Hele dag misselijk...wat kan ik er aan doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavan2kanjers, Aug 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavan2kanjers

Aug 8, 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Ik ben nog maar pril zwanger maar ben de hele dag misselijk. Dit heb ik tijdens mijn vorige 2 zwangerschappen totaal niet gehad. Ik eet al iets (vaak crackers) voordat ik op sta 's ochtends en dan gaat het aardig, zodra ik beneden ben eet ik nog een beetje. Maar ik ben de hele dag misselijk en er komt dan ook niets uit mijn handen. Ik reageer ook op geuren en "lust" daardoor ook niet alles. Soms zit ik kokhalzend te eten... Heeft iemand dit ook en wat helpt dan bij jou?? Alle tips zij welkom!

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Pff ik heb het ook. Vooral warmte, stress en vermoeidheid maken het bij mij erger. Die dingen probeer ik dus te vermijden.

3. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik heb het 10 weken serieus gehad en er hielp echt niets bij mij..... Ik heb het moeten uitzitten of beter gezegd liggen.......

4. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

Jul 2, 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet niet of dit helpt, ik ontbeet standaard met ene melk shake,

ik merkte dat als ik niet goed gegeten had ik me beroerd voelde tot in gegeten had. in de weekend daar in tegen stond ik op en nam ik altijd 2 sneetjes brood met smeerkaas en thee en was minder misselijk

Ik heb vanaf toen tot nu elke dag dat ik op sta en gelijk ontbijt. het lijkt misschien veel maar ik denk dat juist het goed ontbijten en geen lege maag hebben, mij geholpen heeft om niet misselijk te zijn.

Ik merk vooral dat ik dat zoutig eten in de ochtend waardeer. misschien moet je even proberen wat meer te ontbijten.

en ander punt wat mij goed helpt is optijd eten, dus ontbijt/lunch/avond eten op tijd en als ik honger heb fruit en snacks (gezonde) maar gewoon geen lege maag hebben.

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb er ook heel erg veel last van gehad, het is nu stilaan aan het beteren... Maar dus even doorbijten helaas, zorgen dat je elk uurtje een hapje eet, beter kleine beetjes verspreid.
    Ik heb postafene voorgeschreven gekregen voor in het geval het echt niet meer zou gaan en ik niks zou kunnen binnenhouden, maar heb me er niet aan gewaagd.

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    eet dingen die vloeibaar zijn
    en geen luchtjes aan zitten
    heb het in vorige zwangerschap
    gehad dat ik kokhalsent door de
    winkel liep.

7. meissie1984

meissie1984 Actief lid

Apr 9, 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dronk sochtends als ik wakker werd eerst een glas fruitontbijt.
    dat hielp bij mij altijd wel en verder om het uur at ik iets van een cracker of fruit.
    wat ook goed hielp was gemberthee.

8. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    gember is een natuurlijk middel tegen misselijkheid (gemberthee of gekonfijte bolletjes eten) en je kunt ook polsbandjes bij de apotheek krijgen. Die werken op basis van acupressuur. Als je erg misselijk blijft, kan de huisarts medicijnen voorschrijven.
    Zorgen dat je maag gevuld blijft helpt vaak ook.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    om de 2 uur iets kleins en lichts eten.
    Dingen eten waar je wel zin in hebt (hoe gek die ook zijn)
    Zorgen dat je goed uitgerust bent
    Een middag slaapje doen
    Je heel erg luchtig kleden
    ... en relaxed blijven en het uitzitten, veel meer kun je niet doen

10. mamavan2kanjers

Aug 8, 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb er zeker wat aan :) ik eet nu ieder uur een beetje en dan gaat het aanzienlijk beter. Wel merk ik dat ik wat afgevallen ben :( Maar even in de gaten houden....

11. mariska14

mariska14 Actief lid

Jun 5, 2008
    165
    0
    0
    Hey,

Hier ook bijna de hele dag misselijk. Heb ook nergens trek in. En ook heel moe erbij. Ik ga eens zwangerschapsvitamines proberen. Hopelijk heb ik dan meer energie en meer eetlust.

12. mamavan2kanjers

Aug 8, 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Vervelend!! Hoop dat het snel beter gaat!

Hier ging 1 dag wat beter na het opvolgen van de tips maar daarna, ondanks om het uur a 2 uur wat eten, weer terug bij af. Ook blijf ik afvallen. Vandaag contact gehad met vk en ha en heb nu tabletten voorgeschreven gekregen. Vanavond voor ik ga slapen de eerste en dan zullen we morgen zien :)

13. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

Jul 18, 2013
    257
    106
    43
    Female
    Hier ook drie kilo afgevallen in de eerste paar weken want kon bijna niks eten van de misselijkheid. Wat bij mij hielp was inderdaad beginnen met crackers voor het opstaan, iedere twee uur eten, vooral geen warm eten maar tomaatjes, komkommer met roomkaas, fruit, bleekselderij, maar net waar je zin in hebt. Water dronk ik normaal gesproken liters van, nu moet er verdunlimonade doorheen anders krijg ik het niet meer weg.

Had op een middag mega zin in een stuk slagroomtaart en een keer pap wat ik al 25 jaar niet meer heb gegeten. Manlief heeft het beide gehaald en oh wat heb ik genoten. :) Ook lag ik dagelijks rond 20:00 uur in bed en ook in het weekend bleef ik heerlijk liggen. Gewoon aan toegeven.

Was bang voor gebrek aan vitamines en voedingsstoffen in mijn lichaam maar verloskundige gaf aan het slechte eten in de eerste maanden heel vaak voorkomt. Je hebt een hoop reserves die niet in zomaar op gaan.

Afgelopen weekend was het van de een op andere dag zo goed als over. Ook heb ik mijn energie weer terug. Kwestie dus van volhouden, vaak is het met een paar weekjes weer over.

Hoop dat je je snel beter voelt!

14. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Bij mij hielp gemberthee (hele sterke van pukka zonder verdere rommel) en indersdaad elk uur iets kleins eten. Was elk uur weer een gevecht om me ertoe te zetten maar hielp wel!!
    Sterkte meid:)

15. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    Ik heb t ook. Ben ongeveer even ver als jij en de hele dag misselijk.. heel vervelend! Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap ook en heb toen medicijnen gehad. Heb ze nu ook weer aangevraagd. Hielpen erg goed bij mij. Sterkte!

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Dat je wat afvalt is niet erg, zolang t niet heel erg veel word. Je moet juist blijven eten, eet sowieso elke 2 uur iets, cracker, bakje vla, beetje yoghurt, brinta pap, fruitontbijt, banaan. op een gegeven moment weet je wat je wel en niet kan verdragen en wat wel en niet helpt. probeer ook maar eens wat gewone coca cola te drinken.

Verder mocht het eten niet zo goed lukken, probeer je daar geen zorgen om te maken, dan is het drinken belangrijker.

Hier de eerste weken geleefd op chips, koekjes, chocola en waterijsjes, dit was t enige wat af en toe binnen bleef. Ik heb tot 20 weken elke dag gespuugd. en was uitgedroogd, ondervoed, en 15 kilo afgevallen.

Share This Page