Olie door fles bij zelf niet kunnen poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appelappel, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

Wie van jullie heeft er ervaring mee of je baby beter ging poepen als je (olijf)olie door de flesvoeding deed? Mijn zoontje van 3 weken poept elke dag, en het is gewoon zacht, maar hij heeft er echt moeite mee en er gaat uren van regelmatig huilen, persen, huilen persen etc aan vooraf. Heel erg zielig, het doet hem duidelijk zeer, heel zielig! En elke dag herhaalt zich dit weer. Hij is vandaag alweer vanaf 05.00 uur bezig en het lukt hem nog niet...

Zitten er ook nadelen aan als je olie door de voeding doet?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen!

Liefs
    AA

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik heb er wel van gehoord, maar wij kozen op advies vd huisarts Lactulose. Dit werkte bij mijn zoontje na 10 minuten al. Alleen als we zagen dat hij er echt last van had, dan gaven we dit. Rond de 12 weken ging het allemaal vanzelf! Succes!

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    hoi Appel,

mijn dochtertje heeft dan wel geen zachte ontlasting, maar harde waardoor ze moeite heeft met poepen. Ik heb goede ervaringen met olijfolie toevoegen. Dat wil zeggen, ik doe er dan ook altijd wat extra water bij. Dus het zal een combinatie zijn van.

Ze is duidelijk opgelucht als ze heeft gepoept.

Een permanenter oplossing voor haar poepprobleem hebben we tot dusver nog niet gevonden.

Het kan echt geen kwaad.

Heb je het fietsen met de beentjes, op de buik leggen op je knie en temperaturen al geprobeerd? Want het klinkt alsof er ook wat krampjes problemen bij zitten?

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Hier ook altijd extra water en beetje olijolie gebruikt.
    Werkte perfect.
    Als dat niet werkt kun je tijdelijk kindicol van vsm geven

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarschijnlijk heeft je zoontje last van lucht in de darmen en heeft hij daardoor last om te poepen. Olie gaat dan niet helpen. Kijk eens of iets als Infacol wil helpen. Mijn dochtertje heeft er ook een beetje last van. Goed boeren en af en toe fietsen met de beentjes helpt hier voldoende. Sommige kindjes krijgen geen kramp maar wel last met poepen.

6. Mijn zoontje poept ook heel moeilijk(lees de eerste 1,5 maand om de 3 a 4 dagen)
    Ik ben toen door verwezen naar de kinderarts en hij krijgt lactulose om alles op gang te helpen en te houden.
    Ik zou persoonlijk geen olijfolie aan z'n klein kindje geven,maar contact op nemen met je huisarts.

Weet niet of je de fles geeft maar 10 a 20 cc extra water wil ook wel eens helpen.

7. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties zo snel al!

Ik ben wel op zoek naar ervaringen met baby's die hetzelfde hebben als mijn zoontje, dus dagelijkse zachte ontlasting, maar dan wel met heel veel moeite eruit. Een aantal hebben het over harde ontlasting en/of maar 1 keer in de 4 dagen poepen, maar dat zijn andere situaties van dit. Dus ik ben op zoek naar ervaringen met baby's die ook deze situatie hebben of hadden.

Ik geef trouwens de fles en voeg al 10 cc extra water toe per fles (sinds gisteren).

Waarom denk je dat het komt van lucht in de darmen? Vanwege de scheetjes?

Infacol hebben we zo'n 1,5 weken gegeven, maar dan hield hij helemaal niet meer op met boeren en scheetjes laten tijdens en na de fles. Dus we zijn daar zo'n 3 dagen geleden mee gestopt. Het poepprobleem blijft, de boeren en scheetjes zijn wel echt minder geworden. Ook fietsen met de beentjes, luier los houden etc etc wil helaas niet helpen (termometer erin wel, maar wil dat niet te vaak doen...)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als de ontlasting zacht is vraag ik me af of olijfolie helpt. Wij hebben het ook gedaan bij onze dochter maar die had echt harde ontlasting. Olie en extra water hielpen toen wel.
    Ik denk eerlijk gezegd ook dat het eerder krampjes zijn van lucht ofzo. Maar dan is het wel gek dat hij zo perst, als de ontlasting gewoon zacht is.
    Hmm, bij nader inzien. Aan mij heb je niks:D
    Sterkte!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Toen Kylian problemen had met poepen hebben wij contact opgenomen met de huisarts en op zijn advies door elke fles een theelepel olie gedaan.
    En dit werkte perfect, toen hij 3 maanden was ben ik het gaan afbouwen door elke week in 1 fles minder olie te doen.

Toen kregen we Kinley en die begon te huilen en te huilen en te huilen.
    Na 8 weken trok ik het niet meer en zat huilend bij de huisarts, de volgende dag moest ik met Kinley bij hem komen.
    Door simpel te kloppen op haar buik constanteerde hij dat haar maag vol lucht zat en dat de maag van ribben tot navel rijkte.
    We kregen het advies om Infacol te geven maar dan de dubbele dosis, olie door de fles en haar zoveel mogelijk rechtop te houden.

Toen ging het al iets beter maar ze bleef dun poepen en huilen, bleek dat ze ook nog ernstige obstipatie had (er kon dus alleen maar dunne poep langs de poep die vast zat) en kregen we lactulose voorgeschreven.
    En toen na een week stopte ze met huilen en sindsdien gaat het goed.

Infacol kun je rustig geven, de werkzame stof die de lucht tot kleine belletjes om zet (zodat ze makkelijker door de darmen kunnen) zit ook in koozuurhoudende dranken om daar de belletjes klein te houden.

Zowel van olie als van lactulose worden de darmen niet lui.

Groetjes ANita

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie had het ook. gewoon zachte poep maar heel moeilijk kunnen poepen, wat bleek. van het persen had hij aambeitjes gekregen en die voelde hij dus zodra hij kracht zette. met zijn poep was niets mis!
    olie en extra water maken de poep dunner, maar aangezien jou zoontje al zachte poep heeft zou ik het niet doen, anders word het nog zachter en krijg je straks een diaree effect. ook niet gezellig voor zo'n kleintje! ik zou gewoon even langs de huisarts gaan, mss dat hij eens kan kijken naar zijn kontje. mss heeft je zoontje ook wel last van aambeitjes of iets dergelijks.

wij hebben in der tijd een soort gel mee gekregen die het zaakje plaatselijk verdoofde. dit werd ook gebruikt bij kleine operaties (moedervlekjes verwijderen oid) zodra we zagen dat meneer ging persen moesten we wat gel aanbrengen in en rond zijn aars en dan na een halve minuut kwam het wel (hij voelde dan geen pijn meer) na enkele dagen waren de aambeien weg omdat hij niet meer heel de tijd lag te persen-inhouden van de pijn-persen-inhouden van de pijn-...

11. Que

Que Niet meer actief

Wij hebben in het begin ook olijfolie gedaan 5 druppeltjes per fles.

Toen een hele oude manier. termometer over een blokzeep schrapen en die in de kont doen. Voorzichtig een beetje ronddraaien. Werkt ook super!!

Toen op een gegeven moment moesten wij johannesbroodpitmeel gebruiken (wegens het eten) en daar poept hij super door!!

12. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hier precies hetzelfde probleem gehad. Ook was het rond de 3 weken.
    Infacol gebruikt, andere voeding (heeft ze nu nog, omneo maar dan kruidvat merk) meer water etc.
    Het cb gaf het advies om olie in de flesjes te doen, maar dat werkte hier niet. Als dat niet werkt zei ze mag je lactulose gaan gebruiken. Dat 1 week achter elkaar gebruikt en het ging super goed, in overleg met ha gestopt met de lactulose. Na een paar dagen was het weer hetzelfde verhaal, toen weer een week begonnen met lactulose, en weer gestopt en sindsdien poept ze elke dag. En ook altijd op een vast tijdstip ;).

Vsm druppels schijnen ook goed te werken, maar dat is meer voor harde ontlasting geloof ik. Aangezien zijn ontlasting al dun is. Ik zou lactulose gaan halen, kan je zo krijgen bij de apotheek zonder recept.

En indd hier kreeg ik het er ook alleen maar uit met de thermo, maar is indd helemaal niet goed om vaak te doen.

Succes! :)

13. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Eliesah, was het ook zachte ontlasting en elke dag wel poepen? Het gaat hier dus niet om harde ontlasting of maar heel soms kunnen poepen..

14. Zoals ik al eerder beschreef poepte mijn zoontje om de 3-4 dagen en was hij dagen lang aan het persen,zelfs in zijn slaap ging hij nog door.Hij heeft ook zachte ontlasting.
    Die zwarte eerste ontlasting is hij pas helemaal kwijt geraakt toen hij 7 dagen oud was.Toen waren de problemen eral.Hoe is dat bij jou kindje?
    Hij krijgt vanaf dat hij 3 weken oud was 2 ml lactulose en na 1 week is dit op advies van de kinderarts verdubbeld.
    Kinderarts zegt dat hij moet leren poepen en dat lactulose bij baby's de darmen stimuleerd om te gaan poepen en ze niet lui maakt.
    Mijn zoontje poept nu elke dag sinds een week of 1,5 en nu zijn we langzaam aan het afbouwen.
    Moet wel zeggen dat hij de uren voordat zijn ontlasting op gang komt er huilerig is en gerust een half uur aan het persen is om zijn broek vol te krijgen...............maar het komt eruit!!!
    Elke dag gaat het een beetje beter.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla heeft ook altijd gewone zachte ontlasting, maar kan wel moeilijk poepen. Olijfolie door de fles heeft dan geen enkel nut, want dat is om de ontlasting zachter te maken en heeft geen effect op het poepen an sich. Sommige babies persen verkeerd. Teveel met hun hoofd zeg maar, waardoor ze dus wel een knalrood hoofd krijgen, maar er geen ontlasting komt. Wat kan helpen is met een watje met vaseline de anus masseren. Deze wordt dan geprikkeld waardoor ze voelen waar ze heen moeten persen.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wanneer poep hard is dan gebruik je olie zodat t makkelijker naar buiten komt. bij zo een jonge baby zou het meer krampjes zijn. we zijn toen ommeo gaan gebruiken. het helpt ook tegen spugen.maar als hij elke dag poept dan is dat geen moeizame ontlasting. komen er windjes wanneer hij probeert? wat dat hadden we, geen poep maar windjes en 2 keer per week poepen. ik zou dus goed laten boeren en vaker en minder eten eten geven.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o ja fopspeen geven helpt ook!

Deel Deze Pagina