olvarit met 2 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Gepe, Feb 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gepe

Gepe Lid

Dec 1, 2010
    72
    0
    0
    De potjes gaan maar tot 15 maanden...
    Heel af en toe 2 keer per maand krijgt onze zoon van 2 een potje.
    Die bruine bonen van 1 jaar vind hij heerlijk.
    Is dit te weinig ....maar 2 is denk te veel. Hoe doen jullie dit? HIj krijgt daarna altijd nog bakje pap dus waarschijnlijk wel genoeg en het is maar af en toe als het goed uitkomt. Doen jullie ook nog weleens potje met 2 jaar ??

2. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ja hoor, als het een keer zo uit komt krijgt hij gewoon een 15+ maanden potje.

3. claire1988

claire1988 Actief lid

Apr 9, 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier krijgt de kleine man soms een potje van 15+.
    als wij pittig eten of als hij niet lekker is krijgt hij een potje dit gaat er altijd goed in.
    vanavond heeft hij ook een potje omdat wij brood aten en ik wil dat hij zijn groenten binnen krijgt:D vraag me ook vaak af hoor of ik niet de enigste ben;)

4. liset22

liset22 Actief lid

Jul 21, 2007
    212
    99
    28
    Nee, mijn dochter van bijna 2 krijgt nooit potjes. Ik heb altijd peentjes en volkoren macaroni of zilvervliesrijst in de vriezer, dat krijgt ze dan als wij patat oid eten. Maar als hij niet genoeg heeft aan zo'n potje geeft hij dat toch wel aan? Dan zou ik gewoon nog een boterham geven.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Je had toch ook altijd potjes tot 36 maanden?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochtertje weigerde potjes vanaf 1,5 jaar en ook daarvoor waren potjes niet favoriet.
    Maar volgens mij is er niet zoveel mis met een keertje een potje geven en twee ... waarom niet.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier helemaal geen potjes.. Maar wel een voorraadje diepvriesvoeding...
    E dat hebben we echt heel lang volgehouden..
    Gewoon omdat het soms zo handig is.
    Bijv als ze bij oma bleef eten.. Gewoon eten meegeven.

Denk tot ze een jaar of 3/4 was...
    En dan at ze dezelfde hoeveelheden als toen ze nog kleiner was eigenlijk.
    Maar goed... Als je ipv een bord in een bakje schept weet je ook wel redelijk hoeveel je moet scheppen om dezelfde volle maaltijd te krijgen als op een bord.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi, ik geef ook nog wel eens een potje, maar niet zo vaak. Ik doe het dan meteen in een schaaltje om hem te foppen en doe er soms ook wel eens wat extra doperwten of mais doorheen om het wat meer te doen lijken. Hier is het altijd wel genoeg. Toetje na en dan lijkt het me prima.

Charlie

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik geef ook nog sporadisch een olvarit. Maar dan de 12+ menu bakjes. Deze zijn kwa smaak ook echt wel lekker.

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
  11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Ik dacht ook dat er potjes waren tot 36 maanden? Onze zoon eet geen potjes meer en eet volledig mee. Ook al eten we een keer patatjes of pizza (maar dat eten we niet heel vaak) Hij trapt er echt niet meer in als ik hem jets anders geef dan wij. X

12. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Jemig dat jullie kindjes dat nog willen eten, hier weigert ze het al sinds 11 maanden kan me niks voorstellen om mijn 2 jarige dat nog te geven.

13. knap

knap Niet meer actief

Mijn meisje is bijna drie maar ze eet op het moment echt geweldig NOT. En voor nood gevallen heb ik er een paar in huis. Voor nood dus.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook een meisje die sinds haar 1e verjaardag echt potjes weigert hoor! Ik heb dan ook liever een diepvriesmaaltje voor nood als een potje. Ze eet in principe mee, maar ze eet gigantisch slecht. Normaal is 't gewoon wat de pot schaft maar als wij bv pizza eten - dat lust ze echt niet! Dan krijgt ze brood, lekker wat fruit, een rijstwafel, een handje rozijntjes als snoepbordje.

15. fafa

fafa Niet meer actief

Serieus? Pikt ze dat??? Dat zou ik echt niet hoeven proberen, hahaha. Zelf frietjes eten en dochter iets anders geven... dan is het huis te klein!

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Zelf heb ik altijd vers gekookt en eigen potjes in de diepvries gedaan, omdat m'n zoontje de potjes echt niet at...

Maar ik ken moeders die het gewoon nog geven af en toe, zelfs met drie jaar. Dus volgens mij geen probleem!

Ik geef overigens ook wel eens een kant en klare quiche, even in de oven, met bv broccoli erin.vindt m'n zoontje heerlijk en is nauwelijks werk!

17. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Mijn mannetje is al 3 en heel soms eet hij nog wle eens een peutermenutje, dan zegt hij mama mag ik vanavond die broccoli bij de winkel, die vind hij heerlijk, en dat vind ik prima, niks mis mee hoor ;).

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wow, olvarit.. Dat krijg ik er bij mijn zoon niet in ;) die eet mee met alles. Als hij echt een keer eerder moet eten of het echt niet lust. Krijgt hij pasta ofzo die ik kleine portie heb ingevroren... Maar gebruik het nooit.

Ik vind 1 keer geen groenten ook niet zo ramp, hoewel Gijs echt groenten lief hebber is.
    Meestal eten we fruit als toetje dan ;) om te compenseren!

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@chilleke: Same here.. Maar ik ga er vanuit dat je best af en toe olvarit kunt eten ipv zelfgemaakt eten :)
    Er zitten als het goed is toch voedingsstoffen genoeg in :)

Hele generaties kinderen zijn er goot op geworden.
    (En dat ik het maar rommel vind.. Verandert daar niks aan..)

20. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Mijn dochter moet al maanden niks van potjes weten. Lijkt me erg makkelijk als je kindje het eet. Zo af en toe niks mis mee.
    Hier eet ze dus altijd met de pot mee, of tenminste dat is de bedoeling ;). Avondeten is niet haar favoriete maaltijd ;)

Share This Page