Wie heeft ervaring bij pasgeboren baby met olijfolie bij een flesje per dag te doen om beter te kunnen poepen? Hier duwt ze vaak sinds enkele dagen maar ee komt niets... Met thermometer komt er een klein beetje maar is zo zielig Glycerine suppos komen er bijna gans terug uit, met weinig resultaat Bedankt
Ik heb altijd begrepen dat je beter niet met een thermometer of wat dan ook kan gaan wroeten.. Je beschadigd meer dan dat het goed is. Ik gaf ze hier weleens een theelepeltje olijfolie, als dat niet hielp dag erna weer. Maar nooit meteen veel geven.
Ik heb hier ook een tijdje olie in het flesje van mijn zoontje gedaan, op aanraden van de verpleegkundigen in het ziekenhuis. Olijfolie zou wel nogal een smaakje hebben, maïsolie is beter. Of als het echt niet gaat met de kaka zou lijnzaadolie ook effectief zijn maar zelf heb ik dit nooit gebruikt.
als je standaard extra water erdoor doet (bv 10cc) werkt het ook maar dan moet hij wel het hele flesje opdrinken (anders krijgt jij te weinig binnen)
Inderdaad niet met een voorwerp proberen de ontlasting eruit te krijgen, je kunt hierdoor de binnenkant (ernstig) beschadigen.
VSM kindicol druppeltjes werkten hier goed. Kindicol druppels | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fythotherapie
Ja ik doe al standaard 10 ml water meer, helpt goed tegen de krampjes. Heb deze nacht olijfolie gebruikt en een volle pamper )
geen olijfolie gebruiken, is heel "rijke" olie (vetten enzo). Je kunt veel beter maiskiemolie gebruiken, is een heel vet-arme olie, heel licht verteerbaar en heeft geen bijsmaak. Hier hebben we het bij beide kids gedurende 5 maanden gebruikt op advies van de KA. Voorzichtig met theelepeltje door de fles proberen en al gelang naar het effect aanpassen.