fairy laughs ik vind dat je volkomen gelijk hebt! het is inderdaad zo dat deze wilde dieren in gevangenschaps geen goed leven hebben, ik heb van de week nog een bericht gekregen over een olifant in het circus die maar 1 meter ruimte had om zich te kunnen verplaatsen, omdat hij vast stond aan kettingen. en dat 24 uur per dag. ook werd hij heel vaak geslagen door de mensen van het circus door grote stokken. het is echt verschrikkelijk wat er gebeurt met deze dieren, alleen maar om de mensen te vermaken echt misselijkmakend. voor de mensen is het leuk om naar te kijken maar achter de schermen speelt zich een groot dierenleed af!!!
Nou das ook omdat je 1 geval hebt gehoord op het nieuws laatst dit is echt niet in elk circus hoor. Ik vind dat jullie overdrijven en ik heb geen topic geopend om meningen dus mensen die me niet kunnen helpen met een idee kunnen beter uit het topic blijven. alvast bedankt
dus jij vind het normaal dat een olifant gewoon in een circus woont.. een een trailer of anders op een stukje gras van 5bij 5 inplaats van lekker rond rennen in afrika of azie ! of in een dierentuin waar ze ook knettergek worden, op een neer lopen omdat ze zich dood vervelen "? ik snap niet dat er nu nog steeds mensen zoals jou bestaan.. alle mooie beesten zijn bijna uitgestorven omdat mensen ze zonodig willen zien in een dierentuin of er op willen rijden voor een paar euro !! echt ZOOOOOOO vies egoistisch !!
vrouwtje romy, het is echt geen 1 geval waar dit gebeurt maar dit gebeurd bij meerdere dieren, mischien is het eens tijd om de waarheid onder ogen te komen kijken of je het dan nog zo leuk vindt:x:x
Wie een topic opent kan reacties verwachten, ook reacties die je misschien niet wilt lezen. Jij kan daar ook overheen lezen als je er niets mee kunt. Ik snap je wens. Ik zou heel graag een Panda als huisdier willen. Ben gek op panda's. Zulke mooie dieren. Echter sommige wensen kunnen beter dromen blijven. Ik doe een Panda geen plezier met mijn wens. Evengoed jij waarschijnlijk de olifant geen plezier doet om er op te rijden. Ik word zo droevig van het circus. Mij zie je ook niet in een dierentuin. Een jaar geleden wel geweest in het kader van een familie-uitje. Ik zag vooral neurotische dieren. Heel verdrietig.
bla...bla...bla.. ik vind jou wens wel leuk....jammer dat je het nog niet ervaren heb. Ik heb het in afrika en azie gedaan...zwemmen met dolfijnen kan volgens mij wel in NL,,,mss optie 2 is ook echt een belving hoor!! (of is dat zielig...??denk dak als WNF donateur slechte dingen doe, mss mn donateurschap maar opzeggen...och neej das ook zielig natuurlijk. ik weet niet meer waar ik goed aan doe!! Leven en laten leven dan maar....)
Toen ik je onderwerp al las dacht ik...jeetje, wie wil dat nou!? En als je zo'n titel gebruikt, kun je dit soort reacties verwachten. Olifanten zijn daar niet voor. Dat is hun doel in het leven niet. Dus gewoon lekker in de vliegende olifantjes op de kermis en laat die beestjes met rust. Een hele rare vergelijking...maar misschien denkt een olifant wel, ik zou zo graag eens over een mens heen lopen, dat is mijn grootste wens...hoe zou jij het vinden als ze jou op de grond neer zouden leggen en je verpletterd werd?! Daar ben jij toch ook niet voor?!...precies...
Dolfijnen zijn gewoon wilde dieren, zwemmen met dolfijnen is niet helemaal zonder gevaren. Zelfde verhaal met olifanten. Van nature hebben en houden ze gewoon hun dierlijke instincten. Gelukkig maar. Kijktip: untaimed & uncut op national geographic. Niet alleen zielig, ook gevaarlijk dus! Leven en laten leven inderdaad, daarmee denk ik vooral in de context van het dier! Het steunen van WNF zou helemaal niet nodig zijn, als de mens de dieren gewoon eens met rust zouden laten ...
tuurlijk heb je gelijk katje...maar de wereld waarin jij leven wilt is niet haalbaar. Je kan ook de andere kant benaderen. Wat fijn dat er mensen zijn die hun zuurverdiende centjes willen schenken aan de dieren in echte nood (dieren die dood gemaakt worden, das andere koek dan olifantje rijden) wat fijn dat er mensen zijn die hun zuurverdiende centjes daaraan uit willen geven!!! Door erover te praten en je standpunt ons door de strot te drukken los je niets op...ben jij al donateur????
Ik druk niemand iets door de strot. Ik geef alleen mijn mening, hoe ik de dingen zie en ervaar. Ik ben zeker tegen het zinloos doodmaken van dieren, maar ook tegen zinloos olifantjerijden. Ik ben geen donateur van WNF, ik steun echter wel locale dierendoelen. En ben vrijwilliger bij de dierenambulance. Maar nogmaals ik denk dat dit allemaal niet nodig is/ was geweest als mensen dieren gewoon dieren laten zijn. Dat mag best gezegd worden, ook in dit topic.
Vind dat zo makkelijk... Dan hoef je dus nergens meer wat op uit te doen... Hoef ik mijn papiertjes ook niet meer in de prullenbak te gooien, want een ander doet het ook niet, dus een schone wereld is niet haalbaar... Een beter milieu begint bij jezelf is het toch... Dan geldt dat toch ook voor dit soort dingen... Dan zou ik ook bond kunnen dragen, want als ik het niet doe, dan doet een ander het wel...
ik heb heel wat landen afgereisd en heb veel gezien,gehoord,geroken,ervaren en gepraat.... als je dat hebt ervaren van dichtbij dan weet je dat Utopia niet bestaat. Volgens mij heb ik niet aangegeven dat we moeten stoppen met ons inzetten voor goede dingen, je mag ze alleen wel in porporties gaan zien. zo en dan ga ik nu het woord weer geven aan Romy...haar topic,,,haar wens!!
nee volgens mij kan dat niet nee, heb het nog nooit ergens gelezen gezien hier in ned misschien wel beter ook dat dat hier niet kan... misschien je wens aan een verre reis koppelen? anders wordt het toch de c&a ben ik bang
Daar worden ze vaak als huisdier gehouden dus wat maakt het uit, Daar rennen honden in het wild rond, misschien vinden ze wel dat dat hier dierenmishandeling is. Nee ik ben echt een dierenliefhebber en zou nog geen vlieg kwaad doen maar een olifant die in gevangenschap geboren is moet daar blijven, die zou het niet overleven in het wild. En als dieren idd mishandeld worden ben ik de eerste die daar iets van zegt maar zolang ik zie dat ze goed met de dieren omgaan vind ik het supergaaf om op zo'n beest te zitten.
vrouwtje romy, het probleem is dat als mensen naar een cirsus gaan, alleen de leuke kanten zien, je ziet precies hoe de mensen op dat moment tijdens de voorstelling met het dier om gaan, maar je ziet helaas niet wat er daarvoor en daarna achter de schermen gebeurd!! mensen kunnen heel goed acteren hoor, gaan heel leuk met de dieren om vooral om het leuk te maken voor het publiek, maar als de voorstelling weer voorbij is, dan komen de dieren gelijk weer in een hel terecht:x
Wat een reacties van alle heilige weer hier Vrouwtjeromy ik heb geen idee, maar het eerste waar ik aan dacht is dat ze het vroeger idd in het circus deden... En in Thailand uiteraard. En dan las ik wat over zwemmen met dolfijnen? Dat kan voortaan in het Dolfinarium! Ik heb ooit met dolfijnen in het wild gezwommen in Israël.. Geweldig!
en jij weet dit omdat je persoonlijk elke circus bent afgegaan en alles met eigen ogen hebt kunnen zien wat zich achter de schermen afspeelt of omdat je misschien toevallig ooit iets over 1 circus hebt gehoord/gelezen/ gezien hebt waarbij het er idd niet zo leuk aan toe gaat en voor het gemak maar alle circussen over 1 kam scheert nu?
Oh dus als je ziet dat iemand in de straat zn hond mishandeld, denk je meteen dat iedereen in de straat dit doet? Niet elk Circus is zo. Weet ik echt zeker. Er zullen zeker wel meer dan dat ene circus zijn die zo slecht met de beesten omgaan en ik hoop dat ze die vinden en het circus dan opdoeken. Met heel mn hart. Maar nogmaals niet elk circus is zo en in een circus dat gebaseerd is op vertrouwen en leren, DAAR kun je op een olifant rijden, niet in een circus waar ze zo met de dieren omgaan, dan zijn de dieren namelijk niet te vertrouwen. Kijk maar naar een hond die met liefde opgevoed is en een hond die mishandeld is. Zelfde is met andere dieren, als je ze met het publiek vertrouwd doormiddel van het publiek erop laten zitten en rijden is het een band die de dierenhouder met het dier heeft dat bestaat op vertrouwen en liefde. Je hebt ook dolfijn therapie met dolfijnen die truucjes kunnen, das ook zielig? En dierentuinen dan? Dus eigenlijk gaan jullie niet naar het circus, dierentuinen, dolfinarium of noem maar op? Beetje jammer voor de kids... Wij genieten er wel van.
Ik heb overigens al een tip gekregen via een pb'tje en wij gaan ergens deze maand dus gezellig op een Olifant rijden, en op een kameel en genieten van de beesten en ze alle liefde geven en zij zullen ons heel veel geluk geven door ons op hun te laten zitten. Dus daarmee denk ik dat dit topic wel gesloten kan worden, voor het uit de hand loopt. Diegene die wel serieus gereageerd hebben op de vraag: bedankt! En de rest: Ik hoop dat jullie door 1 slecht voorbeeld niet meteen de rest meenemen daarin, want er zijn genoeg mensen die met dieren werken omdat ze om de dieren geven en om geen enkele andere reden.