help! Ovulatietesten blijven positief, maar kruidvat zwangerschapstest ineens ook....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zwolle123, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal! Ik wil een beroep doen op jullie ervaring/kennis... ik zit in het buitenland en kan de poli niet bereiken, maar heb een dringend vraagje: ik heb maandag 5 september mijn 5e iui gehad. Zag er allemaal prima uit, 3 eitjes waren gesprongen en zaad was goed. 16 september heb ik een bloedtest gedaan, negatief. Er waren 2 resten van eitjes te zien en slijmvlies was stuk gekrompen ten opzichte van laatste echo. Toen gestopt met utrogestan en de 21e ongesteld geworden. Nu ben ik op vakantie en heb afgelopen woensdagochtend om 6 uur mijn eerste ovulatietest gedaan: direct positief. Omdat ik weer met utrogestan zou beginnen, heb ik gisteren en vanmiddag wederom testen gedaan om te zien of smiley weg was, maar nog steeds positief (inmiddels dus ruim 50 uur). Ik was bang dat mijn ei niet zou springen en heb er - je weet maar nooit - maar kruidvat zwangerschapstest tegenaan gegooid: positieve test. Nog niet zo donker als controlestreep, maar wel heel duidelijk zichtbaar met eind- van-de-middagurine. En nu mijn vraag: kan dit komen omdat mijn ei niet springt? Kan dit goed zijn? Ik twijfel zo ernstig omdat mijn bloedtest negatief was en ik vorige week nog een echo van mijn eierstokken heb laten maken en daar alweer een klein eitje aan het groeien was! Kan iemand mij iets vertellen? Alvast heel erg bedankt!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is inderdaad vreemd, alhoewel ik hier wel vaker heb gelezen dat Kruidvat Zwangerschapstesten bij sommigen ook op de eisprong reageren.

Je bloedtest was negatief en bovendien was er vorige week een echo van je eierstokken gemaakt. Er was weer een eitje aan het groeien.

Tijdens een zwangerschap groeit er geen eitje meer. Tenminste, het lijkt me niet goed als dat zou gaan gebeuren.

De enige verklaring die ik je dus kan geven, is dat je zwangerschapstest op je eisprong reageert.

Wat je zou kunnen doen is even met een ander merk zwangerschapstest testen om te zien of daar ook een tweede streepje op komt. En je zou even contact op kunnen nemen met je gynaecoloog.

3. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, bedankt voor je reactie! Ik heb net een zwangerschapstest van een ander merk gedaan en ook die is positief.... Ik ga maandag even contact opnemen met het ziekenhuis! Groet!

4. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Nou Zwolle, dat maakt het wel heel erg spannend!!! Laat je ons weten hoe het verdergaat?

Deel Deze Pagina