Epi-no.. wie heeft ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Milla, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

In de wachtruimte bij de gynaecoloog stond een foldertje over de Epi-no
    een hulpmiddel waarbij je risicoloos vanaf 3 weken voor de bevalling je perineum (geboortekanaal) kunt oprekken zodat je inscheuren en inknippen kunt voorkomen. Je hebt hierdoor zo wordt er in het foldertje beschreven ook minder kans op verzakkingen, incontinentie enz.

Omdat ik bij mijn vorige 2 bevallingen behoorlijk ben ingeknipt (bij mijn jongste zelfs 2x) en nogal wat problemen met de hechtingen heb ondervonden zit ik er over te dubben dit aan te schaffen.
    Vraag me wel af of iemand dit gebruikt heeft en hoe jullie ervaring er mee was.

Voor anderen geïnteresseerden: meer informatie kun je vinden op http://www.epino.nl/index.htm

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

hey,

deze heb ik gekocht toen ik zwanger was van mijn dochter, helaas nooit kunnen gebruiken wegens een te vroege bevalling.. hoop het deze keer wel te mogen doen! dus nog geen ervaring mee..

3. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet van een vriendin dat zij zo´n ding had, zal eens bij haar vragen of ze hem ook echt gebruikt heeft... Ze had maar 2 hele kleine scheurtjes, dus dat viel wel mee...
    Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk.

En volgens mij is je perineum niet hetgeen wat opgerekt moet worden... dat is namenlijk het stukje tussen je vagina en anus in... (waar het dus wel kan scheuren)

4. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Heeft helemaal niemand hier ervaring mee?

Ik heb het trouwens nog even aan die vriendin gevraagd, ze heeft hem ongeveer 2 weken gebruikt voor haar bevalling, en ze is er ook achteraf heel blij mee. Ze had dus wel 2 kleine scheurtjes, maar ze vond het ook gewoon fijn dat ze eigenlijk al wist (en eigelnijk geoefend had) hoe het voelde om het hoofdje eruit te duwen. Ze vond die epino een goede voorbereiding op haar bevalling en ze raadde hem dus ook zeker aan.

5. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    mmm ja ik zag de folder ook. tis t proberen waard denk ik. jammer dat er weinig mensen zijn met ervaring met de epi no

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Oooooooooooooo chips ben het helemaal vergeten te vragen aan de vk.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lijkt mij zeer onprettig! Je rekt trouwens niet je perineum op, maar je geboortekanaal oftewel je vagina.

8. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Bevallen lijkt me sowieso wel onprettig :D
    Alleen dan ben ik liever wel een beetje voorbereid...

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat voorbereiden doe ik met bekkenbodemspier- en ontspanningsoefeningen en ik wil ook wel gaan smeren met een of ander, maar ik ga mezelf daar niet oprekken.

Deel Deze Pagina