Ik ben wel benieuwd of iemand deze daadwerkelijk heeft het klinkt namelijk wel heel erg handig wij hebben heir geen magnetron om dingen op te warmen en liefst wil ik dat ze zo veel mogelijk gewoon normale dingen eet.. dus niet uit een potje (al komt dat heus wel voor.. daar niet van..) maar hij ziet er wel heel handig uit.. vind hem alleen wat duur om "even te proberen" maar het idee dat wij er bij hebben is dat we eten gewoon volledig daarin kunnen klaarmaken eten er in.. stomen.. en dan opeten/invriezen klinkt gezond.. klinkt practisch.. enige is dat ik hem nog niet in een winkel daadwerkelijk gezien heb dus ik ook geen idee heb hoe groot hij is en of hij ook echt zo handig is asl het klinkt dus eh.. ervaringen graag
Hmm en ook geen staafmixer of iets dergelijks zegmaar.. dus er moet hoe dan ook wat aangeschaft worden
hoi, wij hebben hem en zijn er erg blij mee. het is idd een apparaat wat alles kan. eerst kook je de groente en of aardappelen klaar en daarna kan je ze fijnmalen. je kan zelf bepalen hoe fijn je de groente enzo hebben wil. soms moet ik hier in mijn eentje eten en dan maak ik zelfs wat klaar voor mezelf, ideaal en gezond. het is niet een heel groot apparaat, dus dat scheelt weer in de keukenkastje. het invriezen en ontdooien is ook makkelijk, je hebt bakjes die je erbij kan kopen maar je kan uiteraard ook gewoon goedkopere bakjes gebruiken. wij zijn erg blij dat we hem hebben, alle groente lekker vers en makkelijk klaargemaakt! joyce
mja vanochtend appeltjes staan koken in een steelpannetje werkt ook natuurlijk.. maar ultiem practisch is het niet *grin* daarna met en vorkje prakken.. niet eens superfijn maar ze vond het wel onwijs lekker. ondanks dat er af en toe een heel klein stukje in zat lekkerder dan de practisch vloeibare banaan in ieder geval en ook lekkerder dan de banaan uit een potje
ik heb hem ook en vind het echt super. Het smaakt en ruikt echt zo lekker. Fruithapjes maken is zo gedaan, 10 min in de babycook, even pureren en klaar. Groentehapjes duurt een minuut of 20. Soms stoom ik ook voor mezelf iets, en het is echt heel lekker. ik vind het een aanrader
Ik vind 'm ook ideaal. Ontdooien, stomen en pureren. Aardappels groenten en vlees en vis. Echt alles. Ook voor de fruithap handig. Hij is niet zo heel groot. Ongeveer even breed als een grote broodrooster. Ik heb 'm ongeveer vanaf 6 maanden totdat Emme een jaar is gebruikt. Nu gebruik ik ' het blender gedeelte zelf nog wel eens om tonijnsalade in te maken. En zelf appelmoes maken gaat er ook heel goed in. Pim
Ik gebruik Babycook sinds 1wk en ben heel erg blij mee! Je ruikt echte geur van de groente/fruit! het is een ideale manier denk ik om je kind aan pure smaken te wennen! Ik heb wel een blender , staafmixer maar toch vind ik dit ideaal want je hoeft verder niets vies te maken! Je kan inderdaad bijbehorende bakjes nenem om in te vriezen, heel handig zijn multiportions bakje, kleine porties van 60gr. maar die moet je wel in een bakje doen om te ontdooien. Ik heb avent bakje gebruikt om in te ontdooien en dat ging prima! Was net als versgemaakt, geen geurstoffer verloren! Een echte aanrader als je van plan bent om veel zelf te maken!
ben er ook heel blij mee.. voor 3 tientjes bij een abonnement, dus was de gok waard, maar ik ben echt zeer tevreden! kan 'm je zeker aanraden.
Ik heb er via Marktplaats eentje aangeschaft. Ziet er goed uit. Nog niets gemaakt want de kleine is nog niet toe aan bijvoeding.
Stomen deed ik ook altijd en doe ik nog steeds, je groente blijft veel meer naar groente smaken. Maar daar heb je echt niet zo'n duur apparaat voor nodig hoor! Ik heb voor een paar euro of zo in de kookwinkel een stoomroostertje (vouwt uit als een bloem) gekocht, dat in vrijwel elke pan past. Groente (ook aardappels) erop, water eronder, en stomen maar. Je hebt meteen minder (of helemaal geen) zout nodig, omdat het veel meer smaak heeft. Pureren is ook helemaal niet nodig, dus een staafmixer hoef je niet aan te schaffen. Wil je het wat fijner hebben, de meeste groentes kun je ook prima prakken met een vork. (Alleen sperziebonen worden taai als je ze stoomt, die moeten echt onder water - maar goed die zullen dan in zo'n Beabading ook geen succes zijn).
Gewoon bij kookwinkels. Met google vond ik meteen deze al: http://www.surprisekookgerei.nl/index1.html
De action verkoopt die dingen ook. Ik ben ook heel tevreden over de Cook. Maak elke dag n lekker hapje voor haar. Fruithapje nog nooit gedaan en ben ik ook niet van plan. Fruit kan prima in stukjes of geprakt gegeven worden zonder eerst gestoomd te zijn. Ik vind de Cook vooral ideaal omdat hier niet altijd op tzelfde tijdstip gegeten wordt en een klein meisje gaat daar echt niet op wachten Verder wordt hier geregeld iets gegeten wat je een kleintje niet kunt geven (broodje shoarma, pizza en meer snelle happen) en als we flink gekruid eten kan ze dat natuurlijk ook niet hebben. Maar dan kan ik wel van de ingredieënten die ik ga gebruiken ook voor haar gebruiken door ze apart in de Cooker te stoppen.
Liep vandaag nog tegen een voordelig alternatief voor een BEABA aan: een electrische eierkoker. Die kun je ook gebruiken om groente te stomen, en zeker als je je kind gewoon stukken te eten geeft, en je die hele prutmaakfunctie niet nodig hebt is dat een stuk goedkoper! Als je al een electrische stoomsterilisator (niet magnetron, maar een losse) hebt, is het nog handiger: daar kun je ook heel goed je groente in stomen!