Beste vk, Ik ben 34 weken zwanger en ben vandaag weer op controle geweest bij de vk. Ze dacht het hoofdje beneden te voelen, vast in het bekken, en de billen boven. Vanaf 24 weken t/m de laatste controle met 31 weken lag de baby in stuit en was het hoofdje rechtsboven te voelen, waar ze nu de billen dacht te voelen. Daardoor is ze nu wel gaan twijfelen of ze het wel goed voelde en voor de zekerheid krijg ik volgende week een ligginsecho. Hoe groot is nu eigenlijk de kans dat ze het niet goed heeft gevoeld? Zijn de billen en het hoofd moeilijk uit elkaar te houden? Bij het luisteren van het hartje zat ze vrij laag met de dopler, omdat ze toen nog zeker dacht te zijn van de ligging van de baby, en ik vond het hartje niet zo super duidelijk als bij vorige keren, maar ik weet niet of dit kan komen doordat de baby toch anders ligt. Ook zijn naar mijn idee de bewegingen van de baby niet erg veranderd, en ik voel haar ook niet anders dan de weken hiervoor.
Hoihoi, Soms is het inderdaad heel lastig te voelen! Daarom is het hartstikke goed van je verloskundige dat ze een echo heeft aangevraagd en niet nog afwacht. De echo zal het uitwijzen! Imke