vraag: ik heb photoshop elements 5.0 en wil graag foto's bewerken. nu heb ik een mooie foto van me neefje met helder blauwe ogen. nu wil ik de foto met zwart wit maar zijn ogen eruit laten springen door die in kleur te houden. rarara hoe doe je dat? en ook als je bv een baby op de foto hebt met een roze of blauwe beertje ernaast en die wil je in kleur en de rest zwart wit... rarara hoe doe je dat...nou ik weet het niet. dus wie gaat mij helpen haha alsvast bedankt van een onervare phote shopper...prutser....
het deel wat je kleur wil behouden selecteren dan selectie omdraaien en dan zwart wit maken. zo werkt het een beetje in psp
Wat je ook kan doen is de foto 2 keer openen. Dan maak je 1 foto zwart wit. Deze plak je dan over de gekleurde heen ( heb je dus de zwart wit foto bovenop ) Dan kan je vervolgens met je selectie gereedschap het gedeelte selecteren dat je gekleurd wil hebben ( je kan je foto heel erg in zoomen zodat je het nauwkeurig kan doen ) en vervolgens op del. drukken
ik heb het net als wat kaatje zegt gedaan alleen hebik het gedeelte wat ik gekleurd wilde hebben weg gegumd uit de zw foto en dan op de kleurenfoto geplakt.