Wat gebruik jij het liefst/meest? En waarom? Ik ben me enorm aan het verdiepen in gezonder leven, en dus ook gezonder eten/koken. Ik lees overal dat kokosolie veel meer voordelen heeft als olijfolie. Maaaaaaar dat olijfolie toch ook weer heel gezond is. Dus dat je het beste een beetje kan afwisselen. Ik heb vandaag een pot biologische kokosolie gekocht, al lekker (een deel van) ons avond eten erin gebakken. Beviel goed!
Oh en waarom: olijfolie verbrandt als je erin bakt, dan komen er schadelijke stoffen vrij. Bij kokosolie ligt het verbrandingspunt veel hoger, zo was het geloof ik.
Olijfolie mag je niet laten dampen. Maar als het niet zo heet word kun je er prima in bakken. Ik gebruik beide. Maar vind het met kokosolie zo irritant dat ik altijd een lepel moet gebruiken om het eruit te krijgen. Ik vind kokosolie wel meer spetteren. ..
Beide. Kokosolie is wel duurder.. Das wel jammer. Ik gebruik kokosolie ook voor mijn huid, oil pulling, en make up remover, en voor billendoekjes. Het is bij ons nu zo warm dat ik het gewoon uit de pot kan gieten en geen lepel hoef te gebruiken. Wel irritant dat ik het vaak uit de badkamer moet ophalen .
Olijfolie. Ik heb wel kokosolie geprobeerd, maar vind het op de 1 of andere manier minder fijn om mee te bakken.
Olijfolie Kokosolie verdraag ik niet. Wegens allergie. Als ik het alleen al op mijn huid smeer krijg ik eczeem. Heb ik ook met palmolie Ik bak trouwens nooit zo dat het te heet wordt...nooit gedaan. Van mijn moeder altijd al geleerd. Langzaam bakken en koken.
Alleen maar olijfolie, nog nooit bedacht om kokosolie te kopen. Olijfolie bevalt gewoon erg goed dus zie niet in waarom ik wat anders zou kopen. Goedkopere voor bakken en de betere voor koude bereiding.
Kokosolie ! Over de salades enz wel olijf olie. Dit al eens gelezen? Kokosolie - Monique van der Vloed
Bakken doe ik in olijfolie en bepaalde dingen in boter. Ik smeer kokosolie wel op mijn lijf, maar gebruik het niet meer om in te bakken want ik krijg dan last van maagzuur.
Naar het schijnt is het gezonder om kokosolie te verhitten dan olijfolie. Die laatste kun je dus beter in salades en sausjes doen, en beter bakken in kokosolie. Maar ik ben een rebel en bak ook gewoon in olijfolie
Wij hebben onze eigen olijfolie (boomgaard van schoonvader), dit gebruiken we koud (dippen met brood, salades enz.) maar ook in stoofgerechten. Bakken doe ik wel (en ook niet altijd) in kokosolie, verwerk het ook in bepaalde baksels. Zo maak ik bv zelf chocola (en hagelslag!) met kokosolie. Beide oliën gebruik ik ook als verzorgingsproduct: in m'n haar of gezicht, wat druppels oolijfolie in m'n oor (op advies van de kno-arts), enz.
Dat heb ik juist met boter en word daar ook benauwd van. Word soms ook benauwd van bakken in kokosolie trouwens. Kokosolie kan je overigens ook als vegan botervervanger op brood gebruiken, erg lekker!
Olijfolie! Sinds in mijn familie een hartinfarct voorkwam en de cardioloog het gebruik van kokosolie afraadde om te eten heb ik het in de badkamer gezet ipv de keuken. Ondanks een enorme hype schijnt het niet zo heel best voor je hart en bloedvaten te zijn. Wat ik mij ook herinner zijn oliën goed als ze niet teruggaan naar een solide vorm, wat kokosolie wel doet.
Ik vind kokos vies, geur en smaak... Dus olijfolie hier, en gelukkig denkt mijn vriend er tzelfde over Mijn schoonmoeder daarentegen is groot fan van kokosolie geworden, eet er nu wat minder
Ik last vandaag een artikel in een boek dat kokosolie helemaal niet goed voor je is. Ik gebruikte het ook al een tijdje als ik wokte maar die pot verhuisd nu gewoon naar de badkamer zoals al meer mensen hier zeggen: 18 april - Kokosolie
Kokosolie hebben we geprobeerd, maar die geur en smaak van de kokosolie vind ik te overheersend, proef alleen maar kokos. Dus hier gebruiken we olijfolie.
Even inhaken. Welke kokosolie gebruiken de liefhebbers hier? Er zit veel verschil ik prijs/kwaliteit en vervaardiging/bereiding. Ik kom er niet uit.