Olympische spelen 2016

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 6 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    maar ze is ook sporter en daar hoort ook 'sportief' bij. Ik kijk dan liever naar Epke. Ik vind niet dat ze 'nep' moet glimlachen maar ze reduceert haar topprestatie (zilver!) hiermee tot nul.

2. Tienn

Tienn Niet meer actief

Maar als je voor goud gaat, is zilver een hele zware teleurstelling. Die trots komt echt later wel.

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Inderdaad!

Ik vond haar teleurstelling juist prachtig.
    Geeft aan hoe hard ze ervoor gewerkt heeft, en hoe ontzettend teleurgesteld ze is dat het niet is gelukt!

Net zoals wij allemaal thuis ook wel eens heel boos, verdrietig en ´kinderachtig´ reageren als we ergens al jaren naar uit kijken, maar het maar niet wil lukken.
    Alleen staat er bij ons geen camera op, en vindt niet heel de wereld er iets van.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Voor een sporter is zilver verliezen.

5. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok, I get it, ik geef toe, ik snap best dat ze heel teleurgesteld is en dat dit gevoel bij topsport hoort. Misschien zou ik exact zo reageren. Ik was alleen ZO trots op haar prestatie, ik vond t geweldig! Ik denk ook dat ze dat nog wel gaat voelen...

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik heb een ZappSport-filmpje uit 2008 gevonden, met de 16-jarige Dafne Schippers, waarin ze zegt dat ze voor goud gaat op de Olympische Spelen van augustus 2016.

Ze leeft dus al minstens 8 jaar toe naar deze dag en wil álles eruit halen wat erin zit en laten zien wat ze kan. Ze wéét ook dat ze zo hard kan. Dan is het extreem zuur als HET moment ineens voorbij is, en je niet hebt behaald wat je voor ogen had. Ik denk dat het logisch is dat je, zo kort na die teleurstelling, terwijl de winnaar met haar vlag rondloopt, nog niet kunt nuanceren.

Ik vond het heerlijk hoe ze die standaardvragen van de journalist van de NOS afkapte. Ze had er gewoon echt nog niet de juiste woorden voor, je zag ook dat ze zelf in een soort waas zat.
    Ik zag ook een filmpje van HollandSport waarin je ziet hoe hard ze traint. Zal niet anders zijn dan andere sporters, maar toch, ik snap die frustratie wel. Gooien met je schoenen, kortaf reageren, lijkt mij een logische reactie. Het is niet mooi om te zien, maar geeft wel aan hoe belangrijk dit moment voor haar was. Als ze nu nog goud wil halen moet ze weer vier jaar wachten en keihard trainen.

Ik vind het sneu voor haar, maar vind zilver ook al onwijs knap.

7. Betsy

Betsy Niet meer actief

Tuurlijk. Straks valt het kwartje echt wel hoe bijzonder het is om als Europese vrouw een zilveren sprint medaille te winnen op de olympische spelen... En hoe trots iedereen is.
    Alleen nu is het gewoon even kak! :D

8. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Nog wat filmpjes gekeken, ik neem het terug ;)

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.926
    5.182
    113
    Jammer van de mannen bij hockey! Die shoot-outs zijn echt zenuwslopend.
    Kijkt iemand BMX? Dit is de eerste keer dat ik het zie en wat een chaos zeg! Maar toch wel leuk om te kijken :p

10. Tienn

Tienn Niet meer actief

BMX vind ik echt geweldig:D

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja zeker jammer!
    Zijn ook BMX aan het kijken, superleuk!

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Haha, wat een lieve update :)

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ook bmx gekeken, super interessant. Wel een slagveld!
    Nu handbal!

14. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Uiteraard naar de BMX gekeken!
    Heb het zelf ook ruim 15 jaar gedaan en heb Niek Kimmann en Laura Smulders Wereld kampioen zien worden 2 jaar geleden in Rotterdam.
    Dit jaar ook Lauta Nederlands Kampioen zien worden.

Als het mee zit doet er over 4 jaar een jongen mee die ik heb opgeleid, hij gaat nu intern in papendaal (15 jaar oud nu)

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.489
    3.941
    113
    Vrouw
    Dat zou tof zijn voor jou (en hem uiteraard!).
    Wat leuk dat je zelf gebmxt (is dat een woord?) hebt. Lijkt mij vrij lastig, of valt het mee? Je moet iig lef hebben.

Nu handbal, ben bang dat ze het niet gaan redden, continu die achterstand...

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik vrees er ook voor....

17. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Toen ik fietste was het nog niet zo heftig qua baan als nu hihi, maar je moet inderdaad niet bang zijn.
    Banen van de niet profs zijn ook niet moeilijk als deze hoor, want mijn vader van 63 rijdt nog steeds ;)

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.926
    5.182
    113
    Nanni1996: Wat tof! Moet inderdaad wel lef hebben. Vond het leuk om te zien. Hou het nu zeker in de gaten als het uitgezonden wordt.

Helaas voor de handbalsters! Maar ik vind het een hele prestatie hoor. En hopelijk pakken ze nog brons

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    20160703_160725.jpg

Mijn oudste zoon met Laura Smulders, dit jaar op het NK

Ik volg het ook,er zijn al een paar kans hebbers uit, oa de 2 voudig olympisch kampioen

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Weer een zilveren plakje.

BMX

Ik vind dat NL het goed doet, hoor, op de spelen. :)

Deel Deze Pagina