Hallo, Sinds ik zwanger ben ben ik met momenten erg misselijk. Nu heb ik ondervonden dat ik enkel misselijk ben en moet braken als ik melkproducten eet. Dan heb ik het over pure melk drinken, dan hang ik 10 minuten erna over de wc en komt alle melk er weer uit.. Ook merk ik als ik boterhammen eet met kaas dat ik dan erg misselijk ben terwijl ik het niet heb als ik een boterham met vlees eet. Gisteren had ik een super dagje en zijn we gaan uiteten, daar had ik bij mijn steak champignonroom, ik ben gestopt met eten na 3 happen en we zijn naar huis moeten gaan ... Mkan het zijn dat ik plots niet meer tegen melk kan? Want de gyn zei tegen me dat melk belangrijk is tijdens een zwangerschap, maar ik kan het niet meer verdragen.. Oja en gaan platliggen verergert de drang tot overgeven.. En kan het kwaad voor mijn kindje? Ben 12,5 week zwanger Alvast bedankt voor het lezen!
Beste Kristelo, Wat vervelend dat je zo misselijk bent. Het is niet van melk specifiek bekend dat je er extra misselijk van wordt. Helaas lijkt het daar bij jou wel op. Gelukkig kan het overgeven meestal geen kwaad voor je kindje. De natuur zorgt ervoor dat je kindje de juiste voedingsstoffen krijgt. Als je onverdraaglijk erg misselijk bent, kun je evt. ook medicijnen voorgeschreven krijgen van je verloskundige of arts. Overleg daar desnoods even over. groetjes, Judith Nutricia Kindervoeding Service