Het komt natuurlijk veel vaker voor zeker in de amateursport, nu is het een bekend paard op een groot concours vandaar de nieuwsberichten. Maar niets is teveel was een super paard, en wat een super dier ondanks dat hij weet wat er gaat gebeuren toch nog beheerst vallen en voor zijn ruiter zorgen. die band van deze 2 moet super geweest zijn. Vindt het heel triest is een groot gemis voor de paardenwereld! super trouwens zoals de andere ruiters ermee om gingen!
de afgunst en jaloezie in de draf-/ en rensport is ook veel groter... hier kunnen de ruiters elkaar nadertijd nog feliciteren, dat zie ik in de draf en rensport niet heel snel gebeuren..
Zo zielig De ruiter wist ook niet wat die moest doen, hoe machteloos moet die zich gevoeld hebben.. Wel heel mooi dat Hickstead tóch nog ermee bezig was om niet op zijn ruiter te vallen. Je zag echt dat die keek naar zn ruiter en zich toen helemaal neerlegde
Bah, naar om te zien inderdaad. Deze beelden doen me gelijk denken aan onze hond die we begin dit jaar hebben laten inslapen De avond voor het inslapen heeft ze 2x over een toeval gehad, en maakte net zulke 'stuip-bewegingen' als dit paard. Dit filmpje vind ik al heftig en naar om naar te kijken, maar bij onze hond raakte ik echt in paniek en wist ik niet waar ik het zoeken moest, ik vond het zo eng! Haar ogen rolden ook nog eens weg en ze maakte piep/jank geluiden omdat ze niet fatsoenlijk kon ademen Echt vreselijk om een dier zo te zien lijden
Oh verschrikkelijk, moest echt huilen bij de beelden. 15 jaar is toch nog jong voor een paard of niet?
thja het is niet jong maar het is zeker niet oud.. een paard wordt gemiddeld tussen de 20 en 30 jaar oud..
Wat ik niet snap waarom geeft zijn ruiter hem niet een knuffel of een aai gewoon helemaal niks. zag nog een filmpje dat hij word afgedekt zeg maar maar helemaal geen knuffel niks
Is het ook maar de ruiter zal zich ook rot geschrokken zijn Je weet gewoon niet hoe je doet op zo'n moment
Volledig in shock... Heb ook eens mijn paard zien sterven en reageerde in eerste instantie ook heel raar, kon het gewoon niet geloven!!
daarbij hebben ruiters op dit niveau een andere binding met hun paard als gewone huis en tuin paarden... niks ten nadele.. maar de innige knuffels, delen zij niet zo snel, zeker niet a publiek... daarbij idd compleet in shock, voor hem zal het maar een kwestie van een paar tellen zijn geweest.. terwijl voor ons gevoel de ruiter daar maar bleef staan..
Ik denk niet dat het paard dat zo heeft ervaren. Je ziet dat de ruiter heel rustig de teugels van van het hoofd haalt om hem meer ruimte te geven. Het is ook best gevaarlijk om er dichtbij te staan en de ruiter was helemaal in shock, die verwacht niet dat Hickstead het niet zal halen.
Eric Lamaze, de ruiter die afgelopen zondag zijn paard Hickstead in de piste zag sterven, overweegt om de paardensport vaarwel te zeggen. "Hickstead was het beste paard van de wereld. Zo'n paard vind ik nooit meer", zegt de Canadese ruiter. Het toppaard Hickstead overleed zondag tijdens de jumping van Verona in Italië. Eric Lamaze heeft tot 31 december om een nieuw paard te vinden om te kunnen deelnemen aan de Olympische Spelen. "Maar ik heb enkele weken nodig om over mijn toekomst na te denken", zegt de Canadees. "Hickstead was het beste paard van de wereld. Zo'n paard vind ik nooit meer." Intussen heeft de autopsie uitgewezen dat Hickstead is gestorven aan een hartaderbreuk. Nog meer testen moeten de oorzaak van dat hartfalen bepalen
Had t van de week al gehoord maar dit is de eerste keer dat k de beelden zie.. zit hier bijna te janken! Ik heb echt niks met paarden / paardensport, maar dit vind ik zo sneu Hoop dat ie niet te veel heeft geleden..
bah even een nieuw paard zoeken... zoiets gaat je echt niet in de koude kleren zitten... thja en hoe kom je nu aan een hartaderbreuk??
Vreselijk dit! Vind het zo erg als dieren wat overkomt. Heb soms nog meer met dierenleed dan met mensen. Moet die beelden ook niet zien, ik kan daar echt niet tegen.