ik las het via hyves zondag 06-11-2011 is Olympisch kampioenspaard Hickstead in de ring overleden. In het filmpje (let op: schokkende beelden) is te zien hoe het paard opeens omvalt en begint te schokken. Bezoekers van de wedstrijd reageren geschokt. Als blijkt dat het paard is overleden, wordt hij afgedekt en weggebracht in een busje. In 2008 werd het paard onder Canadees Eric Lamaze Olympisch kampioen. Olympisch kampioen Hickstead overlijdt in de ring (video)
Zag het op het nieuws, had de tekst van schokkende beelden even gemist dus zat niets vermoedend te kijken....
Ik vind het zo triest. Een groot gemis voor de sport, maar ook voor de ruiter en zijn grooms. Wat een paard om zo beheerst te vallen, zodat je ruiter zonder problemen kan afstappen. Ik hoop dat hij niet teveel geleden heeft.
je kon duidelijk zien dat Hickstead en zijn ruiter met respect met elkaar omgingen en ook respect voor elkaar hadden. Wat een groot gemis inderdaad voor zowel de ruitersport als voor zijn ruiter die met veel liefde voor m gezorgd heeft en met m reden heeft zonde van zo'n mooi paard RIP Hickstead
zooo dit zijn inderdaad heftige beelden.... (en ik heb alleen de 1e 3 sec. gezien!!!!) had vanmorgen RTL Nieuws afgezet omdat Jan de Hoop de waarschuwing gaf dat het niet geschikt was voor jonge kijkers (mn zoontje van 6 zat naast me)... later toch nog alleen gezien en ik vond die beelden net of het paard viel en niet goed overeind kon komen maar dit brrrrrrrr *tranen in de ogen*
R.I.P. Hickstead. Ik vond het ook vreselijk om te zien, het is zo erg om je eigen paard te zien sterven. Ik hoop ook dat ie niet te veel geleden heeft.
Arm beesie... Ik geef niet bijzonder om paarden, maar het is wel triest. En ik weet hoe close eigenaren en rijders kunnen zijn met hun paard... het hele team zal er kapot van zijn... Ik hoorde de presentator zeggen dat hij dacht dat het een hartaanval was. Maar moet eerlijk zeggen... Het is een kampioen en het gaat er soms hard aan toe op dat niveau. Er zal toch geen opzet in het spel zijn?
Wat zielig! Ik ben helemaal geen paardenmens, want ik vind paarden echt dood eng. Maar wat ontzettend sneu om te zien. De tranen rolden me over de wangen. Zielig!!
arm beestje idd hoorde ik dat nou verkeerd om klapte het publiek voor hem uit eerbetoon? ook sneu voor zijn baasje
Nee ik denk het niet hoor. Dit zijn paarden die echt al wel veel in de sport gelopen hebben. En dit is hem waarschijnlijk gewoon te veel geworden. Mijn man is springruiter en kent hickstead en zei al dat het een heel druk paard was... Een echte springkikker die zich gauw wat opfokte.. Ook dit zou een reden kunnen zijn. Maar in dit niveau van de springsport komen de acties waar jij naar verwijst echt niet zo snel voor hoor!..
Ik ben meer van de dressuursport dus kende Hickstead niet. Maar wat onwijs sneu zeg! Zowel voor de ruiter als de rest van het team zal het een grote schok zijn. Iemand zei het hier ook al, hij is wel heel beheerst in elkaar gezakt. R.I.P. Hickstead
Echt zielig...Een paard is vaak voor velen een soort kind van je,dus intens verdrietig.Zonde zon mooi dier.
nee controles zijn heel streng, qua bloedafname etc op dit niveau, daarbij een topatleet kan ook plotseling overlijden. qua persoon heb ik het meegemaakt met een oud-olympisch zwemmer, die aan het aftrainen was bij onze plaatselijke vereniging, tijdens de training hartstilstand, is in het water meteen overleven... tis wel een paard maar soortgelijk. 1 op de .... komt dit voor, en omdat dit natuurlijk topniveau is meteen wereldnieuws, maar vriendin van mij heeft met haar paard hetzelfde meegemaakt onder het rijden in elkaar gezakt... dood..