mee eten met de pot?

Discussie in 'Voeding' gestart door mandy1, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoe doen jullie dat kook je dan alles zonder zout en peper? en haal je het door de mixer of prak je het gewoon? ik geef eigenlijk altijd potjes vind het wel makkelijk.

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij rapleyen. Dus als hij de groenten al mag die wij eten, kook ik gewoon wat extra en dat krijgt hij.
    Als ik kruiden e.d. wil toevoegen haal ik zijn portie er alvast uit. Heeft nog een voordeel: tegen de tijd dat we dan gaan eten, is het voldoende afgekoeld zodat hij meteen kan eten.

Als hij ons eten nog niet mag, kook ik apart voor hem. Dat kan makkelijk in de tijd dat ik toch aan het koken ben, een pannetje extra.

Het kost nauwelijks extra tijd dus eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat er nu zo makkelijk aan potjes is...

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Hoi Hoi,

Lynn krijgt vanaf de 5,5 maand een " groentehap". Omdat verse groente er niet 1,2,3 inging heb ik van die 4+ maanden potjes gehaald. Die gingen in het begin niet leeg, nu wel. Ik denk dat ze nu wel toe is aan vers, we gaan het dan ook volgende week proberen, dan is ze 6 maanden.

Ik denk dat veel mensen potjes makkelijk vinden omdat het koken en daarnaast fijnmalen van de groente ook tijd kost. Ik vind het wel leuk om te doen, dus krijgt ze straks wat wij eten en wat ze mag hebben en het teveel vries ik gewoon in. Doe ik nu ook met fruit. Ik pureer meerdere soorten fruit door elkaar en vries dan in porties in.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier hebben ze vrijwel vanaf het begin met de pot meegegeten. Net zoals de kinderen van Stranger wilden ze alleen maar stukken eten, en die kregen ze vaak gewoon van mijn bord.
    Ik kookte gewoon zonder zout en maakt de jus wat zouter.
    Puree walgden mijn 2 kinderen van, dus na een paar keer een potje proberen ben ik daar mee gestopt, want stukken aten ze wel meteen goed.

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik denk dat ik het vanavond maar eens ga proberen.

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik kookte zelf voor Eliza. Alleen had jus voor haar appart gemaakt. Ik kook namelijk altijd zonder zout, alleen het vlees komen kruiden op.

Nu eet ze gewoon mee

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik kookte voor tamer de groente, vlees, kip en vis in een apart pannetje. en later deed ik het in een blender. in het begin rond 6 mnd deed ik het in de blender wat langer zodat het super zacht was zonder stukjes. en rond de 8 mnd meer heel kort in de blender zodat er wel stukjes in bleven zitten om te kouwen. en nu is hij bijna 16 mnd, eet hij was wij eten. ik die het niet meer in een apart pannetje. maar ik prak het nog wel een klein beetje als er grote stukken in zitten.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb altijd potjes gegeven, totdat ze mee ging eten met de pot. Lui he :oops:

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian eet soms met ons mee maar als we bijv macaroni, spaghetti, chili con carne of iets anders met teveel kruiden erineten dan krijgt hij een potje.

10. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Fayley eet eigenlijk alles wat wij eten. Zelf chili con carne (niet scherp natuurlijk) en nasi. Het valt allemaal goed, was dat niet zo dan zouden we het niet geven. Een potje krijgt ze als wij later eten, of op visite zijn.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ligt het eraan wat we eten, als het gewoon hollandse kost is eet hij mee met de pot (wel dan zoutloos en minder kruiden). Eten wij iets anders, dan krijgt hij een potje. Ook als wij later eten of zoiets krijgt hij een potje.

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    bedankt voor de antwoorden meiden!

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoe ging het Mandy? Wat hebben jullie gegeten?

14. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik heb het gisteren voor het eerst zelf gedaan....
    bloemkool gekookt zonder zout ed.
    en daarna de staafmixer er ingezet ging prima.
    niet dat hij het lekker vond...hi hi hi
    zat gewoon te kokhalzen

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb het nog niet geprobeerd heb aparte dingen gegeten en vandaag pata bij mijn ouders. morgen gaan we uit eten en zondag een ovenschotel dus ik denk dat we het maandag gaan proberen.

16. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    klinkt wel allemaal lekker zeg!
    eet ze en ben benieuwd wat ze van haar eerste hapje vind.

Deel Deze Pagina