wie gaat er zelf oliebollen bakken? ben van plan om het te gaan doen alleen heb wel eens gehad dat ze erg vet waren wie weet hoe je dit kan voorkomen of hoe het komt? misschien te grote bollen? hoe laten jullie ze uitlekken?
Als wij hier oliebollen maken laten we ze altijd uitlekken op keukenpapier. Waardoor ze niet supervettig zijn.
heb begrepen dat als bollen te vet zijn, het vet dan waarschijnlijk heter moest zijn. zodat ie als waren meteen dichtschroeit
je kan het vet testen op warmte. Als je een stukje brood erin doet, en het schroeit meteen dicht, heb je de juiste temperatuur. Door het dichtschroeien voorkom je dat je oliebol een vette kluif wordt. Flientje
Ik bak ook elk jaar zelf oliebollen. Om ervoor te zorgen dat de oliebollen niet zo vet worden, bak ik ze op 175 graden. Hiervoor gebruik ik een kookthermometer, dus even testen en hup in het vet met het beslag. Je krijgt ze bij de betere warenhuizen of in een kookwinkel. Gegarandeerd succes!
Ik bak ze ook elk jaar. Ik vind het altijd leuk om te doen en het hoort erbij vind ik. Ik laat ze ook altijd uitlekken op keukenpapier en idd je vet moet goed heet zijn.
mijn hubbie bakt ze elk jaar weer, hij is bakker, dus heeft geen keus, hij moet! hier wat tips van hem. idd olie moet goed heet zijn...(zonnebloemolie) en uitlekken in een vergiet, keukenpapier neemt namelijk de olie op, dat kan de oliebol weer terugzuigen. de bol blijft dan in het vet drijven. dus een vergiet is beter. voordat het in de olie gaat, zorgen dat alle lucht uit het beslag weg is. als er namelijk te veel lucht in het beslag zit, krijg je grote luchtbellen in de oliebol, wat vol met vet zit. laatste tip: een mooie oliebol krijg je met een ijsschep.. bakse allemaal!
Ik doe ze ook altijd ieder jaar bakken en lijk hier met oudjaarsdag wel een bakkerij ik krijg van veel mensen atijd vraag voor een schaal geeft niet ik vind het erg leuk om te doen en o wat zijn ze lekker als ze nog warm zijn
ik heb jaren in een oliebollenkraam gewerkt dus weet het wel wat lekkere oliebollen worden. geheim recept maar idd de temp moet goed zijn. voor het beste resultaat moet je eigenlijk in 2 pannen bakken maar als je het in 1 pan wilt doen dan rond de 175-180graden.
@Djara mijn vader deed ze na het bakken ook altijd in een vergiet en ik heb de laatste jaren ze op keukenpapier gelegd en idd de mijne waren vetter! Had er nooit bij nagedacht dat het door het keukenpapier kon komen maar nu je het zo zegt is het wel logisch. Nu weet ik dus zeker dat in een vergiet beter is dank je voor de tip
Ik ga ze ook lekker zelf bakken Ik laat ze gewoon een tijd goed uitlekken op een keukenrolpapier. Zometeen ga ik eerst proef bakken haha Heb een extra pak gekocht om even te kijken of ik t wel kan
heb gisteren proef gebakken hihi en de gewonebollen waren te vet maar die waren ook erg groot. bak het in de frituurpan op 190 graden hoger kan niet en had geen ijslepel dus vandaar te groot denk ik . heb er inmiddels een gekocht. ik had ze in een vergiet liggen op keukenrol hoelang laat je ze uit lekken dan eigenlijk in het vergiet want je bakt er toch een aantal en als het vergiet vol is dan kan je niet verder.
meiden het recept voor oliebollen In Belgie hebben ze dit niet dus ik wil ze zelf maken. ZE hebben dus ook geen pakken om oliebollen te maken dus mocht iemand een heerlijk recept weten ik hoor het graag
Ik maak ze ook elk jaar zelf... Hier zijn ze helemaal niet vet, ik leg ze eerst op keukenpapier, kleine 5 minuten ongeveer en daarna in een vergiet. Ik vind persoonlijk als ik ze meteen in het vergiet doe ik dan bij elke keer als ze klaar zijn ik de andere oliebollen er weer uit moet halen en het vergiet moet schoonmaken want het vet blijft er zo lekker in zitten... Ik laat de oliebollen wel uitlekken op steeds nieuw keukenpapier, leg ze niet op de oude vetplekken op het keukenpapier zeg maar...!
ik gebruik altijd tig rollen keukenpapier. ik hevel ze over van de eerste uitlekbak, naar de volgende, naar de derde, naar de uiteindelijke schaal. en elke lichting bollen schuiven ze allemaal door, en elke lichting vervang ik het papier. geen vette bollen dus en ik gebruik witbier. is erg lekker, en de rozijnen lekker een nachtje weken in de witte wijn. mmmmm
Ik wilde het ook gaan proberen..... Totdat iedereen zei, je blijft het weken ruiken.......... Is het dan niet zo dat je je hele keuken erna moet soppen En stinkt het niet ontzettend?
heb gisteren een proef bak gedaan en hier ruik je niks heb wel raampje en vetilatie rooster open gezet. hoelang moet je nou eigenlijk de rozijnen in het water zetten?