oliebollen bakken..

Discussie in 'De lounge' gestart door priscilla1987, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden waar kan ik het beste in bakken in de frituurpan of in een pan met olie..en wat voor olie als je in de pan bak..ga het namelijk voor het eerst doen dit jaar:D

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Hoi ik ga bakken in zonnebloemolie (neutraal van smaak) in een gewone pan.

Laatst in de klas in de frituurpan gedaan, ging ook prima maar ben een beetje bang voor de smaak.

3. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met een frituur, maar wel met een wokpan en zonnebloemolie. De juiste temperatuur was uitzoeken aan de hand van een stukje wit brood. Als die ging borrelen en goudbruin werd, dan was het goed en zette ik het vuur lager.

Dan 2 lepels in de olie dompelen, daarmee wat beslag pakken en het bolletje voorzichtig in de pan laten glijden. Ze keerden vanzelf om, zodra ze goudbruin waren aan 1 kant. Zo weet je ongeveer hoe lang het duurt tot de andere kant goudbruin is, en kan je ze erna eruit vissen. Niet teveel tegelijk bakken. Ze waren elke keer weer heerlijk.

Succes :)

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.193
    4.501
    113
    Ik heb vorig jaar oliebollen in de frituurpan gebakken, deze heb ik eerst wel helemaal schoongemaakt, daarna schone zonnebloemolie erin. Ik vond het fijn omdat de frituurpan een termostaat heeft en dus niet zomaar veel te heet is, of nog te koud.
    Succes! En vers uit de pan zijn ze zoooo lekkkerrrr!!!

5. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    en waar doe je dat dan als je het met een (wok)pan doet.....gewoon binnen onder de afzuigkap toch?