Vanaf wanneer elke dag voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door limili, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Dames,

Donderdag ben ik 19 weken zwanger.. Ik voel de kleine regelmatig en eigenlijk dagelijks.. zaterdagavond was het zelfs erg gezellig in mijn buik..maar zondag en gisteren was het een stuk rustiger.. moet ik mij nu zorgen maken? Herkent iemand dit?

Heb ook last van mijn onderbuik en ga morgenvroeg even mijn urine wegbrengen om te checken op een blaasontsteking. Misschien heeft dit ook invloed op het voelen of mijn baarmoeder is gegroeid en de kleine heeft meer ruimte waardoor ik haar minder voel.

Pas over twee weken de 20 weken echo.. zo spannend kan niet wachten.. Ja ik ben echt miss onzekerheid.

2. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Ik ben nu 17 weken en mijn placenta ligt aan de voorkant, enkel als hij op 1 plek schopt voel ik het nog maar, als hij bij mn placenta schopt voel ik het niet.

Weet je waar je placenta ligt?
    Daar kan het ook aan liggen ;)
    Dat hij of zij is omgedraait en tegen de placenta aan schopt

3. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mijn verloskundige hoef je de baby pas vanaf week 28 dagelijks, in ongeveer hetzelfde ritme te voelen.
    Ik merk dat als ik zelf druk ben, dat ik de baby dan ook minder voel. Dit heb ik gisteren voorgelegd aan de verloskundige en zij zei dat ik op die momenten echt even bewust de tijd moet nemen om rustig te gaan zitten/liggen en contact moet proberen te maken met de baby.
    Verder mag ik altijd bellen als ik me zorgen maak!

Ik zou me, als ik jou was, niet teveel zorgen maken. Je hoeft je kindje dus echt nog niet elke dag te voelen. Als je je toch zorgen maakt kun je altijd je verloskundige even bellen!

Hopelijk heb je geen blaasontsteking. Veel succes in ieder geval!

4. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf week 27/28 moet je de baby elke dag(nacht) minstens 10x voelen. Voor die tijd kan hij nog makkelijk naar achter schoppen zonder dat je het voelt. En ook: hoe actiever jij bent, hoe minder je de baby voelt. Je bent dan al in beweging en voelt daardoor de bewegingen van je kleine veel minder.

5. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik voel ons kleintje ook niet iedere dag evenveel... Heb wel af en toe ook dat ik me dan afvraag of het wel goed is, maar meestal gaat ie dan lekker schoppen haha... Ik had trouwens ook een blaasontsteking, heb dat met drie dagen heeeeel veel water drinken even opgelost zonder medicijnen ;) Zomaar een tipje, maar ik vond het idee van een kuurtje om verschillende redenen niet een goed idee en heb toen in overleg met de huisarts dit geprobeerd, en wonder boven wonder is het nu gewoon weg. :D

6. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Bedankt allemaal!!.. stelt me toch wel gerust.. gisteren toen ik tegen mijn buik ging aandrukken kreeg ik wel reactie.. dus zal nog wel goed zijn denk ik dan!!..

Ben benieuwd of ik blaasontsteking heb.. morgenochtend maar eens de check laten uitvoeren.. en anders zijn het gewoon mijn banden (best wel pijnlijk.. ) net alsof ik ongesteld moet worden.. een beetje zeurderig gevoel. en trekt wat door in mijn rug.. hopelijk valt het mee.. en trekt dat weg.. en is het gewoon de baarmoeder die aan het groeien is..

Maar het voelen van de kleine is super speciaal!

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik voelde pas met 22 weken de eerste beweginkjes.
    (placenta ligt aan de achterkant)

8. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voelde m'n baby vanaf ongeveer week 16 al, eerst heel af en toe, maar inmiddels bijna 24 weken, en voel hem elke dag flink druk zijn.
    Voornamelijk als ik rustig onderuit ga zitten, voel ik hem binnen no time druk schoppen :)
    Maar ook als ik sta of loop. Volgens mij heb ik gewoon een druktemaker haha.

9. Lieverdje2010

Lieverdje2010 Actief lid

29 nov 2012
    215
    0
    16
    Ik ben momenteel nog bezig met een fulltime studie
    In Nederland,Limburg
    Mijn meisje voelde ik vanaf week 18 dagelijks. Gelukkig maar. 27 weken klinkt zo laat, niet? Ik hoop het nu eerder te voelen!

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik had bij de 23 weken de laatste controle en toen zei de vk "de komende weken kan je het ritme van je baby gaan ontdekken, vanaf de 26 weken is het belangrijk dat je de baby elke dag een aantal keren goed voelt".

Dus je hoeft je nu echt nog geen zorgen te maken. Heb het zelf ook weer gemerkt. Tussen de 20 en 24 weken wel bijna dagelijks beweging gevoeld, maar heel onregelmatig, nu kan ik veel meer voorspellen wanneer ik de baby voel (inderdaad wanneer ik zelf rustig ben :)).

Deel Deze Pagina