om 14.00 afrijden met de auto, duimen jullie voor me??

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Balen zeg! Wanneer mag je opnieuw ?

2. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    aaah wat jammer:( met goede moed op naar de volgende keer!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kansloos zeg, alsof je je hele examen 0,0 fout mag maken tegenwoordig.

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Niet lullig bedoeld, maar mss ben je gewoon niet in de wieg gelegd om auto te rijden?
    Als je zo vaak zakt, is het dan wel verantwoord om te gaan rijden als je een keer toevallig wel slaagt?

5. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dames, als het goed is ga ik eind november weer, is gewoon zo klote dat het zoveel geld kost en zal tussen door toch ook nog wel weer ff een les moeten volgen, baal er zo van dat ik het gewoon had kunnen hebben, bah

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Bah wat een onnodige en gemene opmerking. En wat een onzin ook!
    Ik ben door omstandigheden in totaal 5x op geweest. Ik rijd goed, alleen niet onder stress. Nog nooit een bekeuring of ongeval gehad. En dat in 6 jaar tijd. Ts: wat balen, volgende keer beter!

7. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ligt er denk ik ook wel aan wat voor examinator je krijgt, sommige laten je ook zakken om niks of zoals in mijn geval op een klein foutje, ken er genoeg die vaak hebben moeten afrijden en dan vaak zakken om onnodige zaken of als je gewoon pech hebt en iemand anders het voor je verknalt , gebeurt ook vaak genoeg

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nouja zeg wat een nare opmerking!! ik had een rijinstructeur en hij zei ook jij kan het gewoon niet na 3 de keer zakken, geef maar op! nou ik heb hem afgebeld en ander rijinstructeur binnen no time mijn rijbewijs ( heb hem nu 6 jaar) en geen 1 ongeluk mee gehad( ff afkloppen) en ook geen enkel bekeuring dus ( ook ff afkloppen)

9. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat je niet bent geslaagd. Volgende keer beter.

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Niet lullig bedoeld maar ondertussen is het wel lullig gezegd ;).

Ik ben de 9de keer geslaagd.
    Vaak wist ik al dat ik gezakt zou zijn maar een paar keer was het ook spannend!
    Dan was het echt een verassing dat ik weer gezakt was.
    De 9de keer was ik al zwanger van de oudste.
    We waren jong en er moest een uitzet komen. Ik had 14 november examen en in januari zou mn theorie verlopen dus er hing veel vanaf..
    Ik moest samen met nog iemand die voor de 5de keer op moest.
    Gek genoeg was ik deze keer niet zenuwachtig.
    Op het laatst moest ik bochtje achteruit. Daar was ik al 2 keer op gezakt, ook al zeiden ze dat je niet op byzondere verrichtingen kon zakken. Ik werd van bochtje achteruit helemaal zenuwachtig!
    Enfin, de 9de keer dus weer. Ik zeg, heel kalm: Laat me maar zakken want dat doe ik niet, ik kan dat gewoon niet. Laten we maar teruggaan.
    Tot mn verbazing zei de examinator: oke dan rijd maar daar en daar naar toe dan mag je de hellingproof doen :D.
    Natuurlijk geslaagd! Ik word nog blij als ik er aan denk haha.

Voor de goede orde: heb nog nooit een ongeluk gehad of aangericht, rijd overal naar toe als het moet en heb nooit meer onzeker achter het stuur gezeten.
    Het was gewoon die hele examen-stress waar ik altijd zoveel last van had.
    Inmiddels alweer bijna 16 jaar geleden!

Succes ts je kan het! Volgende keer beter!

11. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Yep, soms ligt het ook aan je instructeur en/of rijschool.
    Ik had les van een stel. Bij de vrouw reed ik rampzalig en bij de man prima.
    Vrouw snapte niet dat man mij voor het examen had aangemeld, en toen hij haar belde toen ik direct na het eerste examen geslaagd was hoorde ik haar roepen 'dat kan niet, dat kan niet'! :D

Sommige denken ook prima te rijden, omdat ze niet beter leren van hun eigen rijschool. Tsja als jij niet beter leert, weet je ook niet beter! Genoeg hele slechte rijscholen.

@ TS, klote zeg! Hoop dat je gauw nog een keer op kunt en het dan wel haalt!

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    #52 Agter, 24 okt 2012
    Laatst bewerkt: 24 okt 2012
    Waarom is het een nare opmerking?
    Ik ken wel meer vrouwen die het gewoon niet kunnen en al 8 keer opgegaan zijn. Helemaal niet raar dat er misschien meer mensen in die categorie kunnen vallen.
    Het krijgen van een ongeluk of bekeuring heeft daar niet alles mee te maken. Veel dames rijden nog geen 5.000 km per jaar. Dan is de kans dat je betrokken bent bij een verkeersongeval een stuk kleiner dan als je 60.000 per jaar rijdt.
    En ook zijn er nogal wat mensen die met angst achter het stuur zitten, de snelweg niet opdurven etc. Dat lijkt me ook niet helemaal een veilige situatie...

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    De opmerking kan wel naar overkomen, maar ben het er mee eens dat het niet voor iedereen weg gelegd is om auto te rijden. 5x zakken is uiteraard wel veel, vooral als je ook een andere rijschool uitgeprobeerd hebt.

Al zullen gevallen van stress inderdaad ook bestaan. Maar in het verkeer kun je ook te maken krijgen met stressvolle situaties. Lukt het dan wel alert en juist te reageren? Vooral als er iemand naast je zit (want daar schijnen ook veel vrouwen stress van te krijgen)?

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik weet niet hoe het bij een ander zit, maar ik kan echt wel goed omgaan met stressvolle situaties in het verkeer. Ik kwam alleen extreem zenuwachtig over door mijn ziekte. Hierdoor tril ik erg snel.
    Ik vind de opmerking van agter onnodig. Ze oordeelt erg gemakkelijk.

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Oordeel?
    Ik stelde enkel twee vragen.

16. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Misschien ligt het aan mij, misschien bedoel jij het niet zo maar ik las door jou posts toch vooroordelen. Ik ga er vanuit dat je het niet verkeerd bedoeld, maar het kwam op mij niet zo aardig over.
    Zo en nu weer ontopic

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ken ook een jongen die 6 keer heeft moeten afrijden, geen zenuwen of niks, maar er was elke keer iets met de (verschillende) examinators, die hadden altijd iets tegen hem. Een calimero-complex dus. Ook dacht meneer uberhaupt geen les nodig te hebben want 'hij reed al vanaf zijn 15e'. Typisch geval grootwaan dus. Ik zou zo'n figuur ook liever niet als medeweggebruiker willen hoor...

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

na de 5e keer ga je toch op voor de staat
    daar kijken ze dan ook naar meerdere facoteren en niet alleen het rijden zelf maar ook naar wat je kan en hoe je handeld in het verkeerd
    soms is het echt balen dat het zo lang moet duren
    en sommige excaminatoors zijn echt rot en niet fijn hoor
    balen soms ook

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dan is het mss niet na vijf keer, maar bijv na acht keer, maar het is helemaal niet slecht om je eens af te vragen of je er wel geschikt voor bent.
    Daar is toch niets raars aan? Niet iedereen vindt autorijden fijn.

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik rij bijna dagelijks hoor, en heb een keer naar belgie gereden en een paar keer naar duitsland en elk weekend ga ik wel elders shoppen naar andere stad groningen,lelystad etc dus over de snelweg alleen met zoontje .

Deel Deze Pagina