Bakje koffie, beetje meten, ja hoor, de kattenrenmeneer was blij, ik was blij, een kattenren aan huis kan prima! Best fijn, aan een drukke weg en vorig jaar een van de katten doodgereden...... Nu duurt het nog een paar weken voor deze wordt geplaatst en gaan ze katten er pas in als het wat warmer is, maar ik vroeg me af of meer mensen hier een ren hebben voor de kat(ten)! Bij ons is/wordt de ren 2,35 m breed en 5,5 m lang, ze kunnen via t kattenluik in en uit lopen en zomers kunnen de klapdeuren open. 1 kat gaat nu wel naar buiten maar komt de tuin niet uit, is met 10 minuten weer binnen, de andere is nog klein en nog niet buiten geweest. Eigenlijk dus geen beperking, maar meer extra ruimte en een frisse neus. Ik zoek eigenlijk wat ideeen qua inrichting. Kan best veel voorbeelden vinden, maar waar koop je het dan vervolgens? nog iets waar ik aan moet denken verder?
Wat goed een katten ren, veilig voor de katten en geenoverlastgeen voor de buurt! Echt top! Kwa inrichting is maar net wat je leuk vind. Een aantal zitplanken trapsgewijs boven elkaar doet het goed bij katten, wat verstop plekjes, een doos of een kistje waar ze in kunnen. Een grote krabpaal, of een oude stoel waar ze op kunnen liggen.
Ja, vonden wij ook... Buren vonden de kat die nu is doodgereden ook niet zo leuk, die kwam in de tuin.. Maarja wij vinden de buren niet zo leuk, die zeuren over alles.Maar ze hebben een punt natuurlijk, mijn kat, niet die van hun. Ze gaan de ren wel zien een stukje boven de schutting uit, zal ook wel niet goed zijn. En ze zitten veilig, tja, dat is toch ook wel prettig,. Ja, zoiets dacht ik zelf indd ook.. maar je ziet zulke mooie dingen op internet maar nergens waar je dat dan kan kopen of hoe t is gemaakt!
In het kattenasiel waar ik gewerkt heb was de loopbrug een groot succes, vooral in de zomer. Plankjes in de hoogte.
Ik zou zeggen zelf maken. Kijk eens bij het tuincentrum zodra alle kerstspullen weer opgeborgen zijn. Paar mooie takken/boomstronken uit het bos. Met houten kratjes (eventueel verven) en een paar kussentjes/oude handdoeken lekkere plekjes creëren. Misschien ook wat planten die veilig zijn voor katten. Eventueel een krabpaal als ze hun nagels niet krabben aan de boomschors van de takken. Plankjes op verschillende hoogtes. Eventueel een loopbrug maken voor ze en/of hangmatjes. Ik kan niet wachten tot wij ook een tuin hebben voor een kattenren
Ja, misch gewoon zelf creatief zijn inderdaad... Zo een brug is inderdaad heel leuk, ik zag net weer dat je dat met een rolborder kan maken, inderdaad bij t tuincentrum, is ook niet duur! Ik heb een handige broer, wellicht kan die nog even meedenken. We moeten er wel doorheen zelf om in t andere stuk van de tuin te komen haha en de deuren moeten nog open kunnen maar we hebben best veel ruimte om wat leuks te doen! Kan niet wachten tot die luilakken er straks lekker in liggen helaas niet heel veel zon in dat stuk tuin, maar t was de enige plek... Maar zomers wel een paar uur zon en nouja, word t ook niet te warm voor ze
Wat leuk een kattenren! Hier helaas geen optie dus bij ons gaan ze in de lente gewoon lekker de wijde wereld in, maar als het kon dan had ik veel liever een kattenren gemaakt!
Onze hele tuin is een kattenren . We hebben de tuin volledig overkapt met gaas. Hele klus maar echt ideaal! Maar als je een grote tuin hebt of niet deze mogelijkheid is een ren ook een goede oplossing. Wij moeten onze tuin ook verder 'aankleden' maar er staat wel een krabpaal, gemaakt van boomstammen. Grote brede stam rechtop, kleiner stammetje overdwars erop en aan de andere kant laten leunen op 2 stammen die tegen elkaar leunen. Vastgezet met spijkers en ijzerdraad, wel opletten dat er geen scherpe stukken uitsteken. Onze kat is er gek op!
Ja, wilde wij ook,.. Maar zoveel rare hoekjes etc, dat is geen doen.... Zeker niet zelf, niet door ons iig en dan werd t echt belachelijk duur. De schutting gaat ook geen jaren meer mee dus dan zou t ook zuur zijn als t volgend jaar of t jaar daaroo afgebroken moet. Deze staat los vd schutting dusja, kan altijd blijven staan! Boomstam wil ik ook ja! Wie weet worden de leren stoelen dan minder interessant 😒