voedingsschema 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door loveofmine, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loveofmine

loveofmine Actief lid

2 feb 2015
    122
    3
    18
    Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie voedingsschema er uit ziet/zag met 6 maanden.

Ik heb begrepen dat ze dan nog maar 800 cc aangemaakte flesvoeding mogen?
    Geven jullie je kindje ook pap in de laatste fles? Zo ja wat?

We schommelen nu tussen de 4 en 5 voedingen, dit wisselt per dag. Hij krijgt nu een beetje groente en fruit. Dit probeer ik zoveel mogelijk vers te maken. Is het zo dat ze vanaf een half jaar ook vlees mogen?

Ik ben me nu een beetje aan het orienteren :)
    Alvast bedankt.

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft geen opvolgmelk te geven, nr 1 is ook prima.

Wij hanteren het voedselintroductieschema van borstvoeding.com (ook voor kinderen die kunstvoeding krijgen geschikt) en daar wordt vlees met 10 maanden uit mijn hoofd aangeraden. Maar vegetarisch kan natuurlijk ook gewoon. Ik vind het zelf een handig schema. Het is vriendelijk voor de darmen en voor allergieën. https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/schema/nederlands.html

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    En tot een jaar is melk de hoofdvoeding, de rest is bijvoeding.

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Met 7 mnd zaten wij nog op nr1 flesvoeding omdat hij gewoon nog 5 à 6 kleine flesjes dronk. Nu nog maar 3 flesjes van 180 dus ze regelen het vanzelf wel.
    Heb nooit pap gegeven aangezien ik er geen meerwaarde in zie maar er zijn verschillende soorten van Bambix o.a
    Idd het borstvoeding schema is handig vanaf 6 mnd at die van ons met de pot mee wel zoutloos en sommige dingen nog niet maar dan kookte ik er andere groentes bij en vanaf 8mnd heel soms wat vlees erbij.

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Mijn zoontje liet zelf meteen een fles vallen toen we naar nr 2 overgingen. Vanaf 6 maanden boden we hem 's ochtends een (kleine) fruithap aan een 's avonds een (kleine) groentehap. Nu is hij bijna 8 maanden en heeft meneer besloten dat hij aan 500cc melk wel genoeg heeft: 's ochtends bambix met 180/6 melk (uit een bordje), na het broodje eten 90/3 melk en 's avonds 180/6 melk. Meer melk krijgen we er niet in... Sinds een paar weken geven we 1 á 2 keer per week een heel klein beetje vlees.

Deel Deze Pagina