Je hebt fleeceinlegger die je dus elke keer wast. Of je wast je billendoekjes en die gebruik je als inlegger. Of een klein stukje papier (wat er speciaal voor gemaakt is dus geen gewoon papier)
Tja.. mij lijkt het tien keer niks. Ik gebruik tampons, dat is toch wel vriendelijker als plastic maandverband..
Je hebt idd inleggers, maar zelfs van die wegwerpinleggers maken lang niet zo'n grote bult afval als gewone pampers. Een heel pak wegwerpinleggers is vergelijkbaar qua afval, met 1 a 2 luiers.
Mijn mannetje had erg vieze poep dit weekend, dat is ook een keer misgegaan, zelfs het rompertje en piamaatje heb ik toen weggegooid Moet er echt niet aan denken, nog meer echt GORE was, nee mijn wasberg is groot genoeg. Ik had trouwens een bon gekregen voor ene pakgratis eco luiers van de Etos, nou ik vond het echt rotdingen! Zou ze niet kopen dus. Wat ik trouwens lastig vond is dat je de luier niet kon oprollen en vastplakken met de plakstriks én de luier leek al erg snel helemaal vol met plas. Ik ben verder niet merkgebonden trouwens, ik probeer alles wel.
Mijn ervaring is met wegwerpluiers dat idd alles vaak onder de poep zit. Ik heb dit nooit met mijn bamboozles. Dus voor mij is dit veel schoner.
En zo is het! Ik gebruik ook de katoenen luiers en ik vind het erg fijn om mijn steentje te kunnen bijdragen aan moeder aarde! Noa gaat zelfs naar een kdv waar ze alleen maar werken met katoenen luiers. Ik heb er even naar moeten zoeken, maar uiteindelijk gevonden. Ze krijgt er ook biologische voeding. Nou ik ben blij dat zulke kdv's ook bestaan.
het is toch 2008 ? of ben ik nou gek ....het duurde minstens 3 minuten voordat ik weer adem kon halen na het lezen van dit bericht ..... wasbare luiers ...als hydrofiele luiers in een vlieger vouwen? dan moet je toch de ontlasting er uit schrapen ....? nee ik ben absoluut niet milieubewust ! echt toppie voor de mensen die dit wel doen !
@zonnestraal, dat is te gek! Ik wou dat wij zo'n kdv hier in de buurt hadden. Ze deden trouwens helemaal niet moeilijk bij mijn zoon's creche om de eco luiers te gebruiken (ja die van etos), ze vinden het fijne luiers gelukkig. Ze zagen katoenen luiers niet zo zitten, dus die eco luiers was een prima middenweg. Je kan ze idd niet vastplakken na het oprollen, dat vond ik in het begin ook een beetje onhandig, maar goed, dat plakspul waardoor het wel plakt op de " reguliere" luiers is dus juist zo lekker chemisch en dan is het hele idee van je steentje bijdragen weer weg. Ik neem het voor lief, er zijn ergere dingen op de wereld!
Ja het is 2008, en als we allemaal zo door gaan dan lopen onze (achter) kleinkinderen met zuurstofmaskers over straat Er zijn zat milieubewuste dingen die je kan doen, zonder dat het (echt) moeite kost!
daar heb je absoluut gelijk in .......ik zal tzt eens naar de biologische luiers kijken ........ maar zelf wassen trek ik niet ......heb al een ander baan genomen omdat ik eerst fanatiek in een verpleeghuis werkte .....ontlasting is toch niet echt mijn sterkste kant ......
Whaha ach ja, van je eigen kind is toch anders hoor, ik zou ondanks dat ik al 5 kinderen in de (poep) luiers heb gehad dat soort werk ook niet trekken hoor Er zijn wasservices voor katoenen luiers geloof ik. En anders laat je je man het doen
Je hebt ook van die wasnetten. Je doet een net in je luieremmer. Wil je wassen pak je je netje vast (dus niet de luiers) hup netje in de was en zonder vieze handen te krijgen kun je je luiers wassen.
hier normale luiers gewoon zi het niet zitten wat ik hier allemaal lees maar wij zijn ook wel mileuabewust vandaar dat we op gas rijden ipv benzine dus doe er toch wel wat aan
t gaat mij ook wat ver hoor maar van katoenen maandverband komt wel de uitspaak: 'de rode vlag uithangen' vroeger hadden alle vrouwtjes die katoen lapjes aan de waslijn om te drogen. http://www.dy-dee.com/html/Folding/folding.html ik had vroeger trouwens ook katoenen luiers
ja, wij hadden inderdaad ook katoenen luiers,maar de katoenen maandverband ...alsjeblieeeft , ik denk dat ze het prototype van mijn overgrootoma hebben gestolen... ...haha de rode vlag uithangen. . toch..niet gek dat iemand tegenwoordig zoiets kan verkopen . hmmm...interessant.