Olympisch kampioenspaard Hickstead in de ring overleden (schokkende beelden)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door fidel2010, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik las het via hyves

zondag 06-11-2011 is Olympisch kampioenspaard Hickstead in de ring overleden. In het filmpje (let op: schokkende beelden) is te zien hoe het paard opeens omvalt en begint te schokken. Bezoekers van de wedstrijd reageren geschokt. Als blijkt dat het paard is overleden, wordt hij afgedekt en weggebracht in een busje.
    In 2008 werd het paard onder Canadees Eric Lamaze Olympisch kampioen.

Olympisch kampioen Hickstead overlijdt in de ring (video)

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gadver wat erg om te zien.

3. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Vind het echt erg joh... Had het gisteren al gezien. Vind het ook zo erg voor die man... Bah..

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    zag t net op tv ook... Gerem was inderdaad erg schokkend!

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ach god, arm beest :(. Gestorven in het harnas...

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zag het op het nieuws, had de tekst van schokkende beelden even gemist dus zat niets vermoedend te kijken.... :(

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het zo triest. Een groot gemis voor de sport, maar ook voor de ruiter en zijn grooms.
    Wat een paard om zo beheerst te vallen, zodat je ruiter zonder problemen kan afstappen.
    Ik hoop dat hij niet teveel geleden heeft.

8. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Vond het erg emotioneel en kon er ook niet naar kijken..

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    je kon duidelijk zien dat Hickstead en zijn ruiter met respect met elkaar omgingen en ook respect voor elkaar hadden. Wat een groot gemis inderdaad voor zowel de ruitersport als voor zijn ruiter die met veel liefde voor m gezorgd heeft en met m reden heeft:( zonde van zo'n mooi paard
    RIP Hickstead

10. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    zooo dit zijn inderdaad heftige beelden.... (en ik heb alleen de 1e 3 sec. gezien!!!!)
    had vanmorgen RTL Nieuws afgezet omdat Jan de Hoop de waarschuwing gaf dat het niet geschikt was voor jonge kijkers (mn zoontje van 6 zat naast me)...
    later toch nog alleen gezien en ik vond die beelden net of het paard viel en niet goed overeind kon komen maar dit brrrrrrrr *tranen in de ogen*

11. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    R.I.P. Hickstead. Ik vond het ook vreselijk om te zien, het is zo erg om je eigen paard te zien sterven. Ik hoop ook dat ie niet te veel geleden heeft.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Arm beesie... Ik geef niet bijzonder om paarden, maar het is wel triest. En ik weet hoe close eigenaren en rijders kunnen zijn met hun paard... het hele team zal er kapot van zijn... Ik hoorde de presentator zeggen dat hij dacht dat het een hartaanval was. Maar moet eerlijk zeggen... Het is een kampioen en het gaat er soms hard aan toe op dat niveau. Er zal toch geen opzet in het spel zijn?

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat zielig! :(

Ik ben helemaal geen paardenmens, want ik vind paarden echt dood eng. Maar wat ontzettend sneu om te zien. De tranen rolden me over de wangen. Zielig!!

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ja..... en zo kun je overal wel wat achter zoeken

15. Only me

Only me Niet meer actief

Arm beestje...

16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    arm beestje idd hoorde ik dat nou verkeerd om klapte het publiek voor hem uit eerbetoon?

ook sneu voor zijn baasje

17. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Nee ik denk het niet hoor. Dit zijn paarden die echt al wel veel in de sport gelopen hebben. En dit is hem waarschijnlijk gewoon te veel geworden.

Mijn man is springruiter en kent hickstead en zei al dat het een heel druk paard was... Een echte springkikker die zich gauw wat opfokte.. Ook dit zou een reden kunnen zijn.

Maar in dit niveau van de springsport komen de acties waar jij naar verwijst echt niet zo snel voor hoor!..

18. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik ben meer van de dressuursport dus kende Hickstead niet. Maar wat onwijs sneu zeg! Zowel voor de ruiter als de rest van het team zal het een grote schok zijn. Iemand zei het hier ook al, hij is wel heel beheerst in elkaar gezakt. R.I.P. Hickstead

19. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Echt zielig...Een paard is vaak voor velen een soort kind van je,dus intens verdrietig.Zonde zon mooi dier.

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    nee controles zijn heel streng, qua bloedafname etc op dit niveau, daarbij een topatleet kan ook plotseling overlijden. qua persoon heb ik het meegemaakt met een oud-olympisch zwemmer, die aan het aftrainen was bij onze plaatselijke vereniging, tijdens de training hartstilstand, is in het water meteen overleven...

tis wel een paard maar soortgelijk. 1 op de .... komt dit voor, en omdat dit natuurlijk topniveau is meteen wereldnieuws, maar vriendin van mij heeft met haar paard hetzelfde meegemaakt onder het rijden in elkaar gezakt... dood..

Deel Deze Pagina