Goedenavond. misschien hebben jullie meer creativiteit als mij momenteel. dit is mijn slaapkamer en ivm de zwangerschap, wou ik hier ''twee'' kamers van maken, of in ieder geval dat de baby wel een eigen plekje heeft, de witte gordijnen wil ik sowieso vervangen door rolgordijnen, waardoor het al minder rommelig lijkt. maar wat is wijsheid? een stukje wand plaatsen? of een gordijnrail? ik ben bang als ik een grote kast plaats dat ik dan enorm veel ruimte kwijt raak, rechts in de hoek is een inloopkast en verder op echt rot plekken ramen. Iemand een idee? even ter info: m'n bed is 2 bij 2 dus de kamer is best heel groot.
Hallo Dimisto, ik snap het geloof ik niet helemaal. Je wilt dat je 2e kindje daar voor 'altijd' blijft liggen of gaat hij als hij groter is naar ene andere kamer? Als het voor tijdelijk is zou ik met een kamerscherm gaan werken, ik vind het er altijd leuk uitzien en is een goede afscheiding. Anders zou ik inderdaad ook niet weten hoe het anders moet.. Succes
inderdaad een kamerscherm of een grote ikea expedit kast als tussenwand? maar klopt het dat er in de hoek een droger staat? hoop dat die niet in gebruik is of dat die eruit gaat? dat is namelijk echt vreselijk ongezond en zeker voor een baby. OOK als je hem alleen aan zet als de kleine er niet ligt.
Wij hebben in ons huidige huis van 3 slaapkamers 5 slaapkamers gemaakt. We hebben er een wandje in gezet. Maar je geeft aan dat je het slechts tijdelijk wil, dus dan is dat nogal een rigoreuze verandering.
Als het toch tijdelijk is zou ik voor een simpeler oplossing gaan die ook heel mooi kan zijn, een groot kamerscherm! Je hebt ze oa van canvas, superlicht, stevig, makkelijk te verplaatsen, en geen lelijke gaten in het plafond voor een gordijnrail, of ruimte kwijt door een kast / wandje
Voor hoelang is het de bedoeling? Mijn zoon heeft ook maanden bij mij op de slaapkamer geslapen in zijn wieg. Dat kun je dan zo makkelijk neerzetten. Overdag slaap je er zelf toch niet en in de nacht heb je er geen last van lijkt me. Is het voor langere tijd, na zijn wieg bijvoorbeeld, dan zou je misschien als de inloopkast groot genoeg is daar zijn ledikant kunnen plaatsen met een roldeur die dan niet helemaal dicht zit. Kleren dan ergens anders onderbrengen. Ik weet de situatie niet, maar om eventueel wat opties te geven. Anders zijn kamer schermen ook wel goede vervangingen (tijdelijk) voor een aparte plek.
Heb je nog meer (slaap)kamertjes of grote overloop waar je wat mee kan? Of waar de droger kan, bijv. op de wasmachine??
Ik zou denk op de plek van de droger een ombouw maken waar je tv op kan, de commode/kast ook voor de baby gebruiken en bij de Ikea heb je van die schermen die je over elkaar heen kunt schuiven. Dan zou een gordijnrails genoeg zijn. Die kunnen dan rechts van je bed zodra je daar een hoekje creëert.
Zo te zien heb je een blinde muur over naast de deurpost? Zou daar je grote bed naar toe verhuizen. Dan kan je idd maar aan een kant je bed in. En dan bij het raam bedje en commode je kan er ook een soort schuifwant in zetten als je toch gescheiden wilt slapen. Maar als je toch gaat verhuizen dan zou ik een gordijn doen goed koop makkelijk en snel. Hier ook het eerste jaar dochter naast mijn bed gehad bedje kinderwagen commode had ik in de huiskamer. Het was passen en meten maar het is gelukt. Klein huid had ik en ook al een kind kon ze niet samen op een kamer leggen. Jongen meisje leeftijd. Dat ze nu nog in mijn bed slaapt is een ander verhaal.
Goedemorgen linksachter in de hoek zit een raam, dan het grote raam en dan rechts ook weer een raam. Het is sowieso voor het eerste jaar. en heb helaas geen grote overloop! het is een bovenwoning, en dan gelijkvloers. Mijn dochter heeft een slaapkamer, en wil in de toekomst als we nog geen ander huis hebben, onze kamers te switchen en dan de kinderen op mijn grote kamer. als het niet anders is. de droger staat daar tijdelijk maar is niet in gebruik, we zijn de keuken aan het veranderen qua indeling en de woningbouw komt leidingen verleggen en dan kan de droger op de wasmachine. Alles mag en kan anders in mn slaapkamer. dacht misschien een grote kast, mijn ladekasten weg, en dan de babykleren en mijn kleding in 1 grote kost, zodat alleen bedje en commode ruimte nodig zijn Of voor de helft een wandje plaatsen vanaf de bruine muur, zodat baby wel soort van eigen plekje heeft!??
Wij hebben dan wel kamers over, maar hier komt de baby ook de eerste tijd bij ons op de kamer. Wij zetten dus zowel de commode als het wiegje bij ons op de slaapkamer. Dat kunnen jullie toch ook doen? Zonder helemaal te verbouwen? Een baby heeft echt nog niet perse een eigen plekje nodig.
Bij ons heeft de jongste ook maanden op onze kamer gelegen, zonder 'eigen' plekje. Ik denk dat een scherm of zo mij ook in de weg zou staan. Als ik bij de wieg wil, dan wil ik daar rechtstreeks heen en niet ergens omheen hoeven lopen.
Dan je bed wat meer naar de ingang en een plekje maken bij het raam. Bedje commode kun je idd wat een ander zegt ook gebruiken op de kast die je nu al hebt staan paar planken er boven en je hebt een commode. Het rond om het bedje baby achtig maken een rolletje behang er bij. hemeltje wat hoger weer een plankje voor wat knuffels. Het is passen en meten. En verder over je bed die zou ik de andere kant toch op draaien de lange muur gebruiken. Als je binnen komt zeg maar aan je voeten eind dan kan je recht door lopen naar baby gedeelte. En krijg je meer ruimte denk ik omdat je de deur dan kwijt ben?
Haai ik ben interieur adviseur Ik heb een vermoeden dat ik snap wat je wilt en hoe je kamer er ongeveer uit ziet. vind je het belangrijk dat je aan 2 kanten je bed in kan? Ik zal vanavond wel even een schets maken met me idee en dan pb sturen dat is misschien makkelijker.
Als je echt het idee wilt van een eigenlijk plekje, dan zou ik een gordijn gebruiken ipv een muur. Met de foto's die je hebt geplaatst zie ik alleen niet waar je dat eigenplekje wil creëren...
Ik snap inderdaad wat jullie bedoelen qua baby en niet een eigen plek nodig. Ik vind dit echter wel belangrijk, omdat we niet weten hoelang we hier nog wonen. bij ons is het via een punten systeem qua andere huurhuizen, en ik wil niet straks alsnog een 'kamer' moeten maken. en mijn vriend heeft wisselende diensten, dus wel erg prettig als de baby kan niet wakker wordt van licht of wat dan ook. opzich maakt het niet uit als we maar via 1 kant op bed kunnnen Bij mijn dochter van 3 heb ik gemerkt dat zij er enorm baat bij had om af en toe even 'rust' te hebben.. voor het zelfde geldt hebben we wel snel een huis, en misschien duurt het ook nog een jaar.. dus echt lastig!
Als het een huurhuis is dan zou ik geen wand plaatsen want die moet je dan weer weghalen mocht je gaan verhuizen. Als het een koophuis is dan zou ik ook geen wand neerzetten. Het eerste wat de volgende bewoners gaan doen is de wand neerhalen (want wat heb je nou aan zo'n raar klein kamertje van 2m2?) Daarnaast lijkt het met een extra kamertje in een al-niet-zo'n grote kamer alsof de kamer nog rommeliger is. (wat niet goed is voor de verkoop) Stel je wil toch een wand plaatsen, dan kun je (vanwege de ruimte) enkel een dun wandje neerzetten. Geluiden komen dan gewoon door de muur heen, dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Wat je kunt doen is een dik gordijn ophangen. Zo kun je het licht zoveel mogelijk buitensluiten en heeft het kind (als het daar als behoefde aan heeft) toch een beetje privacy. Mijn vraag is, waar wil je het wandje plaatsen?
Juist omdat je niet weet hoe lang je er nog woont, zou ik nog even niets doen/aanschaffen. Misschien ben je er over een paar maanden wel weg. Toen onze baby's in onze kamer sliepen konden we 's avonds als we gingen slapen gewoon het licht aan doen en bleven ze gewoon slapen. En het licht hoeft toch niet persé aan als je gaat slapen, wij hebben vaak alleen het licht op de gang even aan, of je doet een nachtlampje aan. Als je echt iets wil hebben qua afscheiding zou ik een kamerscherm nemen, of een boekenkast. Gordijnen zou ik niet doen als het ledikant er te dichtbij staat, dan kan een kind het het ledikant in trekken.