Hoi, Als ons zoontje in bad gaat doen wij op advies van CB wat babyolie in het badje in verband met zijn extreem droge huid. Nu begint hij wel heel erg te spartelen met zijn armpjes dat hij soms wat water binnen krijgt waarin dus ook olie zit. Nu is mijn vraag kan dat kwaad. Hij krijgt natuurlijk niet heel veel water binnen maar misschien hier en daar een spetter. gr vruchtje
nee hoor kan geen kwaad, wij gebruiken ook wel badolie en mijn meisje steekt haar sophandjes ook altijd in haar mondje, dat hou je niet tegen.
een paar spetters kan geen kwaad hoor, hoeveel krijgt je kindje daar tenslotte echt van in het maagje? Niets denk ik hoor... Sinds m'n dochter het badschuim op zijn gaan eten, zijn wij gestopt met badschuim en olie. Ook omdat ze lekker voorover ging zitten om te drinken , wat ze in het zwembad overigens ook doet . Maar olie is me te link, dus nu zit er niets meer behalve water in bad. Na 10 minuutjes badderen wassen we haar snel en dan gaat ze er gelijk uit, voor ze weer begint te drinken
Je mag trouwens geen gewone (volwassen) badolie gebruiken, maar echt alleen babybadolie. Gewone badolie blijft drijven op het water, babybadolie mengt zich door het water. Als je baby een slokje binnen krijgt is het juist vanaf de oppervlakte, bij gewone badolie zou ie dan juist daarvan een flinke teug binnenkrijgen. Maar babybadolie zit zo verspreid door het water dat de hoeveelheid die hij binnenkrijgt te verwaarlozen is.
Wij gebruiken inderdaad wel baby badolie van Zwitsal, maar naar mijn idee blijft dat ook wel drijven op het water?
Hmmm, die van Zwitsal ken ik niet, ik gebruikte die van Neutral. En dan zag je dat het water wittig kleurde door de olie, echt door het hele water heen dus.
probeer voor zn droge huis eens een zemelenbadje (flesjes schampo blauw zijn te koop bij de kruitvat voor 1 ,70?) werkt prima word ook vaak gebruikt bij waterpokken,eczeem enzo.
Hoi, ik gebruik de baby cremebad van weleda, dit is ook goed voor de droge huid en het ruikt heerlijk. Hij mengt ook goed door het water en is speciaal voor babys. De zwitsal gebruiken wij ook wel en die mengt ook wel goed. Timo spettert zich 3x int rond en aan het eind ligt er meer water op de vloer dan in bad maar dat mag de pret niet drukken. Hij krijgt ook wel spetters in zijn mond maar heb nog verder geen reacties gezien bij hem. Badder ze! Miek
Wat wij deden om dat te voorkomen is niet olie in het badje doen (kwam ze altijd megaglibberig uit) maar na het badje even masseren met babyolie. Zwitsal heeft speciale babymassageolie en die helpt heel goed tegen een droge huid. Onze dochter vond het altijd heerlijk als ik haar lichaam met olie insmeerde. En nu is het niet meer nodig, haar huid is helemaal in orde!