Olvarit eerste hapjes

Discussie in 'Voeding' gestart door nijntje11, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    mmm volgens mij is het raspen van een peer of het prakken van een banaan nauwelijks meer werk dan t opendraaien van een potje, het is echt in een minuutje gebeurd! En wat overblijft (al dan niet fijngemaakt) peuzel ik lekker zelf op. En groenten koken eventjes in een klein pannetje terwijl ik toch aan t koken ben. Snap het hele idee van standaard uit een potje eten niet zo - maar dat heb ik ook bij grote mensen eten.

Dus, ook wat betreft "pik in t is gratis": hier staan nog een potje worteltjes, pakjes kant en klare pyjamapap, zakjes opvolgmelk en zakjes bambix (aan te maken met opvolgmelk) te verstoffen uit de babydozen en de Nutricia-spam. Het fruitmoesje en de rijstebloem-met-vanille hebben we zelf op. Dus al kreeg ik ze gratis, laat iemand anders' baby dat fabrieksspul maar opeten.

Sowieso - bruine bonen met 4 maanden? Hoe kom je erop? Met 4 maanden was meisje net eindelijk van haar darmkrampjes op bv-only af!

2. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Mijn dochtertje lust ondertussen bijna alles. In het begin smulde ze vooral van potjes áls ik die gaf. Vond ze lekkerder dan vers.Uiteraard wel vers blijven aanbieden en nu lust ze dus ongeveer alles. Vreemd trouwens, ze houdt vooral van zure en frisse smaken. Banaan bijvoorbeeld vond ze niks aan. En sinaasappel en kiwi wel.. :(
    Nu heeft ze graag de groenteprakjes al iets dikker en is olvarit eigenlijk een beetje dun.
    Verder heeft ze graag een stukje om op te sabbelen. Appel bijvoorbeeld, of wortel, bloemkool en sinaasappelpartje zonder pitjes. Die zuigt ze helemaal uit. (Uiteraard onder strikte begeleiding ;) ).
    De potjes uit het pakket geef ik soms, als het eens net zo uitkomt.
    Potjes vind ik soms echt wel makkelijker dan vers, vooral als we eens niet thuis zijn.
    Vers kan je ook meenemen tuurlijk, maar dan moet je het wel koel kunnen bewaren. Met een potje is dat nooit een probleem..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sinaasappel voor een kind vanvier maanden?!?!?
    Citrus is echt niet geschikt voor zulke jonge darmpjes!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor een kind dat aan vast voedsel toe is hoeft het vaste voedsel helemaal niet meer zo glad gepureerd te worden als in die eerste hapjespotjes. Dus als jij kookt en kind vindt het niet glad genoeg, dan is je kind simpelweg nog niet aan vast voedsel toe.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Douglas reageert op mij, en ik beschreef dat de oorklachten van Thirza ervoor zorgden dat stukjes zachtgekookte groente of geprakte groente gewoon niet gingen.
    Ze was keihard aan vast voedsel toe, maar kreeg wat ik klaarmaakte, (ook als het eindeloos in de blender ging) niet weg. Ik ben die potjes nog eeuwig dankbaar, ondanks dat ik totaal geen fan ben van pre-gefabriceerd voedsel...

6. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Rustig, rustig... :$

Mijn dochtertje is ondertussen 22 weken, 5,5 maand dus.
    Daarbij reageert ze prima op de voeding en laat ik haar ook geen hele sinaasappels opeten per keer.. ;)

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    @dirksmama: Ik snap je standpunt dat je geen potjes wil geven. Ieder zijn eigen keuze, maar heb dat ook respect voor de ekeuze van moeders die dit wel willen. Ik ben het daarom ook totaal met je oneens dat een kind wat geen stukjes wil nog niet toe is aan vast voedsel. Mijn kinderen zijn dat absoluut wel, naast de borstvoeding die ze op verzoek krijgen geven ze alle tekenen van dat ze meer willen. Daarnaast smullen ze van de puree!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb het niet over stukjes, maar over gladgepureerd. Als voedsel zo gladgepureerd is als in de eerste happotjes, dus bija vloeibaar, dan hou je het natuurlijke beschermsysteem van je kind voor de gek.
    Een kind dat echt aan vast voedsel toe is hoeft geen vloeibaar voedsel. Die hoef je ook een stukken te geven als je dat niet wilt, maar die zal iets wat gewoon geprakt doorslikken.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens je banner is je kind 4 maanden...

Maar goed citrus heeft niet voor niets een minimumleeftijd van 9-12 maanden.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat idee heb ik hier ook. Houd zelf helemaal niet van pakjessauzen of blikjeseten. En dat ik die potjes zelf werkelijk niet te eten vindt. Dan zou ik het mijn dochter wel geven? (die ze overigens wel lust;)).

11. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Even omhoog, ben benieuwd hoe het gaat met de mama's die aan het testen zijn met de potjes :D

Bevalt het? Hoe vinden jullie kleintjes het?

12. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Gaat goed! Alle smaken gaan er goed in! Twijfelde of ze brocolli wel lekker vond, maar naar een paar keer vond ze jammer dat het op was.

13. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Hier bevalt het haar ook goed

14. prinseskiara

5 okt 2012
    58
    0
    0
    Vries
    Mijn kleine meid vind de potjes heerlijk... Ik ben daarentegen blij dat ik het niet hoef te eten... bah...
    Ach ja als zij het lekker vind.

Moet zeggen wortel en peer zijn toch echt favo hebben jullie kindjes dit ook?

15. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    hier gaat erg goed en vind de nieuwe smaakjes als wortel/appel en wortel/appel abrikoos en wortel/rijst/bloemkool erg leuk en zelf vooral de fruit lekker.

Onze zoon krijgt nu een half fruitpotje en van de lichtere smaken een heel groentepotje. Warm eerst de ene helft op en heeft hij nog honger krijgt hij ook de andere helft.

16. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Wat leuk dat jullie mogen testen. Ik ben blij dat mijn zoontje inmiddels eindelijk vers eet! Kreeg ook altijd potjes (dat beviel trouwens prima hoor) maar walgde van alles wat vers was. Nu hij 11 maanden is en ik ben blijven volhouden eet hij eindelijk vers. Mijn zoontje vond alle potjes lekker vooral de Hollandse specials ;)

17. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    mijn dochter wou altijd wel aardappels vers, maar niet pasta of rijst. Veel geoefend met de pasta en risotto potjes en daarna wou ze het wel :)

Deel Deze Pagina