Ireen die haar langgekoesterde droom van 4x goud in vervulling ziet gaan. Sven die voor de 3x op rij olympisch kampioen wordt. Jorien die vraagt ‘help me pap’ en het dan ook lukt. Nuis die eindelijk zijn droom debuut maakt en Carlijn die zo heerlijk onwetend vraagt of ze haar muts moet af doen tijdens het Wilhelmus. Sjinkie die na zilver ook vast nog goud gaat halen en Yara van kerkhof die eindelijk uit de schaduw is gestapt van Jorien. Leenstra de eeuwige 4e die eindelijk een medaille pakt op een individuele afstand. Wat een prachtige rit van TJ Flowers, knap hoor! En wat bijzonder, 22 jaar nooit gedacht naar de spelen te mogen en dan zo de rit van je leven rijden Esmee Visser. Tot nu toe is het (op die ene dag na) een feestje! Wat een inktzwarte dag gister, die al 2 jaar in mijn agenda stond. Het was hem zo ontzettend gegund
Vandaag weer helaas moet ik toch echt de deur uit dus we gaan het volgen via de radio en de liveblog van de NOS.
Hoe jij dit beschrijft, dit zo is precies waarom ik van sport hou, en ik deze OS met vol trots en plezier kijk. De verhalen die bij elk individuele sporter hoort, de gedrevenheid en passie en ook emoties erbij. Ik hoop dat ze zowel bij shorttrack als heel misschien bij Skeleton voor een stunt gaan zorgen. Want laten we Kimberly Bos niet vergeten, die wss geen medailles haalt maar toch op dit moment als eerste NL skeleton(ster) ooit op de 9e van de 20 plaats staat.
Zo knap hoe ze dat doet he! In een land waar alles gericht is op schaatsen en Skeleton/rodelen/bobslee bijna geen aandacht krijgt.
Inderdaad! Ze is op zich nog best jong, dus wie weet over 4 jaar. Maar ze blijft ook gewoon heel nuchter en heeft zoiets van ik ga gewoon 4 goede runs neerzetten en zie wel waar het schip strand.
Heel heel heel knap Schulting! Ik ben stiekem ook heel blij voor de Noren dat ze de ploegachtervolging hebben gewonnen. Eindelijk weer eens medailles
Zit je toch even met een brok in je keel naar Suzanne Schulting te kijken. Fijn hoor die hormonen maar zoooo mooi! wat een prachtig mens is het.