olijfolie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuwklokje22, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hallo!
    Wij geven onze dochter nutrilon ar voeding en ze poept hier slecht door. Toen we srandaard gaven poepte ze elke dag redelijk dun. Nu 1 keer in de 3 dagen een beetje en harder. Ik heb nu 2 keer wat olijfolie in de fles gedaan en toen poepte ze wel. Ik doe al standaard 15cc water bij de fles. Iemand nog tips?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nutrilon pepti? ;)

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Olijfolie is niet zo goed voor de darmpjes, die zijn alleen nog gemaakt om melk op te nemen. Doordat olie niet oplost met water kan het aan de binnenkant van de darmen vast gaan zitten en verhindert dat de opname van melk. Dacht ik hoor. Maar sommige Vit. D druppels zijn ook vetoplosbaar, dus misschien klopt dit wel niet.

Hoe lang krijgt ze al AR, en wat is je reden, spugen? Misschien is het nog even wennen? Je kunt ook zelf Nutrilon met Nutriton (of pure johannesbroodpitmiddel) mengen, dan kun je de hoeveelheid JBPM zo laag mogelijk houden. Volgens mij zit in AR best veel, ik deed in ieder geval een heleboel keer minder in de fles dan volgens de Nutriton verpakking advies was.

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Op advies van de kinderarts ben ik dit gaan gebruiken nu 2 week. Ze krijgt 135 water met 3 schepjes ar en 1 standaard 1. Ze heeft een verborgen reflux. Ik deed inderdaad eerst standaard 1 met johannesbroodpitmeel maar dit hielp niet echt. Misschien moet ik naar eens het Consultatiebureau bellen

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik doe ipv olijfolie een beetje maisolie in de fles. (Dit had mijn collega als tip van de kinderarts gekregen voor haar zoontje die ook zo slecht poepte). Werkt hier goed!

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Toen ik rond 2/3 mnd langzaam van bv naar fv overging (nutrilon standaard) werd het poepen ook een probleem. Door refluxklachten gebruikte ik ook jbpm. Uiteindelijk overgegaan op omneo comfort van nutrilon op eigen houtje. Met cb en ha kwam ik geen steek verder. Dit werkte super voor mijn vent. Het poepen ging beter en geen geklooi met jbpm omdat de voeding al wat dikker uit zichzelf is. Geloof dat er al jbpm doorheen zit. Voor beide problemen werkte het dus heel goed.

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Zitten in olie niet veel te veel calorieën?! Ik geef Kindicol 3× per dag, dat helpt.

8. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    overstappen naar standaard + nutriton(johannesbroodpitmeel). Wij hadden eerst ook AR maar onze jongen kreeg er zon harde ontlasting van dat hij zelfs bloed bij zijn ontlasting had. Ik ben toen terug gegaan naar standaard 1 met nutriton. Zijn ontlasting is weer dun en hij heeft ook geen pijn meer met poepen, wat een verademing! De nutriton kan je zelf doseren. Mijn zoon is nu 2 maanden en ik geef bijv 150+5 + 1,5 schep nutriton. Het heeft dezelfde werking als de AR voeding, tegen reflux.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Olie is prima hoor hier ook het advies maïsolie. Wel tot 2 theelepels per dag.
    Ook door de kinderarts geadviseerd.
    Is dus volkomen veilig en beide dochters hebben er ook geen buikkrampen door gekregen.

Deel Deze Pagina