4-jarige gedwongen om te 'roken'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jel, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

AMSTERDAM - Het optreden van een 4-jarig meisje in de Amerikaanse realityshow 'Toddlers and Tiaras', heeft voor geschokte reacties gezorgd. Destiny betrad het podium met een sigaret in haar mond.

In de serie neemt men een kijkje neemt achter de schermen bij schoonheidswedstrijden voor kinderen. Te zien is dat moeder Lisa haar dochter dwingt een sigaret mee te nemen. Vlak voor het optreden commandeert ze: "Je komt naar buiten met een hand op je heup en je sigaret in je mond".
    De aflevering heeft voor veel geschokte reacties gezorgd. Divers media spreken van een schandaal. Een jurylid riep meteen: "Destiny heeft een sigaret in haar mond, wat denkt ze wel niet?!"
    Als verklaring zegt moeder Lisa dat haar dochter als Sandy uit Grease was verkleed. Omdat Sandy in de film een sigaret gebruikte voor imago, moest de kleuter dat ook. Volgens Lisa was de sigaret niet echt.
    De realityshow heeft vaker voor ophef gezorgd. Zo moest de 4-jarige Maddy rond paraderen met nepborsten.

4-jarige gedwongen om te 'roken' - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Belachelijk natuurlijk, maar wat een ophef weer...

Alsof het kind gedwongen wordt om het ding op te roken.
    Sowieso doen die kinderen bij die schoonheidswestrijden volgens mij niet vrijwillig mee, maar onder dwang van moeder.
    Dus die peuk kan er ook nog wel bij ;)

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Klopt helemaal ik vind die schoonheidswedstrijden al een soort van mishandeling, vind het maar arme kinderen dus een sigaret of blik bier erbij doet er ook niet meer toe :p

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.931
    5.240
    113
    Home
    die schoonheidswedstrijden zouden ze echt moeten verbieden.
    die moeders doen alles voor een beetje aandacht.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

die meisjes worden ook altijd opgemaakt of het barbie's zijn.. verschrikkelijk.. en dan staan ze versteld van een peuk? nou wat mij betreft schaffen ze die hele shows af.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij moeten idd al die moeders die hun dochter hieraan mee laten doen sowieso onder toezicht worden gesteld.... Ik vind het pure kindermishandeling en vrij hypocriet dat zo'n jurylid zo'n sigaret dan ineens zo ongelovelijk schokkend vindt.....

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ben sowieso tegen die pageants. Belachelijk, volgens mij hebben die kinderen echt geen jeugd. Alleen presteren, presteren. Niet de kans om zichzelf echt te ontdekken want ze moeten constant doen wat er van ze verwacht wordt en ze zijn extreem strijdlustig en soms gemeen tegen andere kinderen.

Als je ziet wat die meisjes moeten ondergaan zeg. Harsen, epileren, tanning, nepgebitjes. Ik snap die moeders niet en ja, ik zit me er iedere keer weer over op te fokken. Net getrainde circusapen.

Dus die peuk, het zal wel. Van mij mogen ze het helemaal verbieden.

8. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Belachelijk, vind dat die wedstrijden maar verboden moeten worden. Arme kinderen.

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    gaat ook steeds verder....

10. knap

knap Niet meer actief

Made in de USA..

Tja. vind het ook verschrikkelijk om naar te kijken. Daarom kijk ik ook nooit daarna.
    ;)

11. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    Die shows moeten verboden worden belachelijk gewoon! Arme kinderen

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Je kind verkleden als een goedkope straathoer mag wel en een nepsigaret is o zo verschrikkelijk. Als ze er maar niks aan over houdt. Tjonge jonge wat een drama. Een kind leren dat het alleen mooi is met 3 lagen make up, pruik en neptanden. Mijn zoon loopt ook met een klappertjes pistool rond en een plastic zwaard, o nu wordt hij zeker terrorist. Ik heb het stukje tOen gezien op tlc en vond er niks vreemds aan vergeleken met al die andere hysterische moeders en zwaar overdreven opgemaakte kinderen. Verbaas me er altijd weer over. Er zijn kindjes die het geweldig vinden en dat zie je ook. Het grootste deel vind het niks aan, zijn moe en willen gewoon kind zijn. Nee reisjes van een paar uur, continu omkleden en stilzitten en vooral niet spelen en of eten ( ja energiedrankjes) want er moet geoefend wOrden. Hoeveel vaders zetten geen leeg bierflesje bij hun baby neer voor een leuke foto :). Jong geleerd is oud gedaan :)

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    That's America baby.
    Zo'n belachelijk land.
    Dit soort streken kunnen allemaal, maar als janet jacksons "nipple.gate" uitgezonden wordt, dan wordt alles geblurd.
    Want, oei als er toch eens een stukje huid te zien is..

En dan die arme meisjes met nep.borsten rond laten lopen.
    Sick.
    Krijg plaatsvervangende schaamte als ik die meisje zie dansen in bikini. En die moeders.. Daar ga ik het maar helemaal niet over hebben..

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik vind het echt niets voor kinderen ze leren dat ze mooi moeten zijn om wat te bereiken in het leven. Ik heb een docu gezien erover. Als het meisje niet had gewonnen dacht ze dat ze lelijk was en was ze verdrietig :( en die moeders gaan daar ook te ver in. Spraytan, tanden vijlen, wenkbrauw epileren enz, alles moet perfect zijn. En hun motto is: wie mooi wilt zijn moet pijn lijden :s laat een kind lekker kind zijn, een klein make-upje of gelakte nagels op hun leeftijd is al leuk genoeg (alleen voor plezier af en toe en niet voor elke dag), thuis kan je dus ook prinses zijn en krijg je ook geen minderwaardigheidscomplex aangepraat.

Had ik toevallig pas nog op facebook geplaatst ;)

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Idd. Laat me kinderen maar vaak genoeg weten dat ze mooi zijn en zich voor moeten uitleven. Kindje in de speeltuin kreeg straf omdat hij een gat in zijn vingino broek had gemaakt en zijn neuzen van zijn schoenen waren compleet kaal. Mijn dochter : mama dat kindje mag ook niks. Geeft toch niet hè mama al kijkend naar de groene knieën in der broek. Off. Laat een kind zich lekker uitleven en Ga ze niks Verplichten. Vinden ze het leuk oké maar het moet wel uit hun hart komen. Zie mijn zoon ook graag op voetbal maar wil hij ballet ook prima . Mijn dochter draagt ook wel is make up :) en mooi wat ze zich zelf dan vind ;) clowntje

16. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Ik krijg altijd de kriebels van die programma's. Heb ook altijd het idee dat die moeders hun eigen droom waarmaken via hun kind.
    Tenminste.. de varianten van moeders en kinderen die ik op TLC voorbij zie komen. Had het hier een keertje op staan toen mijn vriend binnenkwam. Die was verbijsterd en heeft het weggezapt :D

Maarrrrr... Nou ken ik dus zelf iemand die aan de Nederlandse wedstrijden meedoet met haar dochtertje. Het moet gezegd worden; die kleine vind het zelf wél leuk. Precies daar zit dus het verschil. Ben in mijn zwangerschap een keertje met ze meegeweest en dat meisje keek er helemaal naar uit. Vond het geweldig, was enorm trots op haar jurk en deed inderdaad ook zo'n ingestudeerd dansje. Ergens was ik ook trots op haar, voornamelijk omdat ze ergens onderaan eindigde en in de auto op de terug weg (helemaal gesloopt!) toch nog zei "maar dat was wel heel leuk he mama?"
    Ja, dan vind ik het okee! Maar die kids op TLC... zielig...

17. Triskele

Triskele Niet meer actief

lekker belangrijk wij hadden vroeger ook nep sigaretten, ga je niet dood van hoor...

Ik vind dat ze wel voornamelijk de overdreven mensen laten zien, je hebt ook hele leuke (niet zo glitz) peagants waarbij de meisjes het heel erg leuk vinden en een goed iets voor hun zelfverzekerdheid en veel vriendinnen maken daar. Maar DAT zie je natuurlijk niet.

Ze hebben daar zoiezo een hele andere cultuur als wij in NL (wij zijn heel erg nuchter, het is daar nogal nep vaak)

MAAR dat neemt niet weg dat ze wel erg focussen op die overdreven dingen terwijl er ook gewoon peagants zijn die wel okay zijn (niet dat je het perse leuk hoeft te vinden ) maar die gewoon met een leuk jurkje, dansje e.d. werken en geen neptanden, bruiningsspul, flippers e.d.

Ja het blijft Amerika he land of the rich and slightly insane :p (grapje) het blijft voor ons NL-ers gewoon cultuurshock maar in the USA werk je ook gewoon veel meer met je lichaam / beauty, je succes hangt er vaak mee samen zelfs.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Gut, ik bedenk me opeens dat ik vroeger altijd standaard een doosje chocoladesigaretten in mijn schoen kreeg.....
    Hoe schokkend! :)

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

haha ja dat mag ook niet meer he, nu zijn het "krijtjes" of iets van die onzin, wij deden vroeger met nibbit chippies roken :p

Deel Deze Pagina