken ook weg/minder zijn geworden

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Laupio: Ik ben (gedeeltelijk) rolstoel afhankelijk. Ben geboren met een open rug en heb daarna een ongelukje gehad. Hierdoor werkt alles (vanaf mijn navel) wat minder goed.
    De artsen weten niet zeker of ik voldoende spierkracht heb voor een bevalling en als ik dat al heb hoe ik zelf lichamelijk uit die bevalling ga komen.
    Dus het zekere voor het onzekere, het wordt een KS.

Laatst had ik een andere arts en van haar mocht ik kiezen, ik mag het van haar vaginaal proberen. 'Dan helpen we je het laatste stukje met de pomp' zei ze. (Ik heb haar op dit moment echt aangekeken als of ze niet goed bij haar hoofd was...:$)

Ik/we heb er over nagedacht, maar besloten dat ik dat liever niet wil. Ik wil geen risico's nemen. Allerlei mogelijke rampscenario's spelen nu al door mijn hoofd. Ik wil een gezond kindje in mijn armen houden eind september. Daar heb ik een KS wel voor over.

5. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ chybou, heftig. Je moet zowiezo altijd de keuze maken die voor jou het fijnst is en wat het beste is voor de baby.

Ik word hier helemaal gek. Aangezien me vriend heledagen thuis zit en ik nu dus ook en bijna niks mag. Lopen we elkaar alleen maar op de hielen. Morgen ga ik gelukkig om half 12 richting stad om met vrienden een terrasje te pakken. (ben nogal een terrasjes fan :) )

Wel is er ook leuk nieuws. Mijn vriend en ik hebben besloten dat zodra we een plekje hebben we een dwergkonijntje nemen. (ik ben zelf opgegroeid met 1 hond en 3 katten) en vind het wel fijn als ik straks een huisdier heb. Maar omdat we wss in een appartement komen vind ik het geen goed idee voor een kat. Ik vind het sneu dat ie dan niet naar buiten kan en een hond is in het begin ook niks. Dan heb je de kleine en een pup die nog zindelijk moet worden. Dus dan maar een konijntje dat 's avonds uit z'n hok kan als de kleine ligt te slapen.

6. Maia

Maia Niet meer actief

@chybou: heftig hoor, ik kan me voorstellen dat je dan liever kiest voor een ks.

@miepkip: geniet van je terrasje morgen ;)

7. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ chybou, ik snap helemaal waarom jullie die keuze maken, je hebt ook alaardig wat meegemaakt dan zeg!
    Wel heel gaaf dat je dan wel zwanger mag zijn, voor jullie dan vast extra bijzonder!

@miepkip, fijn dat je er morgen even uitmag, hihi, en konijntjes zijn leuk, lijkt me voor de kids, als ze wat groter zijn ook heel leuk!

Vandaag nagenoeg geen hoofdpijn gehad, joepie!

8. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! nou ik heb wel hoofdpijn sinds gisteravond, maar vooruit. was ook even flink misselijk gisteren maar dat is weer weg. Verder wel goed geslapen.
    en straks werken.

@engeltje: hoe gaat het trouwens met jouw misselijkheid?

@godinn: en gaat het al weer een stukje beter met je moeder?

9. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @Chybou, ik zou dan ook voor een KS kiezen, geen (onnodige) risico's!

@Miepkip, sterkte met het 'niks' doen.. Vervelend, zou ook niks voor mij zijn!

Mijn moeder gaat stukje bij beetje beter. Ze moet gewoon nog erg opknappen. Maar dat geeft niet :)

Ik zou wel graag even naar de vk gaan, voor mijn gevoel alweer te lang geleden. En omdat ik nog weinig voel, maakt dat onzeker. Ik heb vaak 's avonds na het eten wel eens dat ik een plopje voel :D Zou dat het zijn???

10. Maia

Maia Niet meer actief

@godinn: kan best dat dat het is.

11. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Godinn,

Ik voel zelf ook nog niks ben nu 16 weken.
    Eergisteren bij de verloskundige geweest en bij het hartje luisteren zei ze al, gek he zo druk en zelf nog niks voelen!
    Snap dat je je zorgen maakt, had ik zelf ook hoor.
    Maar misschien heb je wat aan deze info!
    Zo niet je kan altijd bellen toch???

Over bevallingen: ik denk in het ziekenhuis te bevallen, ze hebben nieuwe kraamkamers hier dus ben benieuwd!
    Misschien dat we morgen even gaan kijken!

Hoe is het verder met jullie????

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    @Godinn die plopjes dat is het denk ik wel hoor. Zo is het bij mij ook. Heeeel af en toe en heel licht..

Leuk ook een konijntje!!

Gelukkig bijna weekend! We gaan in de tuin bezig. Vorige week wilden we dat ook al maar toen echt een hele dag wezen winkelen. hihi We zijn steeds zo druk, amper de tijd om op de bank te zitten. heb echt in weken geen tv meer gezien haha.
    ben ook geen typ van het stilzitten. Dus best lastig gaat dat rust nemen nog worden ;)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: vervelend als je een blaasontsteking hebt! Ik zweer bij de cranberry pillen als ik het voel aankomen!
    Schattig een dwergkonijntje! Mijn man is allergisch voor bijna alle dieren, dus wij hebben guppies haha

@ maia: gaat wel wat beter nu, maar moet sochtends bij t opstaan wel echt gelijk nog eten. Misselijkheid blijft aanwezig, maar al bijna 2 weken niet gespuugd nu gelukkig. Hoest met jou?

@ baileyy: wel handschoentjes aandoen he met tuinieren ;)

@ ladyblond: komt vanzelf wel hoor dat voelen ;) was alles goed verder bij de vk?

@ chybou: Zou in jouw geval dan denk ik ook voor een KS gaan en t zekere voor t onzekere nemen. Lijkt me wel apart om van tevoren de geboortedatum te weten ;)
    Ben je al lang gedeeltelijk afhankelijk van een rolstoel? En kwam dat doordat je een open ruggetje hebt, of door t ongeluk. Als je het niet wilt delen snap ik dat ook hoor ;)

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Pff heb een rotdag. Gigantische verstopping en halve bevalling op de toilet gehad. Zo'n pijn, kan nu niet eens op m'n billen zitten of hangen... Hoop dat dot snel overgaat want echt relaxen lukt ook niet zo. Sta maar de hele tijd of lig half op m'n zij. Bah..
    Doe al zoveel om verstopping te voorkomen. Helpt allemaal niks :(

Goede tip van die handschoentjes voor in de tuin! Had ik dus echt niet meer aan gedacht..

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ baileyy: verstopping is echt vervelend ja! Heb je al roosvicee laxo geprobeerd en 2 kiwi's en een lauw glas water op de nuchtere maag?
    Ik had er ook heel veel last van toen ik nog zo moest spugen, maar sinds een week kan ik gelukkig weer iedere dag, soms wel 2 x.

Ik vergat die handschoenen een paar weken geleden ook, gelukkig was mn moeder er die me er eventjes op wees ;)

16. Maia

Maia Niet meer actief

@baileyy: o bah, verstopping. Heb ik ook met vlagen last van, bij mij helpt ook eigenlijk niks, zelfs roosvicee laxo niet.

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Roostoven laxo helpt niet.
    Kiwi's eet ik veel en lauw water drink ik ook.

Verder veel vezels, Brinta (had ik in een boek gelezen).. Pff ik weer t niet meer wordt er gek van..
    Ik was er altijd al gevoelig voor, maar nu. Al dagen niet geweest tot net een heel ietsje wat een bevalling leek (denk ik dan;) ) Maar goed nu de rest nog..

Iemand nog tips die goed helpen?
    Koffie helpt trouwens ook niet, gaat wel flink rommelen en meer pijn doen..

18. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Ik gebruik movicolon, heb het ook in vorige zwangerschap gebruikt. Moet wel op recept, dus ff bij de huisarts vragen.

19. Maia

Maia Niet meer actief

ik denk dan ook dat je de huisarts maar even moet gaan bellen, als alle huismiddeltjes niet meer helpen heb je wat meer nodig dus. want het is echt een lastig en vervelend kwaaltje en je moet nog zo'n 5 maanden he..

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik zou ook maar ffies naar de huisarts gaan dan meis. Zo te horen heb je namelijk alles al uitgeprobeert wat je kon doen! Hoop voor je dat t snel over is want t is erg vervelend....

Deel Deze Pagina