Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@pleuni: wat leuk zeg, een jongen! top hoor.

@chybou: fijn dat alles nog steeds goed was! Toch een prettig gevoel

@miepkip: heee, wat leuk zeg, ook een jongen :D super.

en crux, in welke context?

2. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ miepkip, heerlijk zeg, dat alles goed is!!
    En nog een jongen, leuk hoor!!

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Miepkip, wat fijn dat de echo zo goed was! En ook een jongen jeej :D

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pleuni: wat fijn zeg dat de uitslag goed was! Is vast een hele opluchting!!

@ chybou: fijn dat je weer zo'n goede echo hebt gehad! En ook handig om nog een keer bevestigd te hebben gezien dat t een meid is!

@ miepkip: welkom in de jongensclub ;) Wat leuk dat het gezichtje zo mooi in beeld was! Nu wordt ik wel heel nieuwsgierig naar de echo volgende week hoor :)

Willen jullie nog echofoto's aan ons showen? :D

Hier vandaag wat geks gehad. Een kwartier ongeveer nadat ik naar de wc was geweest om te plassen verloor ik ineens wat helder vocht. Zat verder ook geen geurtje aan ofzo en t was niet megaveel, maar toch gek! Heb hiervoor ook wel wat buikpijn gehad, maar dat was later weg.... Heb de vk nog niet gebeld omdat ik niet zo overbezorgd over wil komen, maar in t andere topic waar ik zit adviseerden ze toch om maar ff te bellen, ga ik morgen dus toch maar ff doen voor de zekerheid....

5. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik jou was, zou ik gewoon bellen.
    Geen vraag te veel of te raar!
    Twijfel is niet goed!

6. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: zeker gaan bellen vind ik hoor, liever te veel dan te weinig.

7. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Dank allemaal :)

@ engetlje, gewoon bellen. Better safe than sorry :)

@ Miepkip, zelfde vraag als Maia, welke context bedoel je voor crux?

Ik heb gisteren de hele dag met een big smile rondgelopen. Even wennen dat het een jongetje is, aangezien ik echt het gevoel had dat het een meisje werd haha. Maar jongetje is ook super leuk. A.s. vrijdag ga ik de stad in dus ga dan mooi op zoek naar iets leuks!

Ik heb 30 mei de 20 weken echo. Hoop ook zo dat we een mooie echo krijgen waar veel te zien is. De foto's die ik heb zijn niet zo heel duidelijk. De eerste twee echo's zie je eigenlijk alleen maar een vlek... De echo van de combinatietest was wel duidelijk, maar die heb ik alleen digitaal. Ga ik denk ik toch maar afdrukken om bij de rest op de koelkast te hangen :D

8. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @chybou wat fijn dat de echo goed was!!! ik moet dinsdag voor de 20 wkn echo dus nog even spannend.

@miepkip ook fijn dat jou echo goed was en wat leuk een jongetje word druk hier met jongens ;)

@engeltje ik zou voor de zekerheid ook gewoon bellen, je kan beter te vaak voor niets bellen dan dat er wel wat is.

Met mij en de baby gaat het verder goed, mag echt niet klagen dus lekker aan het genieten.
    Wij gaan vanmiddag lekker 5 daagjes naar Belgie dus ik zal de komende dagen niet veel online zijn. Even lekker er tussenuit en gaat de tijd naar dinsdag wat sneller haha want wat ben ik nieuwsgierig of onze baby gezond is en wat het geslacht is.

Iedereen fijne dagen/weekend!!!

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hey meiden, heb net de vk gebeld en zij denkt dat het gewoon waterige afscheiding is geweest maar ik moet t wel in de gaten houden en t maandag bij de echo melden. Mocht ik t tussendoor weer krijgen, of buikpijn krijgen, dan moet ik direct weer bellen, want dan kan het toch zijn dat er een scheurtje in mn placenta zit. Daar gaan we maar niet vanuit natuurlijk.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zal me hier ook even melden:D
    Ook ik voel me goed, op wat rugklachten na maar daar krijg ik inmiddels oefeningen voor van de bekkentherapeur. Moet zeggen dat dat zeer goed helpt!

Ik heb vorige week de baby voor het eerst gevoeld, zo bijzonder!:)
    Deze week voel ik het bijna iedere avond als ik op bed lig en heel soms overdag als ik een tijdje in dezelfde houding zit.

Ik voel het nog niet van de buitenkant gezien de placenta voor ligt en dat dus nog wel even kan duren.

Ben wel erg benieuwd naar de 20 weken echo. Wegens medische achtergrond krijgen we een wat uitgebreidere.. Ik probeer me er niet al te druk over te maken en vooral niet te veel te googelen.
    De combitest was helemaal goed dus we gaan uit van het positieve!
    kijk er wel weer naar uit om lekker lang te kunnen kijken.
    De vorige keer lag het niet goed genoeg om het geslacht te kunnen zien dus dat gaan we hopelijk de volgende keer ook zien.

11. Maia

Maia Niet meer actief

@ukkie: ik voel het ook nog niet van de buitenkant hoor en de placenta ligt achter dus dat kan kloppen.

@engeltje: hopelijk ben je wat gerust gesteld en waterige afscheiding heb ik ook wel eens gehad met Fleur inderdaad.

hier alles goed eigenlijk :)

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Iedereen bedankt :)

Nou op ons echo formulier stond Crux: afwijkend, en nu ben ik dus erg nieuwsgierig naar wat dat betekend. Volgens de gyn is er niks ergs maar ik weet dus niet wat crux is.

Hier gaat het allemaal goed :) Ben nog steeds erg aan het genieten van het feit dat ik een jongetje krijg :D Wel leuk dat er meer zijn die een jongen krijgen :)

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik ben het woord crux op internet tegengekomen in combinatie met de de 20 weken SEO.
    Klik hier en hier als je dat wilt lezen. Je moet dan (eventueel via ctrl-f het woord crux intypen)
    Op deze pagina's las ik dat crux iets te maken heeft met het hart. Daar ben ik verder op gaan zoeken en op deze pagina las ik dat crux het snijpunt van de hartwanden is.
    Of dit zinvolle informatie is? :( Ik denk dat het belangrijker is dat de gynaecoloog zegt dat het niets ernstigs is. Ik zou het denk ik naast me neerleggen. Als het erg was, dan zouden ze wel extra onderzoek doen.
    Alleen was het misschien wel handig van je gyn geweest dat hij even had uitgelegd wat het was en waarom het niet ernstig is. Op het formulier staat Crux: afwijkend... Nu blijf je toch met vragen zitten.

14. sabrinavantuyl

sabrinavantuyl Nieuw lid

17 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ik wil me graag ook aanmelden. Ik ben uitgerekend op 14 oktober. ik heb tot nu toe een goede zwangerschap. ik heb volgende week donderdag mijn 20 weken echo. ik kijk er erg naar uit. toch altijd leuk om je kindje weer te zien.

15. Maia

Maia Niet meer actief

@sabrina: welkom

@crux: ja had ook wel gelezen iets me thet hart ofzo, altijd lekker als er aan de ene kant staat 'afwijkend' en je dan gezegd wordt dat je je geen zorgen hoeft te maken.. ehhhh? Hoe?? ;)

@ukkie: fijn dat je je goed voelt. Lekker deze weken he :) wat dat betreft.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Sabrina en ukkie: Welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@ Miepkip: Ik zou het gewoon even vragen aan de gyn of vk hoor, als je gaat googelen kom je soms zulke gekke dingen tegen....

@ Maia: Eerlijk gezegd maakte ik me wat minder druk voor ik gebeld had, maargoed gelukkig heb ik t nu niet meer gehad. Maandag de 20 weken echo alweer dus dan zal ik t nog even extra laten checken. Heb namelijk met vlagen wel wat last van mn buik, maar dat kan ook spanning zijn en heb ook wat last van mn darmen op t ogenblik dus t is een beetje lastig te peilen zo....

Hier vandaag weer flink geshopt bij de babydump. Waren veel dingen die we echt nodig hadden, maar ook veel dingen die we gewoon leuk vonden en dachten, oh is toch niet zo duur! Tot je bij de kassa komt hahaha OEPS!!
    Verder heb ik vanmiddag daarna maar eens een inventarisatielijst gemaakt over wat we echt nog nodig hebben, das niet zoveel meer :D
    Oja, ben ook begonnen met alles te wassen voor de kleine. De hele overloop hangt vol met kleertjes en lakentjes enz. En ook het rek in de waskamer hangt helemaal vol. Daarnaast staat de droger nog te draaien en moeten ook de dekentjes nog gewassen worden, niet normaal meer hahaha

17. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: zo jij bent vroeg met alles wassen, dat doe ik pas als ik verlof heb :D ;)

18. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik ga dan inderdaad maandag of dinsdag wel even naar de vk bellen, om te vragen wat het betekend. Is inderdaad wel erg moeilijk om van je af te zetten, Vooral omdat de gyn zegt er is niks ernstigs maar toch lees je crux afwijkend.

Hier gaat het verder erg goed. Vandaag heerlijk wezen zwemmen.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: haha ja ben lekker op tijd idd, maar dacht ach ben nu zo bezig met alles uit te zoeken, kan t net zo goed gelijk in de was gooien en daarna netjes ophangen en neerleggen in t kamertje ;)

Hier vandaag een dipje weer helaas...was al een paar dagen weer behoorlijk misselijk en nu kwam alles er op mn werk weer uit, ben echt zo klaar met dat spugen! Merk ook echt dat t steeds zwaarder gaat worden voor mn lichaam. Ben echt doodop en lig nu al in bed.
    Denk ook echt dat t spugen nu echt niet meer over gaat helaas.... Naja niks aan te doen, dan maar hopen op een makkelijke bevalling ;)
    Vannacht heb ik gedroomd dat ik weeën had, maar dat ik toch in slaap viel en toen ik wakker was, was de beeb er al, eitje dus haha!

20. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @engeltje, balen zeg dat je je nog steeds nog zo beroerd voelt hoop voor je dat het echt een beetje overgaat.
    en ik dactht dat ik vlot was maar jij bent nog vlotter hahaha wij hebben de babykamer al helemaal klaar ook alles al gekocht gisteren ook bij de babydump geweest en inderdaad ook weer voor 200 euro ingeslagen best pijnlijk.
    maar we zijn nu bijna compleet.
    heb alleen nog hele kleine dingetjes nodig zoals borsteltje en nagelknippertje badcape en een slaapzak verder hebben we eigenlijk alles al.
    wil alleen nog losse broekjes hebben.
    voor die laatste dingetjes gaan we morgen op pad en voor papa en mama zelf die willen ook wat nieuws haha

Deel Deze Pagina