Van de week heb ik allemaal groentehapjes gemaakt om in te vriezen... En nu wist ik dat er olie bij moest alleen ben ik bang dat ik er iets teveel bij heb gedaan... Heb voor 4 hapjes gewoon een scheutje erdoorheen gedaan! Nu zat ik te denken om er iets meer aardappel doorheen te doen zodat het in verhouding weer wat minder wordt! Of kan het geen kwaad dat er iets meer olie inzit?
O, dat zou ik niet meer gebruiken eerlijk gezegd. Lijkt me veels te veel olie, daar krijgt je kleine gegarandeerd last van. Ik heb overigens nooit olie gebruikt in de groentehapjes, gewoon wat water er evt doorheen. Volgens mij is olie ook niet nodig hoor.
Ok nou dan weet ik eigenlijk genoeg dan gaan die hapjes lekker de prullenbak in! Wil niet dat mijn kleine er last van krijgt... (wel balen heb er lange tijd voor in de keuken gestaan en nu mag ik dat nog een keer doen )
Haha, ja, dat is zeker zonde, maar ik zou het ook niet willen riskeren. Ik nam tenminste aan dat het om olijfolie ging he? Nee, ik zou idd een paar nieuwe hapjes klaar maken.
heb t ook nooit gedaan. kreeg hier ook als advies er een theelepel olie doorheen te doen of een klontje boter. dat laatste heb ik dan wel gedaan. groetjes, miranda
Nou ik ga gewoon weer lekker de keuken in! Normaal kookt mijn vriend omdat ik er zo'n grote hekel aan heb... maar voor mijn moppie sta ik met liefde in de keuken! En dat van die boter is wel een goeie, doe dat gewoon!
Mag ik vragen waarom je er olie of boter in moet doen? Heb hier nog nooit van gehoord. Wel heb ik altijd dat bevroren hapjes niet lekker meer smaken als ik ze weer opwarm. Komt dat daardoor soms? Ik vind ze altijd zo korrelig. Dus ik doe het eigenlijk nooit, maar ik zou het wel handig vinden.
Kinderen hebben vet nodig, dus het is hartstikke goed! Ik denk dat het in potjes al zit, regelmatig lees ik dat je het moet toevoegen als je zelf voor je kindje kookt.
Ik heb Eva toen ze last had van harde ontlasting (was met 7 maanden geloof ik) wel eens 2 eetlepels olie gegeven, zonnebloem- en olijfolie. Ze had er absoluut geen last van, maar haar poep werd wel wat zachter .
Ja, inderdaad zitten in olie en boter ook goede vetten die kindjes nodig hebben. Daarom wordt aangeraden een theelepeltje olie of margarine aan een zelfgemaakte hap toe te voegen. Ik denk er lang niet altijd aan, maar het maakt het hapje natuurlijk ook nog wel net iets smeuiger.
ik deed er altijd een knijpje boter bij, uit zo'n vloeibare fles. Olijfolie is beter, maar die van ons heeft zo'n sterke smaak. De vetten zijn heel belangrijk voor de hersenen. Een beeb of klein kindje heeft ook meer onverzadigd vet nodig dat een volwassene.