Olvarit recepten

Discussie in 'Voeding' gestart door kimmv2, 15 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    904
    371
    63
    Onze B is nu 9 maanden oud en gek op eten.

    Hij lust bijna alles maar sommige dingen lust hij alleen uit een potje en niet als ik ze kook.
    Ik heb zelfs geprobeerd alle ingredienten van een potje samen te mixen maar dat voldeed niet volgens de kleine inspecteur.

    Is er iemand die misschien de recepten van Olvarit heeft?
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.704
    1.063
    113
    Volgens mij houdt Olvarit zijn recepten goed geheim.
    Kun je het mixen? Dus een deel Olvarit en een deel zelfgekookt?
    In het begin wat meer Olvarit en minder zelfgekookt. En dan de verhouding steeds wat aanpassen; steeds wat minder Olvarit en wat meer zelfgekookt?
     
  3. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.811
    3.201
    113
    Vrouw
    Dit, en het zelf gemixte eten serveren uit het potje olvarit zou ook kunnen helpen misschien. Of is een baby van 9 maanden nog te klein om dat trucje te kunnen gebruiken?
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Hmm, volgens mij is het "geheim" van Olvarit vooral doodgekookte gepureerde groente met heel veel tomaat:cool:.
    Zelf krijg je het nooit dezelfde structuur als die potjes en dat is eigenlijk maar goed ook, want dat is niet de structuur die we allemaal eten.
    Ik zou met 9 maanden in gaan zetten op kennis maken met de echte smaak van groenten en de echte structuur.
    Dus een los stuk groente in de hand waar hij mee kan ontdekken.
     
    Zoe123, WWJD en Suzy85 vinden dit leuk.
  5. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ikben echt verbaasd dat een kind potjes olvarit lekkerder vind dat zelf gekookt.
    Ik vind het zo smerig wat daar in zit. Onze kids gelukkig ook.

    Helemaal eens met wat @tuc schrijft
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.321
    3.558
    113
    Ik zou eerlijk gezegd ook niet investeren in 'net zo goed kunnen koken als olvarit'. Dat gaat je nooit lukken denk ik.
    Waarom wil je graag dat hij de combinaties eet zoals in een potje?
    Ik zou hem gewoon zoveel mogelijk vers gekookt met jullie mee laten eten. Als hij toch bijna alles lust is het toch niet erg als hij een paar dingen niet zo graag eet? Komt vanzelf wel met de tijd, of niet.... ;)
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.489
    5.582
    113
    Vrouw
    Als hij “bijna alles” lust dan is het toch niet nodig om als Olvarit te koken?
    Met 9 maanden lekker een bakje met groenten neer zetten zodat hij zelf kan gaan ontdekken.
    Hij hoeft er nog geen kilo’s van aan te komen.
     

Deel Deze Pagina