https://nos.nl › liveblog › 2418619-... Oekraïne: Rusland is grote invasie begonnen • Explosies te horen in ... - NOS Vreselijk wat Poetin doet, ik vind het een verschrikkelijke man. Ik ben wel bang voor een 3e wereldoorlog, vooral omdat er landen zijn die achter Rusland staan.
En wij maar praten praten praten. Ongelofelijk dat er eerst dagen, weken geouwehoerd moet worden en dat niemand deze man een halt toe roept. Politiek is een naar iets. En stiekem denk ik dat we (VK, VS, EU etc) niets doen, omdat we niks te zeggen hebben: China staat achter Rusland. China en Rusland, ga er maar aan staan.
Alles is ook zo relatief op zo'n moment waarop je geschokt leest dat het nu echt oorlog is. Ik kan me niet bezig houden met futiliteiten vandaag. Ik ga dit op de voet volgen.
Verschrikkelijk. Ik denk niet dat het tot een 3e wereld oorlog of iets zal komen. Rusland kan zich dat niet permitteren. Dus ik probeer me er maar niet druk over te maken en hou dit voor ogen. Maar ik vind t natuurlijk verschrikkelijk voor de mensen daar en aan hun denk ik natuurlijk wel.
Ik vind het ook maar eng.. china veroordeeld Rusland niet maar heeft wel veel belangen in het westen.. dus of ze hem uiteindelijk echt gaan steunen op militair gebied zal me benieuwen.. Maar in Nederland gaan we het zoiezo merken die gevolgen van de oorlog.. gas/benzine en nog meer zaken zullen veel duurder worden.. Maar als ik dan kijk naar afghanistan; sprake we ook schande van.. etc.. maar inmiddels horen we daar ook niks meer van.. die berichtgeving is als een nachtkaars uitgegaan..
Dat is niet haalbaar natuurlijk. Nederland stuurt ook wapens, scherfvesten etc. De hele EU heeft zich al uitgesproken, dus ook Nederland.
Veel meer dan veroordelen kan Nederland ook niet… Welke sancties moeten wij hem opleggen? Geen kaas en tulpen meer? Denk niet dat Poetin daarvan wakker ligt.. Zijn de grotere landen die hem “pijn” kunnen doen.. en dan is de vraag hoeveel “pijn”
Terwijl de situatie in Afghanistan nog steeds vreselijk schrijnend is en nog erger wordt. Maar na de overname van de Taliban is de berichtgeving inderdaad aan het uitdoven... En dan is Afghanistan natuurlijk geen Europa. Nu wordt Europa aangevallen. En dat vind ik toch spannender.
Ik las vanmorgen eea erover en ik vind het allemaal maar een naar iets moet zeggen dat de angst hier wel aanwezig is hoor