Hallo meiden! Ik ben 8 weken zwanger en ik betrap mezelf erop te weinig te drinken. Herkent iemand dit? Normaal dronk ik veel thee en water maar dat krijg ik nu moeilijk weg. Probeer het nu op ranja te doen of vitamine water, iemand nog tips?
Flesje naast je? Die drink je ongemerkt vaak sneller leeg. Ik heb het probleem niet behalve als ik een dag wegga, want het gevolg van veel drinken is nog meer plassen.
Heb ik zelf ook gemerkt laatst anderhalve week. Ik drink niet zozeer te weinig, maar wel veel minder. Voorheen dronk ik 2 - 2,5 liter per dag, nu kom ik net aan 1,5 liter. Komt bij mij voornamelijk door misselijkheid. Veel plassen valt mee (ook toen ik meer dronk). Zolang je geen hoofdpijn erdoor krijgt, droge mond of pas gaat drinken als je dorst hébt gaat het wel goed denk ik.
Had zelf een plastic beker bij t kraantje van t toilet staan. Iedere keer na toiletbezoeke handenwassen en gelijk een beker water... Flesje bij je, evt wat aanmaaklimo erin, roosvicee drinkt ook makkelijk weg...
Heel herkenbaar.. ik heb altijd al moeite gehad met voldoende drinken en nu dus extra alert. Ik doe naast mijn gewone drinken nog wel eens een glas water. Die vul ik zodra hij leeg is en moet ik ook weer opdrinken. Sowieso de ochtend begin ik altijd met een groot glas water.
Zeer herkenbaar! voor mijn gevoel heb ik gewoon geen dorst en heb ook geen zin in drinken het enige wat ik nog vind te drinken is koud water en in het weekend een glaasje holy soda framboos. Maar omdat ik nu een blaasontsteking heb moet ik wel meer drinken en probeer ik er voor te zorgen dat ik de 1 1/2 liter fles water dat in de koelkast staat aan het einde van de dag leeg is. Naar jet werk neem ik een klein flesje drinken mee (330ml) die ik daarna weer vul. Krijg ik het allemaal net wat makkelijk weg. Misschien ook psychisch onder het mom zo'n klein flesje krijg ik toch wel leeg dus tank ik hem wel zo weg. Succes allemaal
Ik heb er ook last van op dit moment. Doe mee voor moeders voor moeders, maar de flessen vullen nog niet hard Ik heb op het werk al een flesje water staan, maar omdat ik het vrij druk heb, vergeet ik deze ook leeg te drinken. Probeer wel thee te drinken, gaat nu iets makkelijker dan gewoon water. Thuis probeer ik zoveel mogelijk thee en melkproducten te drinken. Maar alles kost nu wel meer moeite
Hier heeft lang het motto: "na iedere plas een glas" geholpen. Langzaamaan ga je dus meer plassen en meer drinken. En op den duur kun je niet meer zonder. Desnoods wat limonade erdoorheen.