Ik wil voor de pakjesavond met familie gehaktballetjes in saté saus maken. Nu zit ik te twijfelen hoe de balletjes te maken. Of met de conimex saté marinade mix, maar is dat lekker met gehakt? En dan ipv olie erdoir gewoon scheutje ketjap erdoor en een eitje en paneermeel? Of heeft iemand een idee voor andere kruiden? En dan voor het gemak gewoon kant en klare sate saus erbij.
De mix voor bami van Knorr (gedroogde kruiden in een zakje, oplossen in wat water) door de gehakt, beetje sambal en ketjap, eieren en dan beschuiten fijnmaken en erdoor, in plaats van gewoon paneermeel. Zo maak ik ze altijd! Satesaus van Wijko of Conimex pak ik meestal. Overigens zijn de balletjes ook lekker met chilisaus i.p.v. saté. Zo, heb er honger van gekregen... Succes!
Je hebt van Silvo ook de gehaktkruiden sate. Die gebruik ik door het gehakt. Dan braad ik eerst de balletjes apart tot ze gaar zijn. Intussen de satesaus aanmaken en op het laatst de balletjes erdoor. Maak ook weleens balletjes in tomatensaus. Dan pak ik de gehaktkruiden mexicaans en maak ik een pot gekruide pastasaus klaar.
Ik maak mijn gehaktballetjes altijd met een zakje Franse uiensoep van honig, altijd zwaar succes!! en dan lekker de saté saus van wyco erbij! Jammie!
Kijk....zakje gehakt kruiden saté, hoe moeilijk kan het zijn Wij vinden de saté saus van versteeg niet te versmaden, dus die komt er zowiezo bij. Ga morgen even kijken bij de supermarkt voor de juiste kruiden!
Stiekem een kilozak gehaktballetjes bij de Ikea halen om vervolgens Silvo satésaus te verwarmen! En wanneer iedereen zegt: zooohooo, dat is lekker!!! Zeg jij: ja, zelf gemaakt
Idd als ik snel iets lekkers wil maken om te snacken koop ik een pak balletjes kant en klaar en doe ik die in de satesaus. Je kunt ipv satesaus ook de chicken tonight sate gebruiken.