Baby wil niet van lepel eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Isis26, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat vreselijk kokhalzen als hij eten van een lepel krijgt. Eerst dacht ik dat het aan het voedsel lag maar als ik het verdun met melk en het in een fles doe dan drinkt hij alles op!

Hij heeft vanaf het begin aan een lepel kunnen wennen omdat hij vanaf dag 1 daar medicijnen vanaf kreeg die hij lekker vond.

Herkennen jullie dit?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Laat het hem eens zelf pakken! Rapley heet dat en is veel natuurlijker dan een lepel in je mond gestopt te krijgen.;)

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Hier kon onze dochter tot 7,5 maand niet van de lepel eten, zelfs pap uit een bordje niet, dat ging ze letterlijk kotsen,

met 7,5 maand kon ze zo opeens van de lepel eten,

ondertussen kan ze nog steeds geen stukjes, daar moet ze nog steeds van kotsen. maar ondertussen wil ze niets anders meer dan van de lepel, nu wil ze juist geen fles/melk meer.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier is dit ook zo hoor. Ze krijgen nu worteltjes (4 dagen geprobeerd, kokhalzen).. en toen bloemkool (4 dagen en kokhalzen) en nu spercieboontjes en wederom kokhalzen. Ze zijn natuurlijk alleen nog maar vrij vloeibaar voedsel gewend. T komt vanzelf wel.

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Gewoon steeds aanbieden dus? Ja pap werd ook kokhalzen terwijl hij het wel lekker vond. Is het al echt belangrijk dat ze de corso Hari feb van fruit en groente binnenkrijgen met 6 maanden

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja of gewoon echt zelf van de lepel laten afhappen...dus jij zelf niets doen met de lepel...

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De watte?:(

Het is nu nog helemaal niet belangrijk dat ze veel bijvoeding binnenkrijgen. Je geeft voorlopig gewoon nog even dezelfde hoeveelheid flessen en bouwt het bijvoeden spelenderwijs op, geen druk!

8. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Whaha wat heeft mijn computer ervan gemaakt. Bedoel dus of ze nu al de voedingsstoffen perse moeten binnen krijgen. Haha leuk zo'n automatische spelling correctie

9. adi

adi Niet meer actief

Op welke taal staat ie ingesteld dan? :D

Maar OT: stop zelf de lepel niet in de mond van je kindje! Ga OF zonder lepel eten geven, OF laat hem zelf van de lepel aflikken/ afslurpen, om aan de voeding te wennen.
    Echt eten komt vanzelf hoor, met 6 maanden is het vooral de kwestie te gaan wennen.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voedsel verdunnen en in een fles geven? Brrr. Doet me denken aan bejaardenhuizen. Daar leert je kind toch niet van eten?

Gewoon doen wat Zogelukkig en Adi zeggen. Je legt nu de basis voor het eten de rest van het leven. Lekker zelf laten proberen en leren genieten!

Deel Deze Pagina