Help - nóg grotere luiers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joycey, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hoiii,

Ik heb voor onze kleine man maat 5 qua luiers. Deze maat loopt ongeveer van 11 tot 25 kilo (ons mannetje is 12,8 kilo). Overdag zijn ze perfect dekkend, maar 's nachts dekt het allemaal niet. Ik heb normaal gesproken Lidl luiers (goedkoop en wij vinden het goede kwaliteit), maar ze lekken. Kruidvat luiers geprobeerd -> lekken. Pampers maat 5 -> lekken, 1 etos luier geprobeerd van een vriendin -> lekte.

Nu heb ik zoiets van: ik blijf niet uitproberen, beetje dure hobby zo voor luiers die toch niet werken! Het zal toch niet zo zijn dat ik hem alsnog wakker moet maken 's nachts (hij slaapt nu ein-de-lijk een keer door!) om zijn luier te moeten verschonen? Heb ik de verkeerde maat? Moet ik een andere pasvorm ofzo?

Moet ik een maat 6 gaan zoeken? :( Moet ik de luier voor de verandering dichttapen met ducttape?

Elke ochtend vis ik onze man uit zijn bedje en is zijn luier doorgelekt. Soms rondom zijn buik (en ja, zijn piemel zat omlaag), soms rondom zijn been en de luier lijkt compleet volgezogen. De luier zat niet te strak en niet te losjes en hij slaapt in een pyjama in een slaapzak. Wat gaat er hier mis?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wat raar zeg, is ie dan juist niet te groot? En die flapjes bij de beentjes ook goed in de plooitjes? Iets anders kan ik ook niet bedenken eigenlijk. Wij hebben de Kruidvat luiers en alleen bij echte dunne diarree een keer doorgelekt, verder nog nooit.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb meer nog het idee dat hij te klein is want ik kom soms aan de zijkant 'flapjes' tekort, naar mijn gevoel. Het gaat ook gewoon pas om 's nachts. Wanneer we hem verschonen rond onze bedtijd (23:00) heeft hij soms nog niet eens geplast. Het lijkt wel alsof hij wacht tot wij snurken en dan álle sluizen open gooit.

4. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Las laatst hier in een topic dat of de romper misschien te klein is (perst het vocht uit de luier) of de elastiek rand van zijn pyama broekje drukt op de luier. Bij mij hielp een grotere romper heel erg goed!

5. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik gebruik voor de nachten altijd Pampers (de Baby Dry variant) voor de kindjes, bij alle andere merken is het 's nachts doorlekken.

Overdag gewoon huismerken, van Etos tot Bumblies tot wat er maar voorhanden is :)

Heel zelden bij de Pampers ook doorgelekt maar dan is het meestal tegelijk met poep en heeeeel veel plas.

Je hebt ook nog die broekjes van Dry Nites, zou dat misschien nog het proberen waard zijn?

Succes!

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had dat rond die leeftijd ook. Wat geef je hem nog voor het slapen gaan?

Na het avondeten een beetje yoghurt en daarna gaf ik haar geen drinken meer. Toen was het doorlekken over 's nachts.

7. XoXo

XoXo Niet meer actief

Slaapt hij op zijn buik? Hier ging zoon doorlekken omdat hij op zijn buik sliep. Ik heb toen een inleg dingetje (die bij katoenen luiers gebruikt worden) in zijn luier gedaan. Toen was het doorlekken redelijk onder controle.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook denken dat als hij ZOveel plast, je 'm na het avondeten gewoon geen drinken meer aan moet bieden.
    Te kleine luier is onzinnig, als hij de helft weegt van wat er als max gewicht bij die maat kan.

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb Pampers baby dry maat 5+ voor 's nachts, onze dochter is 11 kilo en deze maat is vanaf 13 kilo. Nemen net wat meer vocht op dan de gewone maat 5. Gaat goed hier bij ons. Heb je die al geprobeerd?

Overdag gebruiken wij Etos eigen merk maat 5 maar als ze veel drinkt lekt ze dan ook door.

10. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Wij gebruiken 's nachts ook 5+ pampers, baby dry. Zl weegt 12,9 kg, gaat prima. En inderdaad niet te strakke rompers aan doen.

Heb ook eens gehoord dat iemand de luier achterstevoren aan deed, evt kan je ook dat nog eens proberen.

Succes!

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, erg he, dat luiergedoe! Hier complete pakken luiers over omdat dame zo hard groeide dat de luiers te klein werden. Ze is onze 1e, dus al die te kleine luiers hopen we nog wel weer een keer voor een 2e te gebruiken, maar irritant is het wel, elke keer overstappen.
    Ook wij hadden lekluiers, en dan vooral als ze smorgens haar luier vol geplast én gepoept had. Bed smerig en romper en pyama onder de stront. En dat is dan nog tot daar aan toe, maar owee als mevrouw rode bietjes of rode kool had gegeten de dag er voor! Die vlekken krijg er niet meer uit, bah! Nou ja, we kwamen er dus achter dat ze van die dunne poep had doordat ze volle melk kreeg, hebben halfvolle gegeven, ze eet nu ook meer brood, dus het probleem van dunne poep die aan alle kanten uit de luier komt is onder controle.
    Ik gebruik sinds een paar maand ook luierbroekjes, echt een uitkomst omdat mevrouw niet stil wil liggen op de commode. Maar nadeel is dat ze vrij ruim zijn en je ze niet strak dicht kan plakken zoals bij een normale luier. Ik was tevreden over de Pampers variant, maar die bleek iets te klein, nu gebruik in van Bumblies in dezelfde maat. Echt verschillen tussen al die luiers.
    Ik ben het meest tevreden over de newborn luiers van Kruidvat en de luiers van Jumbo. Pampers vind ik veels te duur en klein uitvallen(alleen luierbroekjes vond ik dus wel goed).

12. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    @nora1983: als wij een dicht pak luiers over hebben gaan we ermee naar de winkel (etos) terug en mogen het dan ruilen voor een grotere maat. Nog nooit problemen gehad dat het niet geaccepteerd werd. :)

13. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier precies hetzelfde! 12.8 kilo en een buikslaper en nat met maat 5. Van pampers lekken de active fit 5+ en van kruidvat de huismerk 5+ niet door. De rest allemaal wel :(.

14. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem.
    P. heeft ongeveer al een half jaar maat 6 van de jumbo aan.
    Die zijn perfect voor haar, ze heeft van die lekkere dikke bovenbeentjes.
    Ik heb toen ook alle pampervarianten geprobeerd, zonder succes.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Finley zit inmiddels ook al in maat 6.

Ik zou dus toch maat 5+ eens proberen.

16. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Hier hielp het even om de luier achterstevoren aan te doen. Inderdaad omdat ze om hun buik slapen hier. Helaas werkte dat maar een week. Nu krijgen ze 's nachts mt 6 (voor E = pas 10,5kg!) (en mt 5 voor N = 9,5kg) van baby dry. En inderdaad een romper die echt niet strak zit. Nu gaat het weer goed!

17. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden dat probleem ook. Hier ook een buikslaper, dus hij ligt heerlijk op de volle voorkant van zijn luier waardoor alles omhoog gedrukt wordt.
    Heb me suf gegoogeld en alles geprobeerd. Wat uiteindelijk de truc was hier, is een maat 5 luier (hij is een flinke kerel, 16 mnd en groot en stevig, maar groter werkte juist averechts), deze gewoon dichtmaken en bovenaan een goedkoop maandverband aan zijn luier vastplakken. Niet zo'n ultradun ding maar een wat dikkere. Plakstrip aan binnenkant van de luier en de rest erbovenuit laten steken. Romper erover en nooit meer natte kleding gehad. Al het vocht wat naar boven wordt gestuwd wordt nu door dat verbandje opgevangen.

18. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij hebben ook al een hele lange tijd pampers maat 5 van de lidl. Heel tevreden over, alleen onze dochter drinkt heel veel waardoor ze echt flinke volle plaspampers heeft, verschoon uiteraard op tijd, maar had toch vaak het idee dat ze vochtig aanvoelde. Ben sinds kort op maat 5 jumbo luiers overgestapt. Daar ben ik heel blij mee! Die zijn vanaf 12kg en zijn net ietsje groter en passen beter. Houden ook flink wat vast. Ben tot nu toe heel tevreden over!

19. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Het is toch niet erg om voor de nacht een maat 6 te nemen? Dat deden wij sowieso altijd. Maat 5 overdag en 5+ 's nachts en zo steeds verder.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Waar koop ik deze?

Dat maandverband is ook een goede tip. Morgen krijg ik van vriendinnen Pampers Active fit maat 5 (of 5+? Weet ik even niet zeker of dat kan; maar wel zoiets).

Het is natuurlijk ook niet erg om maat 6 te proberen - maar ik wil nou niet ELK pak en ELK merk kopen om te testen wat nou wel of niet werkt. Ik wil graag ervaringen van ouders over wat bij hun heeft gewerkt. Ik heb namelijk zelf nu zo'n 4-5 verschillende merken/types luiers geprobeerd en zoals je weet zijn er echt wel een stuk of dertig verschillende als het er niet meer zijn. Dat vind ik zonde van mijn geld om telkens maar 1 luier te proberen & als het dan niet werkt het pak maar weer te laten staan. Het is niet alsof al die 30 pakken op komen, want voor die tijd zit hij natuurlijk al in maat 6. Dus ik zoek eerlijk gezegd praktische oplossingen ;)

Hij is inderdaad een buikslaper. Maar hij begint op zijn rug, kruipt omhoog, op zijn zij, draait om, draait de andere kant om, gaat over dwars liggen, gaat andersom via de lengte liggen (hoofd-voeteneind), achterstevoren, nog drie keer door het bed heen om vervolgens op zijn buik te eindigen. Zoiets, denk ik. Ik heb een kleine lieve woelmuis ;)

Deel Deze Pagina