Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrinavantuyl

sabrinavantuyl Nieuw lid

17 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij ben ik echt langzaam met spulletjes kopen. ik heb nog niet heel veel gekocht.
    ik kan van een aantal mensen wat spullen krijgen, zoals een kinderstoel, babybadje, maxi cosi. verder vind ik het lastig om te kiezen. zoveel leuke dingen.
    ik ga binnenkort maar weer eens op stap om het kamertje te gaan kopen. daarna kan ik de rest van de spulletjes kopen. heb ik tenminste plek om het neer te leggen.

2. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Hallo meiden,

Ik ben ff weer een nachtje in het ziekenhuis opgenomen geweest, verdenking op ileus (darmafsluiting)
    Dit gebeurd bij mij regelmatig, maar in de zwangerschap vind ik het toch wel eng, in het ergste geval moet je nl met spoed geopereerd worden en dan is het maar de vraag hoe de baby dat overleefd, he bah nu ik het opschrijf vind ik het nog veel erger, dan toen ik er midden in zat, dan voel je alleen maar pijn en kots je constant.
    Maar gelukkig is het weer tot rust gekomen, en daar had ik toch ook wel weer vertrouwen in, want het gebeurd mij een paar keer per jaar, maar het blijft heftig en ik moet nu echt weer ff bijkomen. Godzijdank alles goed met mij en mijn lieve kleintje!

3. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: jeetje, vervelend dat het toch nog terugkomt zo af en toe :(

@laupio: he bah, wat schrikken zeg! Doe rustig aan en fijn dat het met jullie tweetjes goed is.

@sabrina: ik benook langzaam hoor. Oké, ik heb het grootste deel van Fleur nog staan natuurlijk, maar toch het verder nog helemaal niets gekocht. Heb van m'n moeder een knuffeltje en van m'n schoonmoeder slofjes gehad, maar zelfs heb ik nog niet eens een dingetje gekocht, erg he.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ laupio: he wat vervelend meis!! Gelukkig maken jij en je ventje het nu weer goed. Doe rustig aan hoor, beterschap!

Ja tis echt irritant dat t terug blijft komen, maar helaas niks aan te doen.... Ben blij dat er steeds langer tussen t spugen gaat zitten, maar ik weet wel dat die suikertest zo niks gaat worden.... Maandag maar eens over hebben in t zh...

5. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen

@engeltje: kan ik me voorstellen :(

hier weinig te melden, heb was last van steekjes in mijn buik sinds gisteren dus dat is erg irritant.

6. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sabrina en ukkie: Welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap!

@ Engeltje: lekker op tijd idd :D. Vervelend dat je even een dipje hebt (gehad).

@ Ingearts: ook al zo op tijd :D

@ Laupio: dat is wel even schrikken zeg, hoop dat alles goed blijft gaan.

Ik ben ook langzaam met spulletjes kopen hoor. Donderdag bij Babydump rondgekeken en vrijdag bij Babypark. We hebben afgelopen vrijdag een kinderwagen besteld. Moeten nog meubeltjes en alle benodigdheden kopen. Heb zelf, behalve de kinderwagen, alleen nog een boxkleed gekocht. Verder wat slofjes etc gekregen. Oh en een Tripp Trapp via Marktplaats, was een impuls koop haha.

Verder gaat alles hier wel goed. Ik merk wel dat ik in mijn liezen soms wat pijn voel. net daar waar je benen aan je romp vast zitten zeg maar. Is dit dan banden- of bekkenpijn? Voel het voornamelijk als ik loop. Net of mijn benen te los zitten.. Nou ja, het is niet heel pijnlijk, eerder vervelend.

7. Maia

Maia Niet meer actief

@pleuni: dat is bandenpijn over het algemeen inderdaad.

8. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Wat een rust hier ;) lekker weekend gehad iedereen?

9. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaa heerlijk weekend gehad, zie gisteren nog tegen mijn man dat ik het heerlijk zo fijn samen thuis.
    Over het shoppen, wij hebben de kamer en kinderwagen al.
    Ze komen begin juli yes!
    Verder alles fijn op pijn in mijn stuitje en brandige benen na.
    Hoe is het met de rest?????

10. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    #1590 laupio, 21 mei 2012
    Laatst bewerkt: 21 mei 2012
    @ sabrina en ukkie, ook nog welkom van mij!

@ engeltje, wat naar zeg dathet spugen toch blijft! Lijkt me idd niks om zo een gtt test te moeten doen, sterkte! Fijn dat het vocht waarschijnlijk niks geks is, heb nu ook veeel meer afscheiding, heerlijkhe...haha

@ hier, Heerlijk uitgerust en veel buiten geweest, tis idd rustig hier zeg! Komt zeker door het mooie weer!
    Jullie zijn idd snel met spullen, maar tis ook zo leuk allemaal, hier had ik al meer gekocht als het n lig was, maar heb zo` n beetje alles wel, en pas als het kindje er is en het is een jongetje ga ik meer kleertjes kopen, neutraal heb ik wel nog wt gekocht.

Hoe doen jullie dat trouwens met leggings?
    Ziet er altijd mee te mieren, geeft zo` n lelijke rand als je um op je buik draagt en eronder heb ik het idee dat mijn buik er zo overheen puilt, snappie?

11. Maia

Maia Niet meer actief

@laupio: dat probleem heb ik ook, ik draag hem nu maar half op mijn buik vandaag, maar bij deze kan dat, die zit nog niet strak. En het is binnenkort zomer en dan vind ik het over de buik heen enorm warm, dus ik denk dat ik het dan onder de buik ga dragen ofzo.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier net de 20 weken echo gehad en ons mannetje ziet er mooi en gezond uit Hij was wel weer flink eigenwijs, veel aan t bewegen en wilde zn gezichtje gewoon niet laten zien! Helaas dus geen mooie echo foto's vandaag, ja van zn ruggegraat haha
    Echt iedere keer gaf hij een flinke trap tegen t echoapparaat, zo'n grappig gevoel! Alleen de gyn vond t wat minder voor t onderzoek natuurlijk, maar ze moest er ook wel om lachen. Gisteravond voelde ik trouwens echt een hele bobbel aan de zijkant van mn buik, mn broertje heeft t ook gevoeld, was zo mooi duidelijk nu! Mn placenta ligt ook aan de achterkant, dus dat verklaart ook waarom ik hem al zo vroeg voelde.

Verder trouwens even gehad nog over de suikertest en mn afspraak is nu verzet naar 7.30, met de afspraak dat ik direct geprikt wordt. Mocht t tijdens t wachten tussendoor niet gaan ivm het spugen, dan wordt het direct afgebroken en gaan ze kijken naar een eventuele andere oplossing. Toch wel fijn dat ze met me meedenken

@ laupio: ik draag leggings van de zeeman en die zijn zo hoog dat ik ze helemaal over mn buik heen kan trekken, echt ideaal!

13. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Zo ik ben weer terug van mijn mini vakantie, het was heerlijk nou hadden we ook schitterend weer dus dat scheelt natuurlijk ook wel.

Heb ook weer even alles bijgelezen maar het was niet zoveel deze keer

@engeltje wat super dat hij er gezond uit ziet!!! wel grappig dat hij eigenwijs was hihi

@laupio ik heb gewoon zwangerschapsleggings die passen nu nog over mijn buik heen, maar ik zat er toevallig vorige week over na te denken als mijn buik echt nog groter word of de legging er dan nog wel overheen past haha. Maar inprincipe draag ik ze gewoon over mijn buik heen.

Wij mogen morgenmiddag eindelijk voor de 20wkn echo pas om 16uur 's middags dus moet nog wel even geduld hebben haha
    en ik ben zo lekker ongeduldig.....

Verder mag ik niet klagen, voel me eigen nog prima en ga de baby ook steeds beter en vaker voelen.
    's avonds voor het slapen gaan doe ik altijd een muziekknuffeltje op mijn buik en gisteren begon de baby te schoppen tijdens het muziekje echt zo grappig (kan natuurlijk ook toeval zijn hihi)

14. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: fijn dat alles goed was met jullie jongen :D

15. RobBibi

RobBibi Nieuw lid

21 mei 2012
    2
    0
    0
    Berkel-Enschot
    Hey allemaal!
    Ik ben nieuw hier, heb me net voorgesteld
    En wordt ook in oktober mama!
    Het is ons eerste kindje, dus spannend!!
    Ben ZO blij!
    heb nog niet alles hier gelezen, maar ben er in ieder geval!

16. Maia

Maia Niet meer actief

welkom RobBibi :)

17. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, fijn dat het zo goed was! Lekker eigenwijze knul dus ;)

@RobBibi, welkom

Ik heb vandaag toevallig een legging aan. Een gewone van de H&M. Draag hem onder mijn buik, maar begint einde dag toch wel wat te knellen. Zeeman is om de hoek, dus ga deze week daar maar eens wat nieuwe halen :)

Mijn placenta ligt aan de voorkant. Heb, denk mede daardoor, nog erg weinig gevoeld. Volgende week 20 weken echo, heb er echt zo veel zin in! Daarna 12 dagen op vakantie, jeej.

@ Miekie, veel succes en plezier morgen bij de 20 weken echo!

18. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @RobBibi, welkom!

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik maak er eigenhandig positieleggings van :D Ik zet er dus de schaar in.
    Ik heb bij de Ter Stal een paar goedkoop aangeschaft. Ik maak een gaatje in het tunneltje waar het elastiek in zit en ik knip aan de voorkant (bij mijn buik) het elastiek door. Omdat er meestal nog wel een naadje onder het elastiek zit gaat dat niet rafelen. Aan de buitenkant zie je er niets van.
    Soms is het elastiek vastgenaaid, waardoor alleen aan de voorkant doorknippen niet voldoende is. Dan maak ik nog twee gaatjes bij mijn heupen en daar doe ik hetzelfde als de voorkant.
    Zo past de legging onder mijn buik, het zit lekker en hij knelt ook niet.

20. Maia

Maia Niet meer actief

zakt het dan niet af?

Deel Deze Pagina