Olvarit potjes,waarom mag de inhoud niet gebruikt worden als t deksel is ingeklikt?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mommy2012A, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Ik citeer de zin wat op de achterkant van het potje staat:

''Indien vóór het openen, het deksel van het potje, klikt bij het indrukken, dan de inhoud van het potje niet gebruiken.''

Ik vraag me af waarom de inhoud dan niet gebruikt mag worden?
    Ik druk nooit op het dekseltje, ik open het altijd gewoon meteen. Heb ik het al die tijd fout gedaan? Of kan het geen kwaad als je er niet op hebt gedrukt?

2. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Bij sommige potjes met eten erin (is ook zo bijvoorbeeld met appelmoes) dan kun je op de deksel klikken waardoor hij makkelijker open te draaien is.. Wat dus betekend dat er lucht bij kan komen omdat het deksel losser zit zm.. Dus als het dekseltje al geklikt is, kan het dus bedorven zijn.. :)

3. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    huh, in dit geval is het toch puur het geval, dat wanneer de potjes kunnen inklikken zeg maar, dat het dus niet meer vacuum is en er dus lucht bij is geweest/zit. Daaruit is het dan ook niet meer goed, of je moet hem zelf opengemaakt hebben, dan kan je het nog wel een dagje in de koelkast bewaren.

4. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Volgens mij draai je net de boel om hoor... Als de deksel bol staat zodat je erop kan klikken dan zit er juist al lucht in... Is de deksel plat dan is het potje nog vacuum dicht.

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ja als je hem klikt, dus indrukt, gaat hij toch bol staan? ;)

6. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Nee, je kan hem toch niet indrukken als hij vacuum is zoals het hoort... Pas als je de deksel opendraait gaat de deksel bol staan en kan je hem wel klikken... Tenminste ik heb altijd begrepen dat je op die manier kan testen of hij open is geweest oid... Of ik moet nu de vraagstelling heel erg verkeerd begrijpen of ze hebben inmiddels weer andere potjes?

7. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vond nog een soeppotje in de kast: "Indien voor het open deksel klikt bij indrukken, inhoud niet gebruiken"

8. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Er bestaan wel potten zoals appelmoes bijvoorbeeld waar je in het midden van de deksel kunt drukken om het openen te vergemakkelijken.. Dan gaat het vacuum er idd af, en dan gaat ie bol staan en dus dat *klikgeluid* maken dus ik dacht dat dat nu ook werd bedoeld maar ik kan het ook mis hebben hoor haha..

9. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Oh jij bedoelt die nieuwe potjes van tegenwoordig? Naar wat ik weet zitten die olvarit potjes en dus ook het olvaritsoepje die ik nog had staan gewoon vacuum zonder klik.. Maar ik ben er ook alweer ff uit, dus ik kan het ook mis hebben.. haha

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik denk t zelfde als flowergirl. Ik druk er overigens ook nooit op maar denk dat je het wel ziet als het dekseltje bol staat. Dan dus niet meer gebruiken. Maar dat zie je bij t kopen narptuurlijk al....

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het is inderdaad zoals flowergirl zegt. Als je het deksel in kunt drukken, dan is het potje niet meer vacuüm en kan het dus bedorven zijn. Extra veiligheidje omdat het babyvoeding is.
    Maar je hoort en voelt het ook als je het potje openmaakt..

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als hij klikt betekent het dat hij al open is geweest. Dus je weet niet door wie en wanneer.

13. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    In bedorven eten kunnen bacteriën zitten die gas produceren. Daardoor gaat het deksel bol staan en kun je 'm inklikken. Het hoeft niet te betekenen dat het potje open is geweest.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit. :)

15. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Bedankt dames! Ik snap het nu helemaal!

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Niet alleen babyvoeding hoor, op appelmoes, rode kool, bruine bonen werkt dit ook gewoon hoor! De voeding wordt heet in de schone potten gedaan, dan gaat de deksel erop. Als de voeding afkoelt trekt de deksel vacuum ( net als bij het ouderwetse wecken ) en daardoor gaat het klikje uit de deksel. Een open potje - of een potje met gas erin dus - doet wel klik.

17. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina