Mijn zoontje is nu bijna 7 mnd. Hij is s'avonds om ca. 18.30 uur moe en moet hij echt naar bed. Hij krijgt dan om ca. 21.00 uur een fles, maar eigenlijk zou hij om ca. 19.30 uur al een fles kunnen krijgen, maar opblijven red hij niet. Nu wil ik, ook op aanraden van cb, hem eigenlijk niet meer wakker maken dus een fles en naar bed tot volgende ochtend, als ik hem om 21.00 uur wakker maak is het vaak huilen, al drinkt hij z'n fles wel leeg dan. Hij zou het prima redden tot de volgende ochtend, maar hij is om 18.30 / 19.00 uur te moe om nog een fles te drinken, maar zonder die fles krijgt hij te weinig, omdat hij voor z'n lengte nog best wat meer mag wegen moest ik voorlopig op 4 flessen blijven. Wie heeft tips hoe ik hem toch rond 19.00 uur naar bed kan doen met genoeg voeding. Het is trouwens een hele goede eter. Zijn schema is als volgt: 7.30 fles 180 cc met pap of bordje pap 9.00 fruit 11.30 brood 1 sneetje, wat diksap + fles 180 cc 15.30 fles 180 cc 17.30 groente ca. 150 gr. + toetje (yoghurt) 21.00 fles 210 cc met pap
ik zou gewoon om 19.00 uur de fles geven met dezelfde hoeveelheid als dat je hem om 21.00 uur geeft. Dan zit het wel docht op elkaar maar jah.. Ik doe het zo: 08.00 fles 180 en 4 eetlepels bambix 10.00 fruit 12.00 fles 180 15.00 diksap en 1/4 liga 17.00 200 gram warm eten en toetje Tussen 18.30/19.00 uur (ligt eraan hoe laat hij moe is) fles 180 en 2 eetlepels rijstebloem Hij is 70cm en 8 kilo
selmen krijg om 17 uur zijn warm eten en om 19 uur fles , gaat prima hoor , anders avond eten wat eerder geven dan om 19 uur fles?
wat zijn zijn slaaptijden? misschien kun je daar wat mee schuiven of hem voor het eten nog een dutje laten doen dat je wat beter uitkomt. groetjes, Miranda
Nou vanavond weer geprobeerd maar het ging echt niet. Toen ik hem om kwart over 5 bij kdv ging halen sliep hij nog dus dacht dan is ie niet zo moe. Gelijk om half 6 thuis eten gegeven. Kwart over 6 in bad en toen de fles. De eerste 20 cc gaat erin (dat is steeds zo) en daarna huilen, huilen niet normaal. Ben maar gestopt en maak m straks om 21.00 uur maar weer wakker. Lastig hoor. Maar geven jullie dan ook s'middags rond half 4 nog een fles. Deze krijgt hij wel, maar voor m'n gevoel is het dan ook zoveel kort op elkaar. Ik kom er nog niet uit!
Oh en eerder geven lukt dus niet ivm werk en slapen voor het eten doet hij vaak niet, vandaag dus wel, maar zelfs dan lukt het niet. Ach als het echt niet gaat is het niet anders, maar lijkt me voor hem ook beter als hij niet meer wakker gemaakt hoeft te worden, want de klok rond red hij prima. Eigenlijk zonde om hem dan wakker te maken.
Vandaag gaan we die fles om half 4 ook laten vallen met wat broodkorstjes en diksap in de plaats en heb dan ongeveer gelijk schema als jou jeannet kijken of hij dan wel om 18.30 / 19.00 de fles wil. Toch even uitproberen.
Nou vandaag de fles om half 4 laten vallen. Toen lekker gegeten om kwart over 5 en vervoglens om half 7 fles gegeven. Weer hetzelfde drama, wil absoluut niet drinken vervolgens hiervan bordje pap gemaakt. Maar ook dit weigerde hij. Hij was alweer te moe denk ik. Naar bed en ja hoor gelijk slapen. Toen om kwart voor 8 flesje gegeven die heeft hij half slapend op en weer verder slapen. Op zich prima, maar heeft iemand nog tips om toch die fles voor het slapen gaan erin te krijgen?????
Ik wilde ook perse die fles voordat hij ging slapen, maar bij ons werkte dat ook niet, domweg omdat het inderdaad allemaal te kort op elkaar zit de voedingen. Oh en ook dat onze kleine man dan te moe was en liever wilde slapen... Ik zou zeggen laat het gewoon zo, iedereen is eraan gewend en als hij na een uurtje slapen wel lekker die fles op drinkt zou ik er geen halszaak van maken. Gewoon lekker laten zo scheelt een hoop frustatie
Wat je zou kunnen doen doe ik ook is hem om 4 uur weer naar bedje brengen ff die van mij slaapt dan een uurtje en anders maak ik hem om 5 uur wakker en dan avond eten geven? Lastig he succes
Wij hebben hier ook een tijdje mee getopt. Onze kleine kreeg daarom eerst altijd om een uur of 6 de groentehap en om half acht de laatste fles. Nu is ons schema als volgt: 07.15 uur fles 200 ml 10.00 uur fruithap met paar slokjes water 12.00 uur broodkorstjes en een fles 200 ml 15.00 uur rijstewafel en een kleine fles van 135 ml 17.00 uur groentehap 18.45 uur fles 200 ml vaak slaapt ze begin van de middag en dan van 16.00 uur tot 17.00 uur. Om 19.00 uur gaat ze dan weer naar bed.
Dit is ons (aanstaande) schema, misschien heb je er iets aan 8:00 fles (straks pap: bambix) + fruit 12:00 maaltijd (meestal groenten, soms fruit) 15:00 fles 210 ml 18:00 warme maaltijd (groenten, aardappelen/rijst, vlees/vis) 19:15 fles 210 ml + nutrix Straks komt er tussen 8:00 en 12:00 waarschijnlijk wel een tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, stukje fruit etc) Het voordeel van dit schema is dat je om 18:00 niet zo'n enorme maaltijd geeft waardoor om 19:00 de fles er nog in gaat. Groenten krijgt hij dus 2 keer en fruit in de ochtend bij het ontbijt. Fruit is natuurlijk heel gezond maar bevat heel veel suikers dus is niet iets wat ik elke dag in grote hoeveelheden geef.
Dit is ons (aanstaande) schema, misschien heb je er iets aan 8:00 fles (straks pap: bambix) + fruit 12:00 maaltijd (meestal groenten, soms fruit) 15:00 fles 210 ml 18:00 warme maaltijd (groenten, aardappelen/rijst, vlees/vis) 19:15 fles 210 ml + nutrix Straks komt er tussen 8:00 en 12:00 waarschijnlijk wel een tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, stukje fruit etc) Het voordeel van dit schema is dat je om 18:00 niet zo'n enorme maaltijd geeft waardoor om 19:00 de fles er nog in gaat. Groenten krijgt hij dus 2 keer en fruit in de ochtend bij het ontbijt. Fruit is natuurlijk heel gezond maar bevat heel veel suikers dus is niet iets wat ik elke dag in grote hoeveelheden geef.
Ik ben het ook gaan testen hoe Lana reageert op een fles minder (de avond fles) Haar schema was alsvolgt: 8.00u 200 cc 12.00u brood (soms zelf 2 sneetjes, zonder korstjes) met ong 165 cc melk 15.00 fruit, koekje en flesje roosvicee 18.00 - 18.30 warme hap met toetje 23.00 papfles (moesten haar altijd wakker maken. Toen hebben we geprobeerd hoe ze zou reageren zonder die laatste fles, en mw sliep net zo lang als altijd! Wel krijgt ze dan de melk 's middags iets later en gewoon 200cc, zodat ze wel op een dag op 400cc uitkomt