Zindelijk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beebj, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Ggrrr help. Zit hier met 'n meisje die absoluut geen luier meer aan wilt, maar heb wel al 2x flink kunnen dweilen. Ze kwam het wel elke keer tegen me zeggen, mja das achteraf dus. Hoe pak ik dit aan? :$

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel vaak op potje zetten. Elke uur even 5 min

3. beebj

beebj Niet meer actief

Dus wel gwn in dr blote billen laten rond hobbelen? En hoe doe je dat dan als je de deur uit gaat en snachts, dan wel gewoon een luier aan?

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Mss pikt ze luierbroekke?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    's nachts had ze het hier niet te kiezen, dat was mét luier. Als we weg gingen, was dat hier ook zonder luier. Ik vond dat duidelijker. Maar mijn dochter was wel goed in tijdig aangeven, dat scheelt misschien wat.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ligt eraan wat je zelf wil. Is ze al zo ver dat ze zindelijk kan worden, dus goed aanvoelen dat ze iets moet en op tijd aangeven, dan zou ik doorpakken. Je kunt beginnen met potje in de kamer en in de blote billen laten rondlopen. Op bepaalde vaste momenten even op het potje zetten, dus na slapen, voor slapen, voor eten, etc. Wanneer ze in de kamer iets laat lopen, gelijk op het potje zetten en als daar wat in komt wel belonen. Nachtzindelijkheid komt vanzelf als ze overdag zindelijk is. Dat is niet zozeer trainbaar.

7. beebj

beebj Niet meer actief

Luierbroekjes lijkt me niet zo handig, denk dat ze het dan alsnog daar in blijft doen, aangezien dat hetzelfde aanvoelt als een luier.

Ze geeft wel aan als ze ze iets in dr luier gedaan heeft, maar das dus pas áchteraf en niet vooraf. Toen ze in huis plastte vanmiddag, kwam ze dat ook tegen me zeggen. Maar ook dat is achteraf natuurlijk. Misschien ben ik nog te vroeg? Na dr middagslaapje van 3/4 uurtjes heeft ze 9 van de 10 x een droge luier, vandaar dat ik dacht; misschien is zindelijkheid een idee.

Na dr slaapje vanmiddag weer een droge luier, maar op het potje doet ze echt niets, heb bijna 'n kwartier naast dr gezeten, samen een boekje gelezen. Ze wou op de wc, nou prima, dan op de wc. Ging ze wel met wc papier dr onderkantje schoonvegen, maar daadwerkelijk iets doen niet.. Ze gaat ook vaak met mij mee naar de wc. Geeft mij papier aan, wilt door trekken, zwaait m'n plasje uit en daarna krijg ik een daverend applaus Dus ze snapt het principe wel lijkt mij.

Het is nu alleen de vraag, hoe pak ik dit aan?

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier hielp het juist goed om dochter een onderbroekje en gewone kleding aan te doen. Zij vond dat zo vies als ze dan had geplast dat ze snel door had dat als ze voelde dat ze moest plassen en naar het potje ging geen last had van natte kleren. :)

En tja... vaak dweilen hoort erbij. (evenals veel en vaak vieze kleren)

9. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is echt niet in een dag gedaan hoor. Gewoon blijven doen wat je doet. Mijn zoontje was met 10 maanden zinderlijk. Gewoon heel vaak op de wc zetten. Na elke dutje, na het eten, na drinken, hele dag door op potje zetten en s nacht nog een luier om doen en als je naar buiten gaat (meer voor voorzorg)
    We waren een maand lang mee bezig. Nu geeft hij het gewoon duidelijk aan met Pe.

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn zoon geeft niet aan wanneer hij moet plassen. Ik heb hem al een aantal keer op het potje gezet en meestal doet hij er dan wel wat op. Nu heeft hij behoorlijke uitslag van doorkomende tandjes. Zou het een goed moment zijn om luierloos te gaan vanwege het luchten. Of zou het beter zijn om even te wachten omdat hij het nog niet aangeeft?

11. beebj

beebj Niet meer actief

Het aangeven doet Lynn idd ook nog niet, ja pas achteraf. Tis daarom ook dat ik zo twijfel of ik er niet te vroeg mee begin. Wil ook niets forceren natuurlijk. Maar misschien gaat ze het op den duur vanzelf zelf aangeven?

12. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze gaat het ook aangeven. Je moet het gewoon benoemen.
    Ik vind het een raar Nederlands concept om te wachten totdat het kind klaar voor is. Het is een training en je kunt ermee beginnen vanaf de geboorte zelfs. Het is oefenen en herhalen

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Als je kind meerdere dagen per week naar een opvang gaat waar ze dit niet standaard trainen, kun je op de overige dagen trainen wat je wilt, maar zal het als nog lang duren voordat ze het doorhebben. Dat jouw kindje wel met 10 maanden al helemaal zindelijk was is inderdaad hier niet echt de standaard, ik vind het erg knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen, lijkt me heel fijn voor mama, baby, en de portemonnee!

Beebj, het is herhalen herhalen herhalen, en ze zal het niet na een paar dagen al altijd aangeven, maar blijf complimentjes geven als het goed gaat, en mocht het toch nog niet lukken dan probeer je het over een paar weekjes nog een keer. vooral niet erg vinden als het mis gaat, dan zeg je gewoon, kan gebeuren, volgende keer op het potje, en ruim je het op.
    Verder zou ik inderdaad niet standaard een luierbroekje ofzo gebruiken, wel misschien bij langere tijd van huis. Bij een boodschapje doen, even ervoor op het potje laten zitten (schoon setje kleren mee in de tas) en als jullie thuis zijn weer even op het potje.
    Succes!!

14. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ben ik helemaal mee eens. Het gaat me om de commentaar "of ze klaar voor is" bij meeste mensen hier.
    Ik wil alleen zeggen wat jij in tweede gedeelte ook schreef dat het gewoon vorm is van herhalen.

15. beebj

beebj Niet meer actief

Ze gaat in ieder geval niet naar de opvang, ja vanaf 5 september gaat ze 2 ochtenden per week naar de psz; maar tot die tijd is ze thuis bij mij + 3 ochtendjes per week bij oma.

Had dr om 15:30u uit bedje gehaald met een droge luier. Vanaf dan in dr blote billen laten lopen. 1x geplast en 1x plas/poep, beide op de vloer. Blijf het idd herhalen, zet dr op't potje toen ze het zo op de vloer deed. Ze gaat er ook zelf regelmatig op zitten, maar doet er alleen nog niets op. Dr laatste ongelukje was dus om 16u. Lynn & papa gingen onder de douche rond 19u. Lynn stond al in de douche op papa te wachten terwijl hij aant uitkleden was. En toen riep ze; papa bah bah. Had ze geplast in de douche... Dus ze weet het wel dat het bah bah is + ze kan het lang ophouden. Tis alleen het achteraf nog ipv vooraf. Had dr voor de douche tijd al op't potje gezet, samen Bumba gekeken, mja, kwam maar niets natuurlijk, hihi.

Ik laat dr in blote billen lopen, omdat we alleen nog maar rompers in huis hebben. Dus deed enkel dr shirt en sokjes aan. Dacht eerst, doe dr gewoon een legging aan zeg maar, maar ze ging met legging en al op't potje zitten natuurlijk. Denk ja, beter stap voor stap misschien ipv ook gelijk al aanleren broek naar beneden te doen?

Ben zo bang dat als ik nu ondergoed zou kopen en de ik blijk toch nog te vroeg te zijn met zindelijkheid, dan is het straks misschien al te klein eer ze het echt kan gaan gebruiken?

Ik wil dr ook absuoluut niet pushen. Heb geen problemen met luiers. Maar dacht ja, nu ze zelf zo doet zoals nu; kan ik misschien gebruik maken van de situatie...

16. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je doet het goed hoor. En blijven belonen en positief benaderen dat is heel belangrijk.
    Heel veel succes 👍

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat de onderbroeken betreft: mijn dochter heeft meer dan een jaar de kleinste maat gedragen. Dus je kan wel even voort.

18. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Heb je het filmpje prinses op het potje al geprobeerd? Vonden mijn kinderen leuk en leek wel ondersteunend te werken.

Een baby van 10 maanden al zindelijk..... Wauw...... Nog nooit eerder gehoord. Waar vind je in onderbroekjes in die maat?! In Nederland zijn ze er echt niet op ingericht dat een kind van rond de twee jaar al zindelijk is.
    Fysiek gezien krijgen kindjes voor zover ik weer vanaf de leeftijd van 1 1/2 jaar de controle over de blaas en darmen en zouden ze dusnon staat kunnen zijn om zindelijk te worden, maar als ouder moet je dit wel stimuleren. Het kost tijd en in het begin veel was.
    Kracht van de herhaling. Zet je haar ook op het potje als ze net iets heeft gedaan? Hier bij ongelukjes wel aangegeven dat het niet helemaal goed is gegaan (op een leuke manier) en dan op het potje gezet. Eerst kwam er dan niks meer, maar na een aantal keer hadden ze het door en na het laten lopen van wat plas konden ze het ophouden en deden ze de rest op het potje. Daar natuurlijk enthousiast op gereageerd dan. Het is echt een kwestie van doorpakken en in investeren. Best even intensief. Je kindje is nog vrij jong, dus dat het niet direct vlot gaat is niet gek. Het is een beetje wat je er zelf nu mee wilt.

19. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Tenslotte.... Ondergoed is niet snel te klein hoor.... Mijn oudste doet met sommige onderbroekjes zelfs al twee jaar 😳. Nu zal het meeste ondergoed wat ruim zijn hoor.

20. beebj

beebj Niet meer actief

Dat filmpje hebben we idd al een paar keer gekeken via Youtube terwijl ze op het potje zat. Na een ongelukje zet ik haar idd zo snel mogelijk op't potje en leg het haar ook uit.

Heb bij de Hema leuke onderbroekjes gekocht met witte hemdjes er op. Daar loopt ze thuis nu in. Alleen gaat ze regelmatig zelf op't potje zitten (zonder iets te doen), maar doet dan dr broekje niet naar beneden. Dus dat oefenen we nu gelijk mee. Heb maat 86/92 (jeans draagt ze 86). Ze zijn nog wel wat ruim, maar blijven opzich wel zitten. Alleen dr billen komen er flink vanonder.. Zou dat door het nog ruime komen? Of zal ik eens boxers proberen? Ze is een heel fijn poppetje. Als ze zo een jurkje zou dragen..... hihi, lijkt me toch geen succes.

Sochtends zijn we vaak op pad (met luier), dus oefenen we na het middagslaapje de rest van de dag. Vandaag gaf ze wel elke keer aan als ze bah gedaan had. Vannacht werd ze trouwens helemaal hysterisch wakker (ze wordt noooooit wakker) en vertelde ze me dat ze ook bah gedaan had. En idd, 1 plasje er in, dus maar een schone aan gedaan en toen was't goed. Zou het komen doordat we gisterm gestart zijn met oefenen? Vanochtend bij het opstaan had ze wel een plasje in dr luier, maar lang niet zoveel als normaal. Ze vertelde me het ook weer meteen, dus hup op't potje. Deed ze niets.. Maar even later een enorme plas in huis, denk echt de nacht-plas. Misschien te kort op't potje gebleven? Mja, kan toch moeilijk een half uur met dr gaan zitten.. (mevrouw-ik-kan-niet-stil-zitten)

Deel Deze Pagina