Goedemiddag dames, Mijn vriend heeft iets besteld bij aliexpress en nu kreeg hij een mail Dat het adres niet klopt. Maar hij heeft wel de juiste adres ingevuld. Dus hij een paar keer een mail terug sturen maar het verzenden wil niet. In die mail moest hij een adres van een dhl punt zetten. Hij zoekt contact maar niks te vinden. Iemand idee hoe je contact kan krijgen. Nu wil hij t annuleren maar ben je zeker dat je je geld terug krijgt. Is 138 euro. Had al gezegd begin er niet aan maar ja eigenwijs he 😋 En buyer protection hebben wij daar iets aan?. Liefs Sascha
Heb je al contact opgenomen met de verkoper? Dat zou ik doen en dan zeggen dat je je bestelling wil annuleren.
Van wie heeft hij de mail ontvangen dat het adres niet klopt? Ik heb het namelijk 'n paar weken terug gehad. Ik kreeg een mail dat het pakje niet bezorgd kon worden ivm het ontbreken van de postcode. 2 dagen later stond de post aan de deur met het pakketje, waar de postcode trouwens gewoon op stond.
Hier ook. Moest alleen het pakketje afhalen bij het dichtstbijzijnde postnl punt. Die zitten hier een stuk of zes in de buurt, dus ben wel wat supermarkten afgeweest. Maar het pakketje was gewoon afgeleverd.
Ik heb hetzelfde een keer gehad, een mail dat het adres niet klopte. De verkoper had wel een volgcode. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van postnl, en het pakket bleek "gewoon" bij het postkantoor te zijn bezorgd. Het adres wat er opstond was overigens wel goed (mijn huisadres), daar was niets mis mee.
NIET annuleren!!!!!!!! In de voorwaarden staat dat als je wil annuleren dit een gunst van de verkoper is, maar ze het ook alsnog mogen verzenden. Wat 99/100 ook doet. Ze hoeven iig je geld niet terug te geven, het werkt anders dan onze wetgeving. Annuleren kan nog 'zomaar' tot de betaling is verwerkt. Zeker voor 138 wil je dat risico niet nemen. Ik zou ze nogmaals je adres sturen en zegt dat je verwacht dat ze het daarnaartoe verzenden. Zij kunnen helemaal niet zien of een adres wel of niet klopt.
Dat bericht kreeg ik laatst ook. Ik heb gewoon afgewacht en ik kreeg gewoon mijn pakketje, niets aan de hand.
Inderdaad niet annuleren. Afwachten en als je niets ontvangt binnen de gestelde termijn een dispute openen. Ik heb het 4x gehad dat iets niet is aangekomen en 1x dat ik een pakket van iemand in het buitenland kreeg (wat ik niet besteld had) en diegene waarschijnlijk mijn pakket. En alle 5 de keren heb ik via een dispute binnen een week mijn geld terug ontvangen. Dit krijg je namelijk van Aliexpress en niet van de verkoper. Dus voor oplichting zou ik persoonlijk niet bang zijn ofzo.
Ik gebruik de ali-express app op mijn telefoon en dan kan ik berichten sturen naar de verkopers (kan vast ook via de computer). De service is vaak netjes. Laatst iets kleins dat kapot was, maar er werd direct een nieuwe verzonden. Een ander pakket is verdwenen en daar kreeg ik het geld voor terug. Inderdaad een dispute openen als de termijn afgelopen is. (Die laatste duurde iets langer ivm chinese feestdagen.. dat heb je soms wel)
Gewoon even afwachten. waarschijnkijk wordt het gewoon leverd. Krijg dit soort berichten ook wel is. Ookwel is dat bestelling is geannuleerd maar dat is dan dus niet. Waar ik eerder rekening mee zou houden is btw en inklaringskosten ivm hoge bedrag. Dit gaat steekproef gewijs. Houdt rekening met 12.50 inklaringskosten en 21% btw.. Vaak maken ze het pakket niet open en gaan af op wat er op de inpak bon staat. Ze zullen dan om afschrift vragen en sturen het alsnog op Inc de rekening. Bij 138 zul je op ong 40 Euro btw en inklaringskosten zitten Boven de 150 Euro komt zelfs de belastingdienst zich er mee bemoeien
Ik bestel al vrij lang via Ali en het is vaak zo dat als je zo'n bericht / mail krijgt, je het pakketje dient op te halen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Als het goed is, krijg je ook nog een afhaalkaart in de brievenbus. Ik zou dus sowieso nog even afwachten en verder niks ondernemen zolang als je nog Buyers Protection hebt (en anders deze even laten verlengen.)