Slaapkamers verdelen

Discussion in 'De lounge' started by Flutterby, Dec 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Wij hebben een huis gekocht met de woonkamer en keuken op de 1e verdieping. Op de begane grond zijn 2 slaapkamer en op de 2 verdieping zijn 2 slaapkamers. Er zit dus altijd een verdieping tussen ons en 2 van onze kinderen...

Maar wie slaapt waar? Ik wil sowieso de baby de eerste tijd bij ons op de kamer en daarna op een kamer op dezelfde verdieping.
    Aan de ene kant wil ik de 2 oudsten beneden omdat dat veiliger is als er brand uitbreekt. Aan de andere kant vind ik de kindjes beneden weer geen fijn idee met inbraak enzo.

Wat zouden jullie doen, de 2 oudste kindjes boven of beneden laten slapen?

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik zou hetzelfde denken als jij. maar ivm brand heb je er niks aan als je kindjes beneden liggen en jullie er niet zijn om hun te helpen... dus zou ik zeggen jullie beneden en hele goede rookmelders.

3. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat mijn voorganger zegt ..
    Jullie beneden..

Je hebt tegenwoordig rookmelders die gelinkt zijn al 1 afgaat gaat alles af

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Bij ons slaapt de jongste boven en wij ook. De oudste 2 slapen beneden. We hebben, sinds ze daar slapen, wel een babyfoon gekocht (hadden we nooit) en die bij hun op de kamer gezet.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Poeh....lastig! Wij hebben om deze reden een huis laten lopen. Mooie prijs, mooi onderhouden maar vond de kamerverdeling lastig te maken vooral een extra verdieping er tussen. Dat de tuin niet aan de huiskamer grensde maar je met visite en je koffie enz. Door een slaapkamer moest heeft toen de doorlag gegeven.

Ivm inbraak zou ik de kindjes liever boven hebben, ook voor straks als ze ouder zijn en ze de deur uit zouden kunnen zonder dat je ze zou horen. Maar in geval van brand red je het niet naar zoldertje gaan en weer terug naar benden dus zou ik dan weer zeggen beneden, maar mocht er brand uit breken kun je door de verdieping er tussen ws zelf ook niet naar beneden komen om ze te helpen.

Waar komt de wasmachine en droger te staan? Dat is de plek waar vaak de brand begint. Ik zou die verdieping kiezen om te gaan slapen icm een goed brandalarm.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    De bovenste verdieping is geen zolder, het is een vierkant huis zeg maar. Dus 2 ruime slaapkamers, waarvan eentje met groot balkon, daarom zouden we die slaapkamer zelf wel willen ;).
    De ketel hangt op deze verdieping (brandgevaar?).

Op de begane grond zouden we de achterste grote kamer (5.15m x 4.30m) splitsen. Het is niet logisch om via die kamer in te breken omdat het te hoog is. De voordeur is helemaal aan de andere kant van het huis. De waskamer is op de begane grond, maar ik gebruik mijn wasmachine en droger alleen overdag ivm de herrie.

We hebben voor alle verdiepingen rookmelders en babyfoons...
    Ik weet het echt niet. De kinderen op de begane grond lijkt me praktischer, ook als ze straks met vriendjes op hun kamer willen spelen. En als er brand is roep je dat iemand beneden een raam in moet slaan en mijn kinderen moet redden. Dan kunnen wij met een laddertje naar beneden uit het raam.
    Maar mijn gevoel zegt dat kinderen boven horen te slapen en niet beneden ;)

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Wat een luxeprobleem trouwens he? *schaam*

8. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik zou de kamer met het balkon zelf nemen. ( je wilt niet op je geweten hebben dat er een kind over heen klimt, etc)

Wat kennissen van osn hebben gedaan was zelf boven slapen, en de grotere kinderen beneden. En di ehebben een soort intercom geplaatst. Zodat als er iets is, de kinderen makkelijk naar boven kunnen roepen via de intercom.

Share This Page